Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
kirka
Начинаещ
Регистриран на: Понеделник, 20.07.2009 г. 03:38 ч. Мнения: 16 Местоположение: Sofia
Automobile: Ханс 353 '84
|
Re: Масло
Добре, благодаря за включването.
Това че е бездимно не ми е първостепенно, но безспорно е добре, стига да не е в следствие на това, че е "безмазно".
Полусинтетика добре ли е? 2Т двг не искаше ли минерално? Или само другата крайност - пълна синтетика - му беше прекалено "тънка"?
Питам не за друго, а защото вече е задирал веднъж (единствен) заради такова едно... бездимно. Сигурно ментак някакъв е било но знам ли. И това при на ~1:35.
Отдавна беше, но помня че тогава майстора каза: забрави в момента за хубаво 2т масло в БГ. Не трябва така, ама сипвай му друго, по-мазно масло в по-малка пропорция - да не го пре* пак поне.
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=VkZOgxRt4Zs
|
Сряда, 30.01.2013 г. 09:28 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Масло
Няма как да искате да карате с хубаво масло и в същото време то да струва 3-4лв литъра. Ако си уважавате колите, ще трябва да се разделите с поне 12лв за литър масло, ама поне ще знаете че е както трябва.. Това което аз мога да препоръчам е: 1. Игат, ама полусинтетиката, не минералното - напълно задоволително качество, вероятно е около 11-12лв литъра в момента. 2. Хускварна, без значение минерално или полусинтетика, цената е 13-14лв за литър 3. Кастрол, цена - 16-17лв за литър 4. Лики моли - такова не съм купувал отдавна, но преди няколко години полусинтетиката беше около 13лв за литър, вероятно сега е на цената на Кастрол-а или малко надолу. 5. Репсол - препоръчвам полусинтетиката, макар че и минералното не е лошо, разбира се цената е от 13-14лв за литър нагоре. 6. Щил, без значение минерално или полусинт. - цената пак е около 15лв/л
Гореизброените масла не са подредени нито по качество, нито по цена, просто в такъв ред се сетих за тях затова така съм ги изброил.
Ако пък не ви се жалят средства може да вземете вече споменатия АГИП или Мотул и Моторекс, само дето там като видите цените и ще се откажете...
Общо взето това са маслата от които съм останал с добро впечатление в последните години. Съотношение на смесване - между 15 и 20гр/л, като аз лично сипвам по 18. Повече от 20 не препоръчвам при никакви условия, освен за съвсем нов двигател в разработка, където може да сипвате до 22-23гр/л
Масла като Приста, Плама, Луоил директно ги забравете, ОМВ и Шел също не ги препоръчвам. С Еко съм карал, не е лошо, но лично мен не ме радва, аз лично бих го ползвал като краен вариянт ако няма откъде да взема друго в момента.
|
Сряда, 13.03.2013 г. 18:11 ч. |
|
|
kirka
Начинаещ
Регистриран на: Понеделник, 20.07.2009 г. 03:38 ч. Мнения: 16 Местоположение: Sofia
Automobile: Ханс 353 '84
|
Re: Масло
"1. Игат, ама полусинтетиката, не минералното..." Минералното не става ли? Само такова успях да намеря, и то със зор. Не става ли за Вартбурга?
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=VkZOgxRt4Zs
|
Петък, 29.03.2013 г. 17:05 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Масло
Става разбира се, но полусинтетиката е с около 2лв по-скъпа, но доста по- добра и откъм смазване/работа на мотора и по-ниска димност. Лично според мен си струва. Но щом си взел минерално карай с него, няма никакъв проблем. Лошите масла са българските - Приста, Плама, Инса и т.н. а също и разните тотално неизвестни производители. Предвид какво са преживели доста Трабанти и Вартбурзи, благодарение на СИСТЕМНАТА И ВРОДЕНА МЪРЛЯВЩИНА на българина - каране с трансформаторно, трансмисионно, машинно, диференциално и изобщо каквото и да е масло, разтопена грес, преработено 4т масло и т.н.(това са все реални случки, разказани ми от всевъзможни "професори" с добавката - "и на машината нищо и няма...")
|
Петък, 29.03.2013 г. 17:19 ч. |
|
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 314
|
Re: Масло
Някой карал ли е с К-класик 2Т полусинтетика от Кауфланд. Сравнявах етикетите с Кастрол 2Т синтетика по класове- в 1 от трите класа Кастрол превъзхожда К-класик с едно ниво. Останалите 2 са едни и същи. Няма да вдигам над 5000 об.
|
Понеделник, 01.04.2013 г. 17:44 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Масло
Ако класовете посочени на етикета са верни, не би трябвало да имаш проблеми, дори и над 5000 оборота.
|
Понеделник, 01.04.2013 г. 22:28 ч. |
|
|
hrisvasilis
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч. Мнения: 492 Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
|
Re: Масло
Аз съм карал малко с полусинтетиката от Кауфланд когато започнаха да го продават и беше по 7лв. и го намирам за едно нормално масло за парите си..А дали е произведено в Германия както пише...Поне го пише де
_________________
|
Вторник, 02.04.2013 г. 07:43 ч. |
|
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 314
|
Re: Масло
Значи API TC; ISO-L-EGD; JASO FC А Кастрол синт. по JASO е FD. Маслото в Кауфланд под марка К-класик е Poweroil, произведено е с етикет на търговската марка на Кауфланд. Подробности за него.Ето го в същата туба с друг цвят и автентичен етикет за продажба в търговската мрежа. Дали се внася тук под неговата си марка- нямам представа.
|
Сряда, 03.04.2013 г. 17:29 ч. |
|
|
tsveto
Зеления миксер
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 23:09 ч. Мнения: 214 Местоположение: Русе
Automobile: rennpappe
|
Re: Масло
Надписи по опаковките на маслата – JASO FA,FВ, FС или FD. - Японската Автомобилна Асоциация по стандартите (JASO)
JASO FA - Оригиналната спецификация за двутактово масло установено отговарящо на изискванията за качествено мазане, почистване, триене, дим и зацапване на изпускателната система при японските двутактови двигатели, замерени по процедура M345 на JASO
JASO FB - Подобрено мазане, почистване, по-малко изпускателен дим и намалено зацапване на изпускателната система спрямо FA.
JASO FC - Еднакво мазане и триене с FB, но подобрено почистване, по-малко дим и по-малко зацапване на изпускателната система спрямо FB.
JASO FD - Екивалентно на FC, с по-добро почистване.
ISO (International Organization for Standardization) Съществува и класификацията по ISO: ISO-L-EGB - еквивалентна на FB ISO-L-EGC - еквивалентна на FC ISO-L-EGD - бездимно надхвърлящо FC.
Това го видях в един др форум.
Полусинтетичните (бюджетни) масла на Manol,IGAT, имат най- високия японски стандарт за 2т масло JASO FD. Мотул 510 е пак такова но там цената която аз съм си купувал е 21лв. Пристата 2т екстра която е пак полусинтетика пак я дават да надхвърля Японския стандарт ТС ,но нямам мнение за него.
|
Сряда, 14.03.2018 г. 21:15 ч. |
|
|
esko148
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч. Мнения: 43 Местоположение: Пловдив
|
Re: Масло
Към автора на темата: Колега, виж сега аз имам 2 трабанта. Единия ми е по-издухан и го карам с Prista 2T Mix, защото е по-евтино. Води си минерално и пуши доста, но не знам дали е заради маслото или заради състоянието на ДВГ. Другия ми е доста запазен и си му сипвам Prista 2T Extra ( т.нар "червена приста" ). Тази се води пълна синтетика. Казват, че само се бутилира от Prista, a патента е австрийски. Не знам къде е истината, но маслото си заслужава парите ( 10лв литъра от ПРАКТИКЕР, иначе на други места е по 15+лв за 1л ). Маслата за трабантите ги купувам от Praktiker, защото там са на най-добри цени. Дано съм ти бил полезен
_________________ Trabant 601s LightBlue
|
Събота, 17.03.2018 г. 14:17 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|