Напиши нова тема Отговори на тема  [ 30 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането 
Автор Съобщение
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Аз да изтупам прахта от темата!

Трабанта горкия стоеше дълго и не се караше. Чакаше един майстор, който се оказа вечно зает. Университета и работата не ми даваха възможност да правя нещо по него. В последните 2 дни намерих време за него и казах че трябва да го стягам за парада в София през Ноември. С един колега от форума се заговорихме. Каза че са му препоръчали тенекеджия и решихме да направим нашествие.

Изображение

Огледа на колегата колата, после дойде ред на моята. Човека се хвана за главата, очаквах че ще ме отпрати, но ми каза цена която ме устройва. След като приключи по колата на колегата ще се заема с моята. Днес заедно с колегата разглобихме и двете коли. В резултат се получи това:

Изображение

Изображение

Очаквах да излезе много повече гнилоч. При скорошно развитие ще пиша.

ПП: Не я бях карал от доста време и от време на време има едно слабо прихъркване от първа на втора.

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Неделя, 11.10.2015 г. 20:34 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1183
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Търси си при кой да се возиш Ноември, в случай че се организира нещо.


Неделя, 11.10.2015 г. 23:53 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Тъй тъй, малко новини!
Намерих много малко свободно време едвам едвам.
Колата днес си я взех от тенекеджията изкърпена всичко е наред вече не пука не скърца. Както човека каза - с по малко от 120 не го карай! Цялото магаре беше увиснало, човека се беше постарал да го върне в оригинално положение. Снимки тези дни като имам време ще пусна. Резултата не е най добрия, но съм доволен при условие че купето си беше за скрап... Между другото приемам съвети за финално покритие на дъното от външната страна.

Много ми се искаше Ивански да не е прав и да си дойда с моята кола на 7ми Ноември за събора, но моето возило реши да се предаде по друг начин. При тръгване от майстора установих че спирачките ловят чак след трето напомпване на педала, няма какво друго да е освен въздух. Без това всички маркучи и тръбички подлежат на смяна, реших че няма смисъл да обезвъздушавам сега. Мисля че е най-добре да не бързам, а да си направя нещата качествено и ред по ред.
Събори има и другата година както се казва!

[smilie=2beers]

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Сряда, 04.11.2015 г. 01:17 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Петък, 02.10.2015 г. 18:46 ч.
Мнения: 36
Местоположение: гр.Ихтиман
Automobile: Opel Corsa B
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Колега, а предната греда на трабанта тенекеджията смени ли я, или я изкърпи? Надявам се да я е оправил, защото е опасен за движението с нея!
Поздрави [smilie=2beers]


Сряда, 04.11.2015 г. 15:26 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Събота, 19.04.2014 г. 20:09 ч.
Мнения: 9
Automobile: R.I.P 353S 1996-2007
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Какво става с Ръждивия Лио? Оправи ли му спирачките? :oops:

_________________
Изображение


Сряда, 13.01.2016 г. 19:31 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Даа явно след сриването на форума ми е изчезнал поста със снимките...
От доста време не съм правил нищо ново по Трабанта, заради университет и хиляди други ангажименти.

Колата след изкърпването има още много работа да се върши по нея. За съжаление хода на зимата напредна и извършването на ремонтни дейности не е особено приятно в това време. Поставил съм си няколко цели по купето:
-Премахване на останалата ръжда
-Спиране на течовете по каросерията
-Третиране с необходимите покрития
-Залепяне на спуканите части от дуропласт

Спирачките са оправени, спира безопасно! :mrgreen:
Има си и там още работа да се изпипва.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Да не забравя да се похваля: (по-късно ще стане нормален стикер)

Изображение

На 26ти точно след Коледа решихме с колеги от форума да се видим, а защо не и коледния дух да бъде с нас. Беше забавно когато хората хората започнаха да ни снимат и да се радват :mrgreen: Ето и клип:

https://www.youtube.com/watch?v=T-RGT_G ... e=youtu.be

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Петък, 15.01.2016 г. 19:34 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч.
Мнения: 104
Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Малко по малко ще стане машинката :) не е важно да се бърза, а да не се спира. Продължавай напред, надявам се тази година да има много попълнения на събора :) Ако мога да бъда полезен с нещо - насреща съм :)


Неделя, 17.01.2016 г. 18:29 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Запролетява се, аз започнах отново да работя по въпроса.

По автомобила бяха сменени вътрешно каре и маншон на дясна полуоска. На карето липсваха по една игла на две от ролките, изглежда че доста дълго си е карана така.

Днес смених задното гърне и сега има чувствителна разлика във ускорението и поведението на автомобила. Разхода изглежда че също пада съдейки че по-малко го натискам и съответно уреда на таблото показва по малки стойности. Всичко се получи както очаквах.

Общо взето няма какво да показвам по външния вид на автомобила, но да се отчета с една снимка:

Изображение

И новият звук:
Цък

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Събота, 12.03.2016 г. 21:01 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Събота, 19.04.2014 г. 20:09 ч.
Мнения: 9
Automobile: R.I.P 353S 1996-2007
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Какво стана с Трабанта? Някакъв нов ъпгрейд няма ли? :mrgreen:

_________________
Изображение


Сряда, 20.07.2016 г. 22:29 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Ъпрейди се очакват доста, сега сме на стадии трупане на части. Напоследък ще ми се освободи повече време и шоуто ще продължи. Като цяло в момента има доста приятна динамика че даже изненадваща, разхода е добър в предвид че го "понастъпвам" (7л градско). Имам странно виене на 4та скорост при около 75км/ч. При 80 вече го няма. Смених маслото и понамаля чувствително този звук но пак леко го има. Относно частите - подготвям се за дискови спирачки, вече си избрах джанти. Намерих си бели плафони от IFA със никелирани лайстни, които ще се преработят за светлини за заден ход. Замислил съм класически изчистен външен вид със спортен привкус в стил DDR Rennsport :)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Разбира се уважих и ретро парада по случай Спасов ден. Това беше първото му показване пред хора. Не очаквах толкова внимание към него.

Изображение

Абе конкретно тази кола си има характер, не мога да го отрека/ :)

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Петък, 22.07.2016 г. 15:17 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
По неволя на съдбата Трабчо стана ежедневен автомобил, който последните 3-4 месеца се кара почти всеки ден.

Изображение

Само за това време му навъртях 2500км. Виждат си се недостатъците му, новите проблеми които изникват си ги показва. Малко по малко осъзнах че няма нищо в тази кола което да е здраво. Абсолютно всяко нещо иска някаква намеса, защото не е наред. Толкова пъти ми идваше да го разглобя на всички съставни части и да го събера... Но най-много ме съсипва това че времето не ми стига за да се погрижа за него. Всичко което е проблемно почти го събрах като части, просто чака да бъде почистено и сложено. В лошото време се погрижих някои от резервните части да ги възстановя. В последните дни се надъхах сериозно да подготвя някакви неща и живот и здраве да посетя Търново за събора.

След като един ноемврийски ден като отивах за работа ми изгасна 5 пъти на Цариградско в проливен дъжд сякаш му е свършило горивото, а такова имаше...

Изображение

Едвам стигнах до бензиностанцията и от тогава колата не се караше с по-малко от 8л в резервоара, а резервата й нямах много доверие. Така карах няколко месеца и тези дни реших да се захвана с тотално подновяване на системата.

Изображение

Източване на горивото:

Изображение

Снет резервоар:

Изображение

Кранчето имаше следния вид:

Изображение

След няколко часа киснене в бензин, в четвъртък късно късно вечерта след работа вече имаше този вид:

Изображение
Изображение

Днес промих резервоара, почистих го до колкото можах отвътре, а отвън старателно го измих.
Пуснах във един вълшебен разтвор по моя рецепта крепителните елементи да свали ръждата да престоят малко.
Единия за експеримент след грундове, боя и лак стана така. Заиграх се също и с капачката:

Изображение

Утре сутрин ще продължа със шлайфане, грундиране боядисване на резервоара и евентуално ако смогна да го кача на колата.

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Събота, 04.03.2017 г. 21:39 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Резервоара беше шлайфан до метал, грундиран с 3 ръце и после боядисан. След това беше качен на колата заедно с нови маркучи, филтър за горивото от дизелов двигател. Датчика за моментен разход на гориво имаше наличието на теч от него и преди година го свалих. Намерих здрав корпус, почистих го и беше подновен, вече работещ на автомобила.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

За съжаление тази радост започна да помръква с неочаквани проблеми в двигателя. Започна сериозен теч от главата на втори цилиндър, нищо че гарнитурата беше сменена относително скоро. Днес без никакво предупреждение и признаци, двигателят просто блокира. Биелните лагери не тропаха, единствено имаше лек шум от първия опорен лагер от към запалването. Интересното е че предната вечер се прибрах най-спокойно без никакви проблеми. Развърташе се спокойно, поддържаше нормална скорост от 80-90 км/ч. Сега нищо не ми остава освен да събирам части за ремонта :)

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Петък, 24.03.2017 г. 21:44 ч.
Профил
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Събота, 06.04.2013 г. 19:33 ч.
Мнения: 82
Местоположение: Бургас
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Колега, Лио ми е много симпатичен. Връща ме в едно време, за което няма как да си спомняш. Хубавото е, че има ценители, като теб, които уважават марката и са отдадени на нея. Всичко ще си дойде на мястото, разбира се, с времето. Така че не се кахъри толкова. Всяко ново нещо, свършено по него, ще ти носи удовлетворение. Не знам какво точно ти е намерението, но крачката, която правиш с резервоара, е наистина напредък. Успех! :D

_________________
I Love This Car!


Неделя, 26.03.2017 г. 15:34 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Благодаря за хубавите думи, колега! Намерението ми е този автомобил да се направи от игла до конец с леки модификации и да се кара дълго време.

С двигателя има развитие, но като приключа сагата ще разкажа. С две думи не е толкова сериозно. Цилиндри с бутала все още се търсят :)
Работех в студените дни през зимата по реплика на оригинален DDR оборотомер за Трабант/Вартбург.
С малко търсене намерих оригиналната схема и преправих един уред за моментен разход на гориво в оборотомер. С помощта на познати се добрах до лабораторно оборудване и тествах успешно.

Изображение

Изображение

Честотата в Hz може да се умножи по 60 за да се получат об/мин :)

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Четвъртък, 06.04.2017 г. 00:56 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Здравейте колеги,
Не съм се отказал от Трабчо, проектът продължава, макар и по бавно и в малко странична посока.
Претърпя доста неуспехи, аварии и проблеми. Още не е в движение. Ще бъде дълго, затова ще се опитам да го подредя хронологично.

Последно ви бях разказал за блокиралият двигател. На практика двигателят не беше блокирал. Втулката на стартера беше се счупила оттам стартерът е заклинил и щом тръгнал да паля съм счупил корпуса му.
Оттам започнах да разкачам и установих надирания в следствие на старо прегряване на втори цилиндър!
Благодарности на майстор Пецанов, който ми даде бутало и корпус за стартера и ми услужи със специални инструменти. Цилиндър един приятел ми даде от изоставен трабант.
Заех се с разглабянето:

Изображение
Изображение

Тук двигателят излезе и ремонта го направихме с един приятел също трабантаджия:

Изображение
Изображение

Специалните инструменти свършиха жестока работа, всичко беше стегнато с динамометричен ключ според описаното в литературата. Карбураторът беше ревизиран от майстор Пецанов. Aлтернатора и стартера бяха рециклирани. Работят отлично. Ето и клип с пробното му палене:

https://youtu.be/JRzcEIp7buo

Сглобих всичко и ето че го подкарах след 2-3 дни:

Изображение
Изображение

Имаше отлична динамика и поведение чувствително подобрение при това!
Тогава наближи време за ретро парада на Спасов ден в София. Сложих му липсващите ъгълчета на бронята,
измих го добре. Въпреки дъжда, аз не пропуснах:

Изображение
Изображение

Една чаровна госпожица и скъпа моя приятелка, направи този стикер за Лио. Това беше един много мил жест към мен и него. Признателни сме, благодарим й и двамата!

Изображение

Изкарах си чудесно!

За съжаление не след дълго радостта ми беше помръкнала заради новият проблем.
Сложих унгарска гарнитура между цилиндъра и картера. Материалът беше картон, а не както подобава - клингерит. В резултат на което гарнитурата беше разкъсана на парчета, а цилиндъра разхлабен (въпреки че добре беше стегнат при ремонта). Наложи се да ме изтеглят до нас. Случайно открих че имам комплект, който е със хубави гарнитури.
Намерих чертежи на инструментите, които използвах при предния ремонт и си направих такива.
Малко аматьорско но улицата но... нямах друг избор в този момент.. Пазих максимално от прах и гледах да почиствам добре преди да затворя.

Старата гарнитура на парченца:
Изображение
В очакване на цилиндъра:
Изображение
Монтаж:
Изображение

Взех си предно гърне и тръба за ауспуха. Предното гърне има един ужасен грунд
нанесен тънко и ръждясва много бързо. Свалих го целия с препарат, след което боядисах с термоустойчива боя и тръбата и гърнето:

Изображение
Изображение
В завършен вид:
Изображение

И ето една снимка малко в ретро стил:
Изображение

Междувременно изпаднаха тези:
Изображение

Въпреки че тогава закупих другата придобивка (BMW 315 e21 имам темичка в класик карс за него), Лио му се
радвах много и продължих да го карам известно време докато не му изпуснаха спирачките в движение
2 дни преди ретро парада във Владая. Отварям текналото колело и гледам нищо необичайно:

Виновникът:
Изображение

Унгарските гумички се сцепиха още веднага при слагането. Реших направо да подменям цилиндърчетата.
Има италиански на LPR. Обаче накладките бяха заминали от прегряване и си взех нови английси EBC.
Оттам сменяйки цилиндърчетата, тръбичките бяха спекли, а някои се скъсаха. От донорните шенкели също
тръгнаха да се късат, затова ми направиха, а аз си ги огънах.

Изображение
Изображение

С много бой и счупени калпави шестостени всичко се свали:
Изображение

Започнах да събирам със ентусиазъм:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
А това е недопустимо и се наложи навременно действие:
Изображение
Казанче с датчик:
Изображение

Обаче барабана на предно дясно колело е елиптичен и ненормално износен.
Купих комплект нови предни. Заедно със главина понеже старата се е заварила за барабана.

Историята се повтори и със задните колела, като едната тръбичка се скъса, на задно ляво.
Тя се крепи на носача, а носача е изгнил и е добре своевременно да се смени.
Добре че имах резервен и го минах на песакоструй:

Изображение
Изображение
Изображение

Амортисьорите тропат, те също ще бъдат рециклирани. Следва грундиране и боя на носача
и малките детайли.

Малко извън темата:
За малките детайли ги кисна в разтвор на лимонена киселина където от това:
Изображение
Става това:
Изображение
Изображение
Изображение

Задължително трябва да се неутрализира със сода за хляб!

Малко реставрирани дребни части готови за монтаж:

Изображение

Носача беше напълнен с отработено масло и после източен.

Изображение

Изображение

И едно лего за сглабяне си имам:

Изображение


Изображение

Изображение

Засега сглабянето на Трабчо се отлага, че някакъв гаден вирус ме покоси.
Очаквайте скоро включване :))

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Сряда, 15.11.2017 г. 14:07 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 30 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов