Трабант и Вартбург форум
http://www.forum.2tpower.com/

Weber карбуратор
http://www.forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=35&t=3705
Страница 1 от 2

Автор:  tsonkov [ Вторник, 26.04.2011 г. 23:14 ч. ]
Заглавие:  Weber карбуратор

Нещо интересно - http://vbox7.com/play:f47f4ad7, може пък да е сполучливо за този двигател !?

Автор:  Ivaka [ Сряда, 27.04.2011 г. 01:00 ч. ]
Заглавие:  Re: Weber карбуратор

На тоя двигател му трябва разделно пълнене. Всякакви други изпълнения са компромис. В този случай не смятам че ще е по-добре от Иков с разширени жигльори и дифузьори.
Истината е карбуратор-цилиндър и то ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с разделени канали на блока.

Автор:  ChakaZulu [ Сряда, 27.04.2011 г. 23:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Weber карбуратор

И аз като Ивака съм доста скептичен, не виждам логика, при положение, че цилиндрите са ти 3, всумателният колектор да е разделен на две! :shock: Аз лично не съм виждал нещо подобно, дори и във вариант на 4 или 6 цилиндров двигател със съответно 3/5/7 разделение на всмукателя. А и си мисля, че ако този вариант беше по-добър или поне добър, щяхме да го видим и като заводско изпълнение....

Всъщност това на твоя Трабант ли е?

Автор:  DEYAN IYI [ Четвъртък, 28.04.2011 г. 09:01 ч. ]
Заглавие:  Re: Weber карбуратор

По-скоро това е Веберчето за Вартбург :) Weber IDA3C

Прикачени файлове:
Weber IDA3C.jpg
Weber IDA3C.jpg [ 86.84 KiB | Прегледано 29295 пъти ]

Автор:  tsonkov [ Четвъртък, 28.04.2011 г. 10:01 ч. ]
Заглавие:  Re: Weber карбуратор

Не съм съгласен, че няма заводско изпълнение на този вариант http://forum.wartburg13.de/viewtopic.php?t=3302
http://s234333386.online.de/images/st11.jpg

Автор:  DEYAN IYI [ Четвъртък, 28.04.2011 г. 10:55 ч. ]
Заглавие:  Re: Weber карбуратор

Веберчето, макар и без отделни канали, ще работи по-читаво от Иков с каквито и да било преработки.

Иначе ровнах да видя има ли троен с 40мм клапи. На Porsche 911L от 1968г. са такива 2 бр. (Weber 40 IDA 3C/1) за 2 литра, дифузьорите са 30мм и изглежда, че 1 бр. такава хранилка идеално се вписва в картинката. Разбира се, вероятността да пасне едно към едно без да се наложи игра с жигльорите, е малка, но отправната точка е оптимална и едва ли ще е трудно :mrgreen:

ТУК на стр.160 може да видите джетването.

Автор:  Ivaka [ Четвъртък, 28.04.2011 г. 15:44 ч. ]
Заглавие:  Re: Weber карбуратор

Това с двойния карбуратор на трицилиндров мотор е стара разработка на Вартбург от края на 50-те и началото на 60-те и е захвърлена в кофата, поради неефективноста си.
Повишаването на мощноста с поставянето на такава двойка е било около 10 конски сили, докато при разделно пълнене с 3 карбуратора се постига повишение с 20-30к.с.

Автор:  ChakaZulu [ Четвъртък, 28.04.2011 г. 19:17 ч. ]
Заглавие:  Re: Weber карбуратор

tsonkov написа:
Не съм съгласен, че няма заводско изпълнение на този вариант http://forum.wartburg13.de/viewtopic.php?t=3302
http://s234333386.online.de/images/st11.jpg


Втората снимка е от Вартбург 311... В рали версията мисля, че ставаше въпрос за около 65кс. Ивака ще знае със сигурност. В татъв случай е със сигурност неефективно.

Та това твоят Трабант ли е?

Автор:  Ivaka [ Четвъртък, 28.04.2011 г. 20:20 ч. ]
Заглавие:  Re: Weber карбуратор

Това на снимките е от Вартбург 313 Sport.
Рали версиите на 311 са със съответно 65 и 75 к.с. в зависимост от годината.
Впоследствие инженерите са усетили къде е истината - в разделното пълнене и са захвърлили тази глупост с два карбуратора на три цилиндъра.

Автор:  jopeto [ Четвъртък, 05.05.2011 г. 11:06 ч. ]
Заглавие:  Re: Weber карбуратор

[quote="Ivaka"]Това на снимките е от Вартбург 313 Sport.
Рали версиите на 311 са със съответно 65 и 75 к.с. в зависимост от годината.
Впоследствие инженерите са усетили къде е истината - в разделното пълнене и са захвърлили тази глупост с два карбуратора на три цилиндъра.[/quote]

Щом мислиш, че 75 к.с. На купе от 600 кг е безмислено, така да бъде !

Автор:  Ivaka [ Четвъртък, 05.05.2011 г. 11:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Weber карбуратор

Само дето 75-те к.с. не идват само от Вебера, а и от променената цилиндрова глава, по високата степен на сгъстяване и фазите на газоразпределение.
Вартбург 313 спорт е 55 к.с. със същия двоен вебер.(снимкиоте по-горе).
Моят модел 353 излиза от завода толкова, с двукамерния Иков.

Така че определено ще е много по-удачно да се захване с поставянето на 3 карбуратора и да направи разделно пълнене, отколкото с тази (почти) безсмислена интервенция.

Автор:  tsonkov [ Четвъртък, 05.05.2011 г. 11:45 ч. ]
Заглавие:  Re: Weber карбуратор

А, фактора, че 3 карбуратора дават разход 25/100 а Вебер само 10/100 ?

Автор:  Ivaka [ Четвъртък, 05.05.2011 г. 13:20 ч. ]
Заглавие:  Re: Weber карбуратор

Е сега, ти какво искаш - да върви, или да е икономична :D

Автор:  tsonkov [ Четвъртък, 05.05.2011 г. 13:31 ч. ]
Заглавие:  Re: Weber карбуратор

10/100 икономична ли ти се струва ? :)

Автор:  Ivaka [ Четвъртък, 05.05.2011 г. 15:00 ч. ]
Заглавие:  Re: Weber карбуратор

Да, и двете ми коли горят толкова, градско.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/