Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане 
Автор Съобщение
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Това което мога да споделя от моя личен опит, наблюдения над немалко вартбурзи и практика мога да кажа следното:

В по-голямата част от случаите на блокирали двигатели на вартбург проблема е бил в биелата на първи цилиндър. В редки да не кажа единични случаи проблемни са били другите две биели, счупен основен лагер или пръснато бутало.
Но проблема не е в лошо мазане на въпросния цилиндър - по правило първи цилиндър винаги гори най-богата смес т.е. се маже най-добре. Това може лесно да се провери, а и го пише в не една книга за вартбург.
Моето мнение по въпроса(не казвам че съм прав) е че проблема на първи цилиндър е в това, че той е най натоварен заради маховика - оттам ударните натоварвания и вибрациите са много по големи върху най-крайния лагер и биелата. По същата причина най-често се разчукват и буталните болтове именно на първи цилиндър.
В комплект с това - голямото предварение допринася за още по бързото блокиране на двигателя, поради детонациите които се получават(в някои случаи не се чуват, но са МНОГО вредни). Именно затова аз съм твърдо против предварение над 3.50 мм преди ГМТ - не искам да изпадам в подробности как и защо съм стигнал до стойностите на които центровам Вартбурзите когато правя центровка, понеже съм изявявал съображенията си неведнъж, ако някой иска ще повторя. Но е ГОЛЯМА грешка да се бяга към голямо предварение - напротив, аз винаги бягам към долната граница.
Колкото до съотношението на смесване - писано е доста из форума и единственото което ще заявя и подчертая - твърдо съм против превишаване на заводската пропорция от 20 грама на литър. По-малко - ДА, но повече - твърдо не.

Колкото до друсането за по-добро смесване в тубички, периодично наливане на масло и т.н. - това са бабини деветини и градски легенди. Най-малкото ако имаше смисъл в това щеше да го пише в поне една книга.
Маслото се сипва преди бензина, след това се налива бензин, смесват се достатъчно добре поради свойствата на маслото и това е. Няма нужда от никакви допълнителни манипулации.


Понеделник, 08.11.2010 г. 19:47 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов