Напиши нова тема Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Кабели за свещи 
Автор Съобщение
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч.
Мнения: 173
Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
Мнение Кабели за свещи
искам да попитам и останалите съфорумници,защото вече питах Ивака, какво мислите ако сложа 10квадрата заземителен кабел, какъв ще е ефекта и може ли да е отрицателен ? :mrgreen:


Понеделник, 26.11.2012 г. 22:14 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч.
Мнения: 173
Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
Мнение Re: Кабели за свещи
да е, и аз те обичам :mrgreen:


Вторник, 27.11.2012 г. 00:35 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч.
Мнения: 173
Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
Мнение Re: Кабели за свещи
очевидно пробивното напрежение е доста важен фактор, не съм се замислял, че 20тина киловолта лесно ще премината през изолацията на заземителния кабел... добре де да се върнем на темата... какви кабели да ползвам за свещите ?


Вторник, 27.11.2012 г. 02:04 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 17:46 ч.
Мнения: 71
Местоположение: Sofiq
Мнение Re: Кабели за свещи
На "Симеон" има магазинче с кабели на метър(за зил,уаз) и бакелитови лули на добра цена.
100% за предпочитане пред силикона [smilie=2beers]

_________________
ieiei@mail.bg


Вторник, 27.11.2012 г. 10:19 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: Кабели за свещи
Сега, силиконовите кабели са хубаво нещо, проблема е че трудно пасват на бобините на Вартбурга. Ако някои от вас се е заглеждал как точно кабела контактува с бобината - във бобината има един шип и когато кабела се пъхне въпросния шип опира на сърцевината на кабела, а при този начин на контактуване трудно може да накарате силиконови кабели да работят добре(личен опит). Затова ако сте с Вартбурговите бобини слагайте каквито и да е медни кабели от зил/уаз/газ/лада по възможност без лули, понеже по мое мнение лулата е нещо което само може да създава проблеми. Всичко различно от това води до "ама що като е студен работи на 1-2 цилиндъра", "ама що ми запа свещи" и т.н. Оригиналните кабели на колата са графитни, те също не са лоша идея само дето вече такива не се продават никъде.


Вторник, 27.11.2012 г. 14:40 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч.
Мнения: 173
Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
Мнение Re: Кабели за свещи
заземителния кабел 10 квадрата е
Изображение
...виж аз не смятам че става, първо реших да попитам вместо първо да пробвам :mrgreen:


..а къде точно на Симеон е тоя магазин ?


Вторник, 27.11.2012 г. 16:10 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 314
Мнение Re: Кабели за свещи
tri6kata написа:
...ако сложа 10квадрата заземителен кабел, какъв ще е ефекта и може ли да е отрицателен ? :mrgreen:

Изобщо няма да запалиш. Пробил е изолацията още на първата искра.
Ако се чудиш за какво може да ти послужи и има за 2 парчета по 2 метра метни го в багажника за прехвърляне на ток когато падне акумулатора. Краищата на едното парче намотай с червена лента или вържи някви здрави щипки.


Сряда, 28.11.2012 г. 12:08 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 119
Местоположение: София
Мнение Re: Кабели за свещи
Бобина, кабел, лула, свещ - всеки от изброените елементи трябва да е на ниво! Едно нещо по веригата да не е качествено и...колата не върви, цапа свещи и т.н.

Откакто си сложих 3 нови бобини за Лада и нови кабели за тях, Вартбурга "пее". Пали от раз, не цапа свещи, има "ряз" и тъй нататък :D

Е, малко са скъпички (по 18 лв. ги взех), но пък удоволствието е съвсем друго. Няма да се чудя свещ ли е, кабел ли е, бобина ли е.

Всяко удоволствие се заплаща - има такава приказка.


Четвъртък, 29.11.2012 г. 16:29 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Кабели за свещи
От малък много мразя като ми кажат за нещо"Така е" без да ми обяснят.
Така че по-добре обяснете на колегата , малко за електротехниката и защо кабелът на свещите хич не му трябва да е толкова дебел,а да е добре изолиран от околните тенекии.
И каква е разликата между напрежението от акумулатора и това след бобината./ и какви свойства имат/

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Петък, 30.11.2012 г. 01:14 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч.
Мнения: 173
Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
Мнение Re: Кабели за свещи
аз уча нещо общо, просто ми е интересно мнението на колегите от форума [smilie=2beers]
а иначе отностно бобините... на вторичната на мотка напрежението е около 20кV, а на управляващата намотка, в момента в който веригата се прекъсва, протича отрицателен импулс около 400 волта, така си изгорих якия оборотомер на VDO ...


Петък, 30.11.2012 г. 02:52 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 314
Мнение Re: Кабели за свещи
fraxinus написа:
....

Имаш свободно и достъпно без ограничения поле за изява. :)


Неделя, 02.12.2012 г. 23:42 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Кабели за свещи
Аз по професия съм ветеринарен лекар и ,въпреки че, в случая имам представа от електротехника, някой който е учил за това ще го обясни много по-правилно и с точната терминология.
Идеята ми беше ,че ако вместо "не става" се обясни защо не става ,темата и форума ще станат полезно четиво с техническа информация.

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Понеделник, 03.12.2012 г. 21:14 ч.
Профил
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение Re: Кабели за свещи
Дебелият кабел е кабел, предназначен да издържа голяма средна стойност на тока, протичащ през него (като си говорим за искри - много подходящ пример е един класически електрожен - ниско напрежение и много голям ток, постоянни за сравнително дълъг период от време). Ситуацията във високоволтовата част на запалителната система обаче не е такава - там имаме импулсен ток, като продължителността на импулса е много по-кратка от интервала време между два последователни импулса, което пък води до ниска средна стойност на тока. 6000 оборота в минута са 100 оборота в секунда, т.е. 100 импулса в секунда (всичко това е за двутактови зверове с отделна бобина за всеки цилиндър). Продължителността на искрата, доколкото съм запознат, е от порядъка на една - две микросекунди (милионни части от секундата), през което време тече ток от порядъка на 100 - 200 ампера (но само през това време). Средната стойност, обаче е много ниска - имаме 2 микросекунди през които тече ток, и 10 000 микросекунди, през които не тече - или средната стойност на тока е 5000 пъти по-ниска, или само 0.04 ампера. И това е при критично високи обороти - реално е около два пъти по-малко. Така че там не ни трябва дебел кабел - навремето имаше едни , дето се продаваха на метър, с централно жило от много тънка съпротивителна жичка, навита като реотан - работеха безупречно.

Обаче, понеже напрежението, необходимо за диелектричен пробив на 0.7 мм горивна смес при 8 атмосфери налягане, е няколко хиляди волта, много по-важно е да гарантираме, че пробивът ще настъпи именно между електродите на свещта, а не някъде другаде по веригата, и точно затова е важно кабелите да са с много дебела изолация.

А защо масово вече се ползват съпротивителни кабели и резисторни свещи - ще ви обяснявам следващият път (може би утре вечер).

[smilie=2beers]

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Понеделник, 03.12.2012 г. 21:55 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Кабели за свещи
Ей това е!
Ученото си е учено. [smilie=2beers]

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Понеделник, 03.12.2012 г. 22:09 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 314
Мнение Re: Кабели за свещи
Тока във високоволтовия кабел на мотора е много мълък. Ако първичната на бобината е 12В20W може да се изчисли лесно при напрежение във вторичната 16-18КВ какъв ток протича. Миниатюрен. Микроскопичен. И да, за късо време. То няма как да тече по-продължително време ток във високоволтовия кабел поради конструкцията на прекъсването и работата на трансформатора. /бобината/. Докато в кабелът със сечение 10кв.мм. може да протече над 100-150 А ток, за кратко и 300-400, но изолацията му е слаба за напрежение с подобна стойност.
Когато отвън между бобината и свещта изолацията е добра и суха- вътре в цилиндъра няма проблем да прескочи искра. Там разстоянието между електродите на свещта е достатъчно малко за да се случи това без проблем дори при създаденото налягане и висока температура в горивната камера.
Извинявам се че писах след така добре обяснената ситуация от Насакото, стори ми се че една част от колегите малко трудно ще разберат езика на обяснението. И ако може да коригирам, че тока и напрежението във високоволтовите кабели при класическо запалване нямат общо с оборотите освен броя на импулсите за 1-ца време. Не виждам смисъл да са промененливи и при електронно управление.
За да се разбират тез неща лесно трябва да се знаят работите за тока и напрежението, също закона на Ом-а. Също както знаеш къде какво има из прасето че го разпориш и му резнеш точно топките, а не сърцето примерно. :)


Вторник, 04.12.2012 г. 11:36 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов