Трабант и Вартбург форум
http://www.forum.2tpower.com/

Входящ колектор
http://www.forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=35&t=4494
Страница 1 от 1

Автор:  tri6kata [ Понеделник, 28.05.2012 г. 01:02 ч. ]
Заглавие:  Входящ колектор

абе да ви питам...че нещо започнах да се шашкам... да си полирам ли входящия колектор или да го направя по грапав :?: първоначално и на мен ми прозвуча тъпо да го направя грапав, то така пъ има повече турболенции на гориво-въздушната смес и така тя става по качествена .. какво мислите ? в крайна сметка имам два колектора и мога да експериментирам, но преди да действам искам да чуя повече мнения :mrgreen:

Автор:  TTT [ Понеделник, 28.05.2012 г. 12:23 ч. ]
Заглавие:  Re: Входящ колектор

Едно време си полирах входящата тръба на Балканчето. Заедно с други промени (Ен-ти шлайф на цилиндъра след поредното блокиране и задиране, полиране и на преливните му канали, по-голямо верижно колело отпред, аванс по-голям от допустимия) на втора скрост вдигах 55, а на трета - 80! Никое Балканче или Симсонка не можеше да ме стигне, а извън града вървях заедно с ЕмЗетките и големите Балкани.Но разхода на гориво се вдигна колкото на ИЖ - почти двойно. Така че - всяко удоволствие се заплаща. С грапавия колектор ще имаш турболенция и по-хомогенна смес, но няма да имаш скорост на потока и цилиндрите ще се пълнят по-малко. Докато с полирането ще увеличиш скоростта на потока работна смес, от там ще имаш по-добро пълнене и по-голямя мощност. Естествено - и по-голям разход. Но това е нормално - крастата те кара да се чешеш :D

Автор:  tri6kata [ Понеделник, 28.05.2012 г. 12:29 ч. ]
Заглавие:  Re: Входящ колектор

вече го поизмих, като имам време ще започвам да жуля :mrgreen:

Автор:  Power_353 [ Сряда, 30.05.2012 г. 02:24 ч. ]
Заглавие:  Re: Входящ колектор

говориш за всмукателния колектор - полирай го, заедно и с него полирай и изпускателния колектор!
Разшири или поне полирай отвора в блока(от смукателя и изпускателя)
След тези операций направи тест-че :lol:

ето снимки ( преди и след) за изпускателния колектор!
Изображение
Изображение

за всмукателния е от алуминий,материала е по мек,но самата форма е кофти за обработка в сравнение с изпускателния колектор. Нужно е повечко търпение :)

Автор:  Turbo [ Сряда, 30.05.2012 г. 12:25 ч. ]
Заглавие:  Re: Входящ колектор

И в крайна сметка има ли реален ефект от полирането на колекторите и какъв е?

Автор:  Power_353 [ Петък, 01.06.2012 г. 01:34 ч. ]
Заглавие:  Re: Входящ колектор

Цитат:
И в крайна сметка има ли реален ефект от полирането на колекторите и какъв е?


естествено,че има ефект от полирането - горивната смес преминава много по лесно през колектора( не среща ,,препятствия" по пътя си) Същото се отнася и за изпускателния колектор!
Друго сръвнение което мога да ти дам :mrgreen: На теб как ти е по лесно да ходиш по равно или да се изкачваш по стълби? :mrgreen: [smilie=2beers]

Автор:  Turbo [ Петък, 01.06.2012 г. 01:47 ч. ]
Заглавие:  Re: Входящ колектор

Теоретично ми е ясно каква е ползата, имах предвид чисто практически, карайки колата усеща ли се някаква разлика, макар и минимална?

Автор:  Ivaka [ Петък, 01.06.2012 г. 03:51 ч. ]
Заглавие:  Re: Входящ колектор

Moq hans e s poliran vsmukatelen kolektor ot pone 20 godini. Nikoi drug Wartburg ne moje6e da izvadi takava meka i ravnomerna rabota kato moq, kogato be6e sas standartniq dvigatel!

Автор:  tri6kata [ Петък, 01.06.2012 г. 22:41 ч. ]
Заглавие:  Re: Входящ колектор

ето Ви една снимка на стария и полирания
Изображение

Автор:  TrabantS601 [ Събота, 02.06.2012 г. 11:29 ч. ]
Заглавие:  Re: Входящ колектор

Реално няма да получиш голяма мощност от това полиране както го представя колегата ТТТ.За мен няма голям смисъл от тази процедура

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/