Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Износ на Трабант извън СИВ 
Автор Съобщение
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Износ на Трабант извън СИВ
Здравейте, колеги. Написах малка статия за списание "Автокласика", но във форума ще е достъпна за всеки.

Трабант се превърна в нещо повече от автомобил - той стана символ на ГДР, на живота в източния блок, на промените след 89-та. Концепцията му бе изцяло съобразена с потребностите на социалистическия човек: достъпен, практичен, ремонтнопригоден, проходим и непретенциозен автомобил, който ще бъде ползван при всякакви условия и предназначения. От 60-те години нататък Трабант стана неизменна част от източно европейския уличен пейзаж, а в ГДР и доминиращ (54% от всички автомобили към 1989 г.). Свикнахме да го възприемаме като нещо „наше” и създадено „за нас”. След падането на Стената обаче, сякаш автомобилът получи своето второ раждане – за една нощ целия свят научи галеното му име Траби, а не след дълго колекционери и музеи прибраха по един екземпляр с табела DDR. Затова днес никак не е е чудно, че във всяка държава по света има поне по един Трабант

Оказва се обаче, че Трабант е бил популярен в много „западни” капиталистически страни и доста преди да попадне в светлината на прожекторите през късната есен на 1989 г. От 3,1 млн. произведени автомобила с името Трабант, около 34 000 са изнесени в т.нар „несоциалистически” държави. Нещо повече, почти веднага след началото на серийното производство, в края на 1958 г. от Цвикау отпътуват 900 бройки за Скандинавието. Въпреки широко разпространеното у нас убеждение, че Трабант има много слабо отопление, износът на автомобила е бил най-успешен именно в страните с най-студен и суров климат. Страната „на запад” обаче, в която има най-голяма вероятност да срещнете Трабант на улицата, дори и през 2018 година, е Холандия. Не навсякъде по това време в западна Европа държавните регулации са били едни и същи, затова има някои малки разлики в окомплектовката за различните страни на износ. Днес именно тези малко на брой запазени екземпляри представляват интерес за почитателите и колекционерите.
Ето няколко щрихи от експорта на саксонеца:

Белгия
Период на износ: 1959-1970
Бройки: 2800
Особености: Брони с допълнителни големи буфери и цяла задна броня за модела 600

Прикачени файлове:
B1.jpg
B1.jpg [ 117.61 KiB | Прегледано 19206 пъти ]


Прикачени файлове:
B2.jpg
B2.jpg [ 134.55 KiB | Прегледано 19206 пъти ]


Прикачени файлове:
B.png
B.png [ 163.57 KiB | Прегледано 19206 пъти ]


Прикачени файлове:
B-1969.jpg
B-1969.jpg [ 148.68 KiB | Прегледано 19206 пъти ]


Прикачени файлове:
B-1963.jpg
B-1963.jpg [ 43.29 KiB | Прегледано 19206 пъти ]


Прикачени файлове:
B_1980.jpg
B_1980.jpg [ 55.85 KiB | Прегледано 19206 пъти ]

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Петък, 11.05.2018 г. 12:09 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Износ на Трабант извън СИВ
Дания

Период на износ: 1960-1981 (с прекъсвания)
Бройки: 3200
Особености: Допълнителни странични мигачи на предните калници

Прикачени файлове:
DK_1.jpg
DK_1.jpg [ 96.3 KiB | Прегледано 19203 пъти ]


Прикачени файлове:
DK_2.jpg
DK_2.jpg [ 35.1 KiB | Прегледано 19203 пъти ]


Прикачени файлове:
DK_3.jpg
DK_3.jpg [ 192.89 KiB | Прегледано 19203 пъти ]


Прикачени файлове:
DK_60.jpg
DK_60.jpg [ 101.52 KiB | Прегледано 19203 пъти ]


Прикачени файлове:
DK_5.jpg
DK_5.jpg [ 126.29 KiB | Прегледано 19203 пъти ]


Прикачени файлове:
DK_6.jpg
DK_6.jpg [ 137.58 KiB | Прегледано 19203 пъти ]


Прикачени файлове:
dk_7.gif
dk_7.gif [ 52.9 KiB | Прегледано 19203 пъти ]


Прикачени файлове:
DK_8.JPG
DK_8.JPG [ 113.24 KiB | Прегледано 19203 пъти ]


Прикачени файлове:
DK_9.jpg
DK_9.jpg [ 119.5 KiB | Прегледано 19203 пъти ]

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Петък, 11.05.2018 г. 12:45 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Износ на Трабант извън СИВ
Швейцария, Австрия и ФРГ

Период на износ: 1961-1969
Бройки: 1300
Особености: Само „С-делукс” модификации, надпис с отделни хромирани букви на предния капак, вместо емблема

Макар и през 70-те да се закрива фирмата-вносител и официално износът на Трабант да е прекратен за тези страни, ръководството на ГДР измисля начин, по който да се възползва от щедростта на западногерманските роднини, които искат да подарят бленувани дефицитни вещи на своите родственици на Изток. Отваря се фирмата „Генекс” в която западния чичо или леля могат да избират подарък по каталог и срещу дойч марки да изпратят „оттатък” цветен телевизор, хладилник или дори цял Трабант, вместо да се чака за него 10-14 години. Официално автомобилът е се води доставен във ФРГ, но реално чичото от Мюнхен никога не го вижда, а племенника от Дрезден получава по пощата цветна картичка с покана да си вземе подаръка в Цвикау. Една от особеностите на т.нар модификация „генекс-делукс” е пълния пакет с екстри, западна марка гуми и радио, а в последните години на производството дори недотам стилистично подходящи пластмасови тасове, странични гумени лайстни и спойлер.

Прикачени файлове:
BRD_1963.jpg
BRD_1963.jpg [ 35.89 KiB | Прегледано 19199 пъти ]


Прикачени файлове:
brd_6.jpg
brd_6.jpg [ 88.26 KiB | Прегледано 19199 пъти ]


Прикачени файлове:
brd_5.jpg
brd_5.jpg [ 99.19 KiB | Прегледано 19199 пъти ]


Прикачени файлове:
BRD1.jpg
BRD1.jpg [ 46.98 KiB | Прегледано 19199 пъти ]


Прикачени файлове:
BRD2.jpg
BRD2.jpg [ 53.63 KiB | Прегледано 19199 пъти ]


Прикачени файлове:
brd4.jpg
brd4.jpg [ 24.3 KiB | Прегледано 19199 пъти ]

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Петък, 11.05.2018 г. 14:47 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Износ на Трабант извън СИВ
Еквадор

Период на износ: 1985-1986
Бройки: 260
Особености: хромирани брони, разходомер с червена лампа за резервата в резервоара, отваряеми задни странични стъкла при лимузина

Прикачени файлове:
eqador3.JPG
eqador3.JPG [ 23.56 KiB | Прегледано 19198 пъти ]


Прикачени файлове:
equador.jpg
equador.jpg [ 137.55 KiB | Прегледано 19198 пъти ]


Прикачени файлове:
equador2.jpg
equador2.jpg [ 218.05 KiB | Прегледано 19198 пъти ]

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Петък, 11.05.2018 г. 14:57 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Износ на Трабант извън СИВ
Норвегия

Период на износ: 1958-1967
Бройки: 1500
Особености: бели стъкла за предните мигачи при модел 600

Норвежките Трабант са еталон за всички реставратори на модел 600, тъй като запазените екземпляри до 1960 г са възможно в най-оригинално състояние. Точно тези първи модели са били модифицирани най-много в ГДР, което ги е лишило от автентичните им фабрични особености (лайстни, гривни, тапицерии, ел.компоненти), поради което днес в Германия се намират подобни екземпляри изключително рядко.
От модела 601 са изнасяни предимно лекотоварни комби.

Прикачени файлове:
F7.jpg
F7.jpg [ 15.14 KiB | Прегледано 19196 пъти ]


Прикачени файлове:
N_69.jpeg
N_69.jpeg [ 49.24 KiB | Прегледано 19198 пъти ]


Прикачени файлове:
N_1970.jpg
N_1970.jpg [ 94.63 KiB | Прегледано 19198 пъти ]


Прикачени файлове:
N_P501.jpg
N_P501.jpg [ 29.15 KiB | Прегледано 19198 пъти ]


Прикачени файлове:
N_P50.jpg
N_P50.jpg [ 114.4 KiB | Прегледано 19198 пъти ]

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Петък, 11.05.2018 г. 15:07 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Износ на Трабант извън СИВ
Гърция

Период на износ: 1977-1983
Бройки: 850
Особености: Предимно от модела „трамп”

Трабантите, изнасяни за Гърция са предимно от модела „трамп”, който е бил почти невъзможно да се закупи в ГДР или другите СИВ-страни с изключение на Югославия. Към средата на 80-те гръцката фирма- вносител е предложила на комбината Заксенринг да закупуват само оборудваните каросерии, а в Гърция те да бъдат доокомплектовани с двигател на Дайхатсу, но източногерманците не се съгласили и така по-нататъшния износ прекъснал.

Прикачени файлове:
GR2.jpg
GR2.jpg [ 113.8 KiB | Прегледано 19195 пъти ]


Прикачени файлове:
GR1.jpg
GR1.jpg [ 35.24 KiB | Прегледано 19195 пъти ]


Прикачени файлове:
GR3.jpg
GR3.jpg [ 156.63 KiB | Прегледано 19195 пъти ]

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Петък, 11.05.2018 г. 15:14 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Износ на Трабант извън СИВ
Финландия

Период на износ: 1958-1968
Бройки: 5300
Особености: Променена предна броня около регистрационния номер при модел 600, модификация „делукс” за модел 601 със специални стъкла за задните светлини с червени мигачи

Износът за Финландия и Норвегия е бил предупределен от успехите на автомобила в рали състезанията, провеждани в Скандинавието. Финландските Трабант в днешно време също се отличават с много добро автентично състояние при ранните модели 600 и 601.

Прикачени файлове:
f_1.jpg
f_1.jpg [ 35.78 KiB | Прегледано 19195 пъти ]


Прикачени файлове:
F_2.jpg
F_2.jpg [ 67.43 KiB | Прегледано 19195 пъти ]


Прикачени файлове:
F_3.jpg
F_3.jpg [ 51.12 KiB | Прегледано 19195 пъти ]


Прикачени файлове:
F_5.jpg
F_5.jpg [ 160.09 KiB | Прегледано 19195 пъти ]


Прикачени файлове:
F_6.jpg
F_6.jpg [ 37.28 KiB | Прегледано 19195 пъти ]


Прикачени файлове:
F_8.jpg
F_8.jpg [ 139.37 KiB | Прегледано 19195 пъти ]


Прикачени файлове:
FIN_1962.jpg
FIN_1962.jpg [ 13.27 KiB | Прегледано 19195 пъти ]

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Петък, 11.05.2018 г. 15:24 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Износ на Трабант извън СИВ
Испания /Канарски острови/

Период на износ: 1964-1967, 1985
Бройки: 100
Особености: Не са запазени никакви данни, вероятно става дума за модел 601.
През 1985 е регистриран износ на 10 автомобила от модела „трамп”, вероятно от останали бройки за гръцкия пазар.

Прикачени файлове:
SP1.jpg
SP1.jpg [ 231.14 KiB | Прегледано 19195 пъти ]


Прикачени файлове:
SP2.jpg
SP2.jpg [ 145.63 KiB | Прегледано 19195 пъти ]


Прикачени файлове:
sp3.jpg
sp3.jpg [ 89.67 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


Прикачени файлове:
sp4.jpg
sp4.jpg [ 43.94 KiB | Прегледано 19194 пъти ]

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Петък, 11.05.2018 г. 15:28 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Износ на Трабант извън СИВ
Холандия

Период на износ: 1961-1973
Бройки: 16000
Особености: Странични алуминиеви лайстни при модел 601, само модификация „делукс”

Страната с най-много закупени дуропластови автомобила от ГДР и единствената телевизионна реклама на Трабант. Холандия е изцяло равнинна страна, поради което шофьорите там искали да се възползват в максимален диапазон от предавката с „фрайлауф”. Заради тази особеност на холандския пазар, конструкторите в Цвикау променят диференциала на скоростната кутия, за да се получи „по-дълга” 4. скорост и така да позволяват по-икономично и комфортно шофиране на двутактовия агрегат. До ден днешен запазените експортни екземпляри са в изключително добро автентично състояние, което кара често германски колекционери да закупуват обратно автомобили именно оттам. По данни от 2018 година, регистрираните Трабант в страната са над 2000.

Прикачени файлове:
NL_1966.jpg
NL_1966.jpg [ 50.58 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


Прикачени файлове:
NL_1968.jpg
NL_1968.jpg [ 111.53 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


Прикачени файлове:
NL_1969.jpg
NL_1969.jpg [ 96.74 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


Прикачени файлове:
NL_1970.jpg
NL_1970.jpg [ 165.82 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


Прикачени файлове:
NL-365.jpg
NL-365.jpg [ 45.61 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


Прикачени файлове:
NL-1962.jpg
NL-1962.jpg [ 55.41 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


Прикачени файлове:
NL-1963-0.jpg
NL-1963-0.jpg [ 61.08 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


Прикачени файлове:
NL-1963-04.jpg
NL-1963-04.jpg [ 38.06 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


Прикачени файлове:
NL-1964.jpg
NL-1964.jpg [ 49.67 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


Прикачени файлове:
NL-1964-04.jpg
NL-1964-04.jpg [ 61.99 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


Прикачени файлове:
NL-1965.jpg
NL-1965.jpg [ 53.81 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


Прикачени файлове:
NL-1965_1.jpg
NL-1965_1.jpg [ 86.78 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


Прикачени файлове:
NL-1966-08.jpg
NL-1966-08.jpg [ 59.93 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


Прикачени файлове:
NL-2.jpg
NL-2.jpg [ 75.32 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


Прикачени файлове:
NL-3.jpg
NL-3.jpg [ 114.26 KiB | Прегледано 19194 пъти ]


https://www.youtube.com/watch?v=ejQUhacjhG0

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Петък, 11.05.2018 г. 16:07 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Износ на Трабант извън СИВ
Исландия

Период на износ: 1963-1988
Бройки: 1800
Особености: До 1980 г. ауспух с извит край назад, вместо серийния с край отляво на каросерията. След 1984 г. само модификация „S”, включващ километраж с дневен брояч, арматурно табло и волан от „стандарт” и разходомер с червена лампа за резервата в резервоара.

Прикачени файлове:
isl90.jpg
isl90.jpg [ 119.43 KiB | Прегледано 19193 пъти ]


Прикачени файлове:
ISL50.jpg
ISL50.jpg [ 54.17 KiB | Прегледано 19193 пъти ]


Прикачени файлове:
ISL7.jpg
ISL7.jpg [ 53.05 KiB | Прегледано 19193 пъти ]


Макар Холандия да е с най-голям брой внесени автомобили, капиталистическата страна, в която Трабант оставя най-ярка следа сред автомобилистите ѝ е Исландия. Малкият островен народ остава верен на Трабант почти до самия му край, а там сякаш саксонецът живее доста по-различен живот сред най-разнородна компания от цял свят, отколкото близнаците му на континента.

Нужно е да подчертаем, че вулканичният остров с население около 300000 души е възможно най-суровото място за експлоатация на един автомобил, не само заради безпощадния климат и средна температура около 10 градуса през юли, а и липсата на асфалтирани пътища между селищата /до 90-те./, често пресичащи плитки и бързотечащи реки директно през настилката от натрошена изстинала лава, гарнирана обилно със соли.

Прикачени файлове:
ISL51.jpg
ISL51.jpg [ 64.86 KiB | Прегледано 19193 пъти ]


Прикачени файлове:
isl52.jpg
isl52.jpg [ 49.11 KiB | Прегледано 19193 пъти ]



Никак не е чудно, че десетгодишен автомобил се водил почти крайно амортизиран и нуждата на острова от нови автомобили била много голяма. Масовата моторизация през 60-те години не подминава Исландия и ето че страната се отваря за автомобили от всички крайща на света, като митото за внос от САЩ, западна Европа или СССР било еднакво. Исландците не страдали от предрасъдъци по отношение на техниката от Източния блок, всяка техника, която издържала на условията там, а и на достъпна цена, била високо ценена. Затова автопарка на Исландия повече е приличал на своеобразно авто-ООН: Буик до Москвич, редом до Опел и Шкода.

Прикачени файлове:
isl100.jpg
isl100.jpg [ 87.16 KiB | Прегледано 19193 пъти ]


Прикачени файлове:
isl101.jpg
isl101.jpg [ 109.85 KiB | Прегледано 19193 пъти ]


Прикачени файлове:
isl102.jpg
isl102.jpg [ 134.4 KiB | Прегледано 19193 пъти ]


Прикачени файлове:
isl103.jpg
isl103.jpg [ 175.54 KiB | Прегледано 19193 пъти ]


Прикачени файлове:
isl105.jpg
isl105.jpg [ 96.93 KiB | Прегледано 19193 пъти ]


Прикачени файлове:
isl104.jpg
isl104.jpg [ 93.36 KiB | Прегледано 19193 пъти ]


Днес това авто-разнообразие е окончателно завалцувано от повсеместна японска хегемония, за която е виновен не някой друг, ами Трабант

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Петък, 11.05.2018 г. 16:41 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Износ на Трабант извън СИВ
:wink:

Прикачени файлове:
YU1.jpg
YU1.jpg [ 82.67 KiB | Прегледано 19193 пъти ]


Прикачени файлове:
MK2.jpg
MK2.jpg [ 56.05 KiB | Прегледано 19193 пъти ]


Прикачени файлове:
yu2.jpg
yu2.jpg [ 41.43 KiB | Прегледано 19193 пъти ]

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Петък, 11.05.2018 г. 16:43 ч.
Профил
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение Re: Износ на Трабант извън СИВ
Здравейте, бих искал да попитам, дали има данни, Трабант да е изнасян в страни с "ляво движение"? Преди години попаднах на фар, който ми светеше странно. Чак когато го поставих до другия, видях, че "шарката" на стъклото е огледална. Някъде трябва да са останали и снимки.


Понеделник, 14.05.2018 г. 16:34 ч.
Профил ICQ
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Износ на Трабант извън СИВ
Трабант не, само Вартбург

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Понеделник, 14.05.2018 г. 17:51 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Понеделник, 01.01.2018 г. 23:33 ч.
Мнения: 3
Местоположение: Шумен
Мнение Re: Износ на Трабант извън СИВ
Много интересна статия. Преди 3 години бях във Финландия, в Хелзинки и видях дядо, който спокойно си караше Трабант-а в центъра.


Неделя, 27.05.2018 г. 00:24 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов