Трабант и Вартбург форум
http://www.forum.2tpower.com/

Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...
http://www.forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=35&t=4246
Страница 1 от 1

Автор:  tri6kata [ Събота, 21.01.2012 г. 01:55 ч. ]
Заглавие:  Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...

От много дълго време ми се върти една идея в главата и искам да ви питам, глупава ли е, не е ли, абе да кажете едно мнение и ми дадете препоръки и насоки евентуално :mrgreen:
Понеже аз не съм най-първичен Вартбург фен, а просто семейството ми е имало 6-7 поредни, червени 353ки и някак си съм свикнал с него, и сега когато вартбург-а остана за мен, аз планирам да го прая "бигачка"... за жалост това означава да унищожа по голямата част от него... та да ви питам, какво мислите за едно брутално олекотяване, навсякъде, където може да се сложи стъкломат или алуминий, всичко да се направи много леко, до такава степен че колата да стане 300-400-500 кила максимум, съответно да и се сложи подходящото окачване спирачки, гуми и от там се чудя пък от двигателя, при много прецизни настройки и подобрения, какво може да се постигне... крайната ми цел е кола, годна за състезания и разбира се няма как да е разрешено да се движи по националната пътна мрежа :mrgreen:
Наистина съм далеч от проект защото пари нямам... но поне искам да си структурирам някакъв план... дайте ми идеи и мнения [smilie=2beers]

Автор:  Turbo [ Събота, 21.01.2012 г. 03:36 ч. ]
Заглавие:  Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...

Не съсипвай колата. Това е първото, което ми идва на ум да ти кажа като добронамерен съвет. Тези коли чисто и просто не стават за "бигачки". Освен ако разбира се не вложиш много пари и труд в начинанието, което ти изглежда нямаш възможност да направиш. Доколкото си спомням по книга Вартбург 353 тежи 920кг. Ти искаш да го направиш максимум 300-500 кила. И цялото купе да махнеш едва ли ще постигнеш такива резултати. Дори и да успееш да поолекотиш колата, да сложиш по-добри спирачки, амортисьори, пружини, да направиш някакви по-елементарни подобрения по двигателя, резултатът пак няма да е нещо впечатляващо. Ще можеш да дразниш по светофарите рейсърите с 15-20-25 годишните Голфове и БМВ-та и то само тези с малките двигатели. За кола годна за състезания с възможно най-прецизните настройки и подобрения си трябват хиляди левове, независимо че става въпрос за Вартбург.

Ще вземеш да стартираш някой грандиозен проект, ще пуснеш тема със заглавие от рода на "Проект Wartburg RS 353 WR GTI Supersport!!!", ще разглобиш колата, ще пуснеш малко снимки на спирачни дискове от Голф, пружини и спирачни апарати боядисани в червено, тук-там някой фланец. След известно време ще пишеш "проекта временно се замразява до пролетта!" и така ще си остане, защото докато пукне пролетта ще си си намерил някоя приятелка или нещо друго, по-интересно от Вартбурга и така колата ще отиде по дяволите. Всичко това разбира се е просто примерно, но обикновено нещата се случват в този дух :D

По-добре да вложиш ентусиазма си в постепенно привеждане на колата в перфектно техническо състояние след това ако имаш средства, една хубава боя, да не кажа и подходящи джанти и т.н. Един Вартбург в класически вид, в перфектно състояние, според мен прави много по-добро впечатление от някой "рейсърски" с матираната боя, тук-там чукнат и с ръждичка по калниците, но накичен, с черни джамове, преден капак в черен мат, броня от Кадет, черни стопове, китайски псевдо ксенони, спортни гърнета дето да бучат все едно си с 300-400 коня под капака и в същото време бай Евлоги от съседния блок да те издухва с 20 годишния си Пасат комби на газ, все едно си спрял да пикаеш до пътя.

Ей такива работи. :D

Автор:  vasko [ Събота, 21.01.2012 г. 11:33 ч. ]
Заглавие:  Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...

Е турбо ти направо уби всичко детско в човека. Наистина безспорно приемам че си прав на някои места, но все още може да се пробва. Просто колега не се фърляй още в началото в големия филм. Първо примерно реши че ще направиш цялото предно окачване и почни от до по него. След като го завършиш мини на задното. След това на двигателя. И евентуално чак накрая ако още ти се занимава олекотявай купето. [smilie=2beers] Другото което ще ти е полезно е ако ще го правиш за състезания да проучиш данните на колите в класа и състезанието в което участваш. Все пак дори в клас S1 на Тайм атака са коли по 900кг 150+ коня и 130+ нм въртящ момент просто прецени какви параметри гониш и даваи, но полека да не останеш само с "абе аз хуу налях 500лв ама ме мързи и няаам пари и абе я да ходи на скрап че иде зима а тряаа някъде да ми зимува БМВто"
Иначе желая успех. [smilie=2beers]

Автор:  ivanski [ Събота, 21.01.2012 г. 13:57 ч. ]
Заглавие:  Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...

Не се занимавай с глупости.
Подкрепям мнението на Turbo.

Ако искаш толкова да правиш нещо по колата или я реставрирай - оргинален вид във всяко едно отношение.
Или бъди различен и просто я снижи много, като под снижаване нямам предвид просто рязане на оригиналните пружини. Като даже аз не бих се занимавал с нищо друго - само с окачване и джанти.
Поне аз лично не съм видял досега нисък ( колкото е възможно за нашите пътища ) Вартбург. Трабанти има, но Вартбург не съм видял засега.

Но ниските коли са и друга ''култура'', ако мога така да се изразя. Ако се снижиш, толкова колкото аз си представям - ще забравиш за ,,бегачка'' и тем подобни.

Автор:  ChakaZulu [ Събота, 21.01.2012 г. 16:13 ч. ]
Заглавие:  Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...

.

Автор:  ivanski [ Събота, 21.01.2012 г. 17:11 ч. ]
Заглавие:  Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...

ChakaZulu написа:
Ще видиш, бе. :lol: -100 Добре ли е?

А пък и къде са тия много Трабанти, сещам се за 3!



''много'' за Трабанти не съм използвал. :wink:
И аз се сещам за 3 Трабанта, но за Вартбург пък изобщо не се сещам, поне аз не съм видял съм видял, нито чул.

Автор:  ChakaZulu [ Събота, 21.01.2012 г. 22:30 ч. ]
Заглавие:  Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...

.

Автор:  Turbo [ Събота, 21.01.2012 г. 23:53 ч. ]
Заглавие:  Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...

А какъв е смисъла от прекаленото снижаване на една кола, освен ако не се прави единствено за писта? Да се свали няколко сантиметра да, но да си залепиш колата за земята при тези пътища, които имаме си е чиста проба мазохизъм. Другата ми кола е А3, която се оказа с фабрично спортно окачване и честно казано на моменти си е жива мъка да се кара. По магистралата е супер, но в града с всичките тези дупки, паважи, легнали полицаи и т.н. си е чисто мъчение.

Но като цяло каквото и да се прави, било то подобрения по окачване, по двигател или само по външния вид на колата, за да стане като хората си трябват пари и трябва да се прави от хора, които знаят какво правят. Само с гол ентусиазъм не става. Дори и само за да се свали колата с няколко сантиметра си трябват няколко стотин лева само за частите, защото каквото и да си говорим да се прави тунинг с части от някоя морга си е несериозна работа.

Съжалявам ако убивам детското в някого, но мисля че съм прав. Домашният тунинг правен без нужните пари и умения, не само че не води до желаните резултати, но и създава опасности, които могат да причинят сериозни проблеми на колата, шофьора и на нищо не подозиращите други участници в движението.

Автор:  fraxinus [ Неделя, 22.01.2012 г. 00:58 ч. ]
Заглавие:  Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...

Като вече имаш двутактова машина има три смислени неща дето може да направиш с нея.

Първото е реставрация до оригинал-май за целия форум един-двама са успели.Всичко ново немско и много скъпо.Това е най доброто за един ценител.За тинейджър обаче не е вариант-мацките няма да се качват във перфектно реставриран вартбург/трабант пък бил той и с чисто нов немски вал ,щото те не знаят какво е колянов вал. В смисъл няма да се впечатлят.

Второто е кадърен тунинг -тук май примерите от форума са повече.Може да стане атрактивно возило до степен на съвременна бегачка/не говоря за трабантите/.Мацките ще я харесат. Обаче парите и тук са с по три нули и многократно превишават цената на колата при покупката и в момента и цената на която може да се продаде в каквото и да е състояние.Както каза колегата такива проекти почват със "решил съм да сменя двигателя спирачките ,да и сложа спортно окачване и генерация...." и завършват с ".......към него се продават още един двигател и много части"

И третото най-евтиното е да се намери читав екземпляр и да се поддържа в оптимално техническо състояние което не е толкова лесно с оглед на факта ,че частите са кът-наличните унгарски от магазините и к'вото изпадне по гаражи и,плевни и сметища.Така няма да впечатлите нито мацките нито ретро маниаците, пак ще изсипете маса пари които ще са повече от цената на колата/но по малко от първите два случая/,ще прекарате много време омазани с грес....И в резултат ще имате средностатистически трабант/вартбург, който ще е годен да се движи на дълги растояния на собствен ход.
И за трите се иска освен средства още време ,желание и услужливи приятели.
Тва е положението.Няма рационална причина да се захванеш с тези коли освен ако не те влече.
А за Бигачката кво да ти кажа.Може , ако си запален да направиш с много мерак да върви колкото на бай Евлоги пасата , и даже със сина му да си правите гонки и да го минеш.
Разликата е че вечер ти ,ще ровиш до 1-2 из форумите да търсиш вал, съединител,спирачна помпа , а бай Евлоги ще спи щото с комбито утре рано ще ходи да продава малки прасенца на пазара.

Автор:  tri6kata [ Вторник, 24.01.2012 г. 16:35 ч. ]
Заглавие:  Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...

Благодаря ви за мненията.. в крайна сметка наистина убихте детското в мен, но по добре преди сега, от колкото след като похарча много пари за нищо! В крайна сметка ще се опитам да го приведа в по културно състояние, защото е значително запазен екземпляр на 50 000 километра и си заслужава, ще наблегна на окачване, спирачки, електронно и каквото друго ми доиде на ъкъла и ще го направи по приятен за ежедневна кола... :mrgreen:

Автор:  theultimate [ Неделя, 29.01.2012 г. 21:30 ч. ]
Заглавие:  Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...

Аз имам един "олекотен" Трабант, дето има само шаси, две седалки и преден капак - ускорява от 0-100 вместо за 30, за 20 секунди и всичко останало си е същото, пак е по-зле от повечето западни коли. По-добре прави нещо по двигателя, вместо да съсипваш купето

Автор:  Power_353 [ Петък, 03.02.2012 г. 00:08 ч. ]
Заглавие:  Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...

ако се интересуваш разгледай мойта тема,може да вземеш идей от някой неща viewtopic.php?f=29&t=213

Автор:  TRABI_BS [ Вторник, 07.02.2012 г. 15:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...

стига да ти се занимава всичко е възможно


http://vbox7.com/play:0af96474

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/