Трабант и Вартбург форум http://www.forum.2tpower.com/ |
|
Разсъждения,съображения и опити с водната помпа на Вартбург http://www.forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=34&t=6121 |
Страница 2 от 2 |
Автор: | Santa [ Неделя, 06.09.2015 г. 20:41 ч. ] |
Заглавие: | Re: Разсъждения,съображения и опити с водната помпа на Вартб |
Опитите да се измисли нещо, което е отдавна измислено, изработено и в употреба, са загуба на време. Пример...ами ето, бай китаец го е произвел вече това, дето тепърва би трябвало да го мислим как да стане. http://ru.aliexpress.com/item/12V-DC-Pu ... 87489.html Ресурс- 30 хил часа непрекъсната работа. Aко нямаш доверие на китайците- ето ти помпа от Тойота Приус, В Ибей е пълно с помпи 20-30$ по-скъпи. РЕсурсът им е толкова, че да надживее спокойно 2-3 вала на Вартбурга и 2 купета. http://www.ebay.com/itm/Toyota-Prius-Hy ... 1837371303 От някаква година нататък Тойота сменят дизайна и тогава явно я копират китайците, защото външно стават съвсем еднакви с тази от първия линк. Не е проблема в мисленето-просто дръж сметка и за ресурса и че понякога е по-рационално да приложиш нещо, което вече го има готово, вместо да го мислиш. Особено пък на тази кола, където ресурсът на абсолютно всичко съвсем съзнателно е орязан буквално до пределния минимум. |
Автор: | K.I.P. [ Неделя, 06.09.2015 г. 22:44 ч. ] |
Заглавие: | Re: Разсъждения,съображения и опити с водната помпа на Вартб |
Тук малко може да ме нападнете че се обаждам където не ми е мястото, но исках да споделя своето мнение. Това на всички ни е ясно че е експеримент с цел възстановяване на оригиналната система. Всеки пита дали нещо по някоя система ще се счупи. Правилният въпрос е не дали , а кога ще се счупи! При положение че други налични части няма, защо да не се експериментира? А защо не да се помисли дали не може по някакъв начин да се изработи нова такава част на струг или друга металорежеща машина. Относно предложенията на Санта - не са лоши помпите, но лично моето мнение е че производството на електричество в един автомобил е неефективно и енергията която отива в производство на електричество е по-голяма от колкото за директно задвижване на помпата. Как стигнах до този извод? Ако помислим каква мощност от двигателя отива в произвеждането на електричество, като КПД-то на един алтернатор е 50% при най-новите автомобили (при нашите сигурно под 40%) и ако един електромотор има КПД към 90 - 95%, то загубите в директно задвижване са по-малко. Прехвърлянето от един вид енергия в друг вид води до загуби в трети вид енергия, която не бихме оползотворили. Разбира се приемам критики, това са лично мои разсъждения. |
Автор: | ivanski [ Понеделник, 28.03.2016 г. 00:26 ч. ] |
Заглавие: | Re: Разсъждения,съображения и опити с водната помпа на Вартб |
В крайна сметка има ли някой, който да е слагал ел. водна помпа на двутактовия Вартбург? Единствено не знам как определя колко бързо да върти водата и въобще дали има някакви различни скорости. Части за оригиналната водна помпа няма, унгарските не струват. Последно гледах един оригинален фибър в продавалника, който е направо златен от към цена. Освен предложенията на Санта, ето какво продават тука: http://www.project601.com/Tuning/Tuning ... pumpe.html |
Автор: | ivanski [ Петък, 18.11.2016 г. 20:59 ч. ] |
Заглавие: | Re: Разсъждения,съображения и опити с водната помпа на Вартб |
Тази на Бош нова е около 130 лева. Това е помпа от парното на Мерцедес спринтер, Волксваген Транспортер и доста други коли и микробуси. От Тойота Приус не съм търсил каква е цената. Бош https://www.youtube.com/watch?v=vzpB3BcChGo https://www.youtube.com/watch?v=YErWtP4fQMk Тойота Приус. https://www.youtube.com/watch?v=1ojNID2jDz4 Така като чета не малко вабантаджий са разкарали механичната и твърдят, че си карат безпроблемно с електрическата на Бош. Нищо не мога да потвърдя. За повече инфо, търсете на немски език в гугъл из форумите. |
Страница 2 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |