Трабант и Вартбург форум
http://www.forum.2tpower.com/

Разсъждения,съображения и опити с водната помпа на Вартбург
http://www.forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=34&t=6121
Страница 2 от 2

Автор:  Santa [ Неделя, 06.09.2015 г. 20:41 ч. ]
Заглавие:  Re: Разсъждения,съображения и опити с водната помпа на Вартб

Опитите да се измисли нещо, което е отдавна измислено, изработено и в употреба, са загуба на време. Пример...ами ето, бай китаец го е произвел вече това, дето тепърва би трябвало да го мислим как да стане.
http://ru.aliexpress.com/item/12V-DC-Pu ... 87489.html

Ресурс- 30 хил часа непрекъсната работа.
Aко нямаш доверие на китайците- ето ти помпа от Тойота Приус, В Ибей е пълно с помпи 20-30$ по-скъпи. РЕсурсът им е толкова, че да надживее спокойно 2-3 вала на Вартбурга и 2 купета.
http://www.ebay.com/itm/Toyota-Prius-Hy ... 1837371303
От някаква година нататък Тойота сменят дизайна и тогава явно я копират китайците, защото външно стават съвсем еднакви с тази от първия линк.

Не е проблема в мисленето-просто дръж сметка и за ресурса и че понякога е по-рационално да приложиш нещо, което вече го има готово, вместо да го мислиш. Особено пък на тази кола, където ресурсът на абсолютно всичко съвсем съзнателно е орязан буквално до пределния минимум.

Автор:  K.I.P. [ Неделя, 06.09.2015 г. 22:44 ч. ]
Заглавие:  Re: Разсъждения,съображения и опити с водната помпа на Вартб

Тук малко може да ме нападнете че се обаждам където не ми е мястото, но исках да споделя своето мнение.
Това на всички ни е ясно че е експеримент с цел възстановяване на оригиналната система. Всеки пита дали нещо по някоя система ще се счупи. Правилният въпрос е не дали , а кога ще се счупи! При положение че други налични части няма, защо да не се експериментира? А защо не да се помисли дали не може по някакъв начин да се изработи нова такава част на струг или друга металорежеща машина.

Относно предложенията на Санта - не са лоши помпите, но лично моето мнение е че производството на електричество в един автомобил е неефективно и енергията която отива в производство на електричество е по-голяма от колкото за директно задвижване на помпата.
Как стигнах до този извод? Ако помислим каква мощност от двигателя отива в произвеждането на електричество, като КПД-то на един алтернатор е 50% при най-новите автомобили (при нашите сигурно под 40%) и ако един електромотор има КПД към 90 - 95%, то загубите в директно задвижване са по-малко. Прехвърлянето от един вид енергия в друг вид води до загуби в трети вид енергия, която не бихме оползотворили. Разбира се приемам критики, това са лично мои разсъждения.

Автор:  ivanski [ Понеделник, 28.03.2016 г. 00:26 ч. ]
Заглавие:  Re: Разсъждения,съображения и опити с водната помпа на Вартб

В крайна сметка има ли някой, който да е слагал ел. водна помпа на двутактовия Вартбург?
Единствено не знам как определя колко бързо да върти водата и въобще дали има някакви различни скорости.

Части за оригиналната водна помпа няма, унгарските не струват.
Последно гледах един оригинален фибър в продавалника, който е направо златен от към цена. :)

Освен предложенията на Санта, ето какво продават тука:
http://www.project601.com/Tuning/Tuning ... pumpe.html

Автор:  ivanski [ Петък, 18.11.2016 г. 20:59 ч. ]
Заглавие:  Re: Разсъждения,съображения и опити с водната помпа на Вартб

Тази на Бош нова е около 130 лева.
Това е помпа от парното на Мерцедес спринтер, Волксваген Транспортер и доста други коли и микробуси.
От Тойота Приус не съм търсил каква е цената.

Бош
https://www.youtube.com/watch?v=vzpB3BcChGo
https://www.youtube.com/watch?v=YErWtP4fQMk

Тойота Приус.
https://www.youtube.com/watch?v=1ojNID2jDz4

Така като чета не малко вабантаджий са разкарали механичната и твърдят, че си карат безпроблемно с електрическата на Бош. Нищо не мога да потвърдя.
За повече инфо, търсете на немски език в гугъл из форумите.

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/