Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане 
Автор Съобщение
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 17:46 ч.
Мнения: 71
Местоположение: Sofiq
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Цитат:
Нещо не мога да го разбера това съотношение. Виж 200 грама на 10 литра съм съгласен. Това е 20 грама на литър, или съотношение 1:50, с което нормално карам.

Това имах в предвид 200гр/100км -съотношението не е 1:50,а сметнато към разхода излиза
повечко масло.
Затова мисля,че мазането с масло подавано от помпа е по-добро.Количеството на маслото зависи от оборотите на двигателя.По-високи = повече масло.
Когато е в горивото точно в предпочитания от всички режим на двигателя,високи обороти(скорост)
и малко гориво(бедна смес) маслото идва малко и от там "белите".

_________________
ieiei@mail.bg


Петък, 17.09.2010 г. 10:04 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 119
Местоположение: София
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
iei написа:
Цитат:
Това имах в предвид 200гр/100км -съотношението не е 1:50,а сметнато към разхода излиза
повечко масло.
Затова мисля,че мазането с масло подавано от помпа е по-добро.Количеството на маслото зависи от оборотите на двигателя.По-високи = повече масло.
Когато е в горивото точно в предпочитания от всички режим на двигателя,високи обороти(скорост)
и малко гориво(бедна смес) маслото идва малко и от там "белите".


Както разбирам, вашият Вартбург е с отделно подаване на маслото. Интересна ми е тази настройка на дозиращата система - 200гр/100км. Чие производство е. Би ли сложил снимки да я видим.

Признавам си, все още не мога да проумея този начин на дозиране. Добре!
Градско (или Софийско, измервано в моточасове) ми дава разход 10 литра на 100 километра или малко повече. И 200 грама масло са ми добре. Получава се съотношение 1:50. И скоростите не са високи, освен по Цариградско шосе.
На дълъг път (София - Созопол, към 460 км) разхода ми пада на 6.5 литра на 100 километра. Ако е с твоята дозираща система, съотношението ще се получи около 1:33. А скоростта е висока - 90, 100, 120 - не я жаля машината.

Стана ми интересно. Изпитвам желание да го видя тоя дозатор, макар и на снимка. Чие производство е? Или е самоделка? Няма значение. Интересен е принципа.


Събота, 18.09.2010 г. 11:56 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 119
Местоположение: София
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Цитат:
ела да си го видиш на живо- карам с такъв, но сега готвя една друга , по- мързелива система, но още не съм готов. Това не пречи да видим и неговото предложение, може да е по- добро като реализация.


Благодаря за поканата. Може още днес да дойда, ако си там.

Междувременно си зададох още един въпрос, който се чудя дали да го пусна в отделна тема. Засега ще го споделя тук.

"Колко масло имам в бензина?"

- задавали ли сте си този вупрос. Понякога на бензиностанциите вливам известно количество по време на зареждането (на няколко пъти - през 5-10 литра), отивам да платя, премествам колата да освободя колонката и тогава пресмятам още колко масло да влея. Последния път, когато ми блокира двигателя, дали съм влял необходимото масло? Какво е съотношението масло-бензин в резервоара ми в момента?

Измислих си един начин да го проверя, но чакам и вашите идеи и предложения. Предполагам почти всеки от вас веднъж поне си е задавал въпроса "-Влях ли масло?" или "-Влях ли необходимото количество масло?" А?


Неделя, 19.09.2010 г. 08:59 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 119
Местоположение: София
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Аз също винаги зареждам до горе, даже и до ръба на гърловината, когато искам да засека разхода. Ако прочетеш по-внимателно, писал съм не 5-10 лева, а през 5-10 литра. По този начин при едни 20-30 литра като вливам на 3-4 пъти по 50-100 грама, маслото се хомогенизира по-добре с бензина. Накрая оставам малко за по-точно дозиране. Естествено всичко е "горе-долу", защото отчитам по маркировката на тубата.

Отдавна са отминали времената, когато мерех маслото с мензурка или "конска" спринцовка. И в отделна 10 литрова туба го друсах, за да се размеси хубаво. Беше то - преди 22 години, в миналия век.


Неделя, 19.09.2010 г. 11:25 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1183
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Това ми е малко странно със наливането на масло през 5-10 литра.
Аз сипвам цялото маслото първо и после бензина като излиза от пистолета го разбива.Така не мога да забравя да налея маслото.
А и при спирането на изхода на бензиностанцията примерно в резервоара си се раздрусва ако има нужда.

Ама дори първо да се налее бензина и после маслото то пак си се хомогенизира.

Аз един път нямах туба, а не можех да закарам колата до бензиностанцията налях в едно прозрачно 5 литрово шише бензина. След това маслото и със самото наливане на маслото се виждаше (защото шишето беше прозрачно ) как се хомогенизира много бързо.
Все едно правиш магия - бензина от прозрачен стана леко розов от червения цвят на маслото. :)

Това е при Тт, ама то технологията на зареждане не се различава много от тази на Вг .
Само количеството на зареждане :mrgreen:


Понеделник, 20.09.2010 г. 10:17 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 119
Местоположение: София
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
siso написа:
Цитат:
Аз сипвам цялото маслото първо и после бензина като излиза от пистолета го разбива...


Разбива го, но след време. От дългогодишните ми наблюдения знам - сипя ли първо всичкото масло, а след това бензина - известно време след това колата пуши. Това е, защото маслото е паднало на дъното и помпата смучи обогатена на масло смес. След време се оправя, спира да пуши,но в бензина е останало по-малко от необходимото масло.

siso написа:
Цитат:
Ама дори първо да се налее бензина и после маслото то пак си се хомогенизира.


Пак се хомогенизира, но след време. При такива случаи чуствам как Вартбурга лети и не пуши, защото бензина е с по-малко масло.

С честото вливане на масло в гърловината, докато то се стича надолу по тръбата към резервоара, бензина го отмива и хомогенизира по-добре. Това е при Вартбурга. При Трабанта е друго - там струята бие направо в дъното на резервоара и смесването става по-лесно.

Затова се и запитвам: Знаете ли колко масло има в бензина?


Понеделник, 20.09.2010 г. 15:17 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 17:46 ч.
Мнения: 71
Местоположение: Sofiq
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Цитат:
Интересна ми е тази настройка на дозиращата система - 200гр/100км. Чие производство е. Би ли сложил снимки да я видим.

Разхода на масло е регулиран 200гр/100км. извънградско.В София незнам какъв е ,но е с минимална разлика.Винта за регулиране на дебита е фабричен на самата помпа.Самия реглаж е на око след няколко замерваня.
Първоначално системата е монтирана в Самоков(от цяла България ходеха при него) от единствения човек монтиращ АГУ на Вартбург(това 80те години на миналия век).
Устройството е следното: съд за масло(казанче за антифриз на Лада),дебелостенен шлаух,помпа
от мотоциклет Ява(до скоро се намираха по магазините) монтирана на алтернатора и зацепена към оста на ротора,датчик за масло(Лада) ,"тръбичка" монтирана към карба(за подаване на маслото)
с пружинка и съчма(клапан) за създаване на налягане в системата(за да сработи датчика).
Когато слизам в мазето ще снимам 1 помпа.
Системата е елементарна и мн. надеждна.

_________________
ieiei@mail.bg


Понеделник, 20.09.2010 г. 15:31 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 119
Местоположение: София
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
iei написа:
Цитат:
Първоначално системата е монтирана в Самоков(от цяла България ходеха при него) от единствения човек монтиращ АГУ на Вартбург(това 80те години на миналия век).


Ясно. Навремето - 80те години - обяснявах на един приятел, който си купи Ватрбург, принципа на действие на двутактовия двигател и защо трябва лагерите на коляновия вал да се смазват от горивната смес. След това той отиде в Самоков и му монтираха газова уредба, а аз чаках да ми донесат помпичка от Чехословакия и да си я монтирам сам. Още чакам ...

Случайно да имаш излишна помпа?


Вторник, 21.09.2010 г. 11:08 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч.
Мнения: 550
Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Колега снимай я ако може тази прословута помпа.Даже малко и схема ако може да направиш - на лист хартия и после я снимаш с телефона и хоп тук, е най-лесно ;)
Искам да си направя такава помпа, че ми умръзна да се мърфеля (в един брой на "направи си сам" имаше нещо подобно за трабант)

_________________
http://totkow.blogspot.com/


Вторник, 21.09.2010 г. 12:01 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 17:46 ч.
Мнения: 71
Местоположение: Sofiq
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
На последната е" валчето",дето се зацепва в оста на алтернатора.

_________________
ieiei@mail.bg


Сряда, 29.09.2010 г. 16:01 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Понеделник, 12.05.2008 г. 16:52 ч.
Мнения: 74
Местоположение: София
Automobile: ТТ 601
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
А снимки закачено и работещо на вартбург? Може ли. Благодаря


Четвъртък, 30.09.2010 г. 07:56 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 17:46 ч.
Мнения: 71
Местоположение: Sofiq
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Dexter_lab написа:
А снимки закачено и работещо на вартбург? Може ли. Благодаря

Е там си е проблем,при монтиран алтернатор(намира се до релето)

_________________
ieiei@mail.bg


Четвъртък, 30.09.2010 г. 11:54 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Сряда, 29.09.2010 г. 23:39 ч.
Мнения: 3
Местоположение: Pazardjik
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Искам да попитам дали някой може да ми помогне относно следния проблем.
От известно жреме насам вартбурга започна да прекъсва. Когато жидях свещите се окоза че свещта на 1-ви цилиндър е зацапана .Смених свещта и спря да прекъсва за няколко дестки километра след това отново същото.Отидох попитах някои познати за съвет и те ме посъветваха следното :
смених бензиновата помпа , гарнитурата на гавата ,почистих карбуратора , смених бобините , свещите ,кабелите , чукчетата ,авансовата плочка . Отново спря да прекъсва ,изминах около 10 километра и започна пак да прекъсва.Оказа се че чукчето ,което е за 1-ви цилиндър не работи както трябва ( от него ислиза много силна искра).Смених го на пак не се оправи.Премерих данеби динамото да дава много силен ток , но то си зарежда нормално.Сега за последно слжих още един кондензатор при това чукче (за 1-ви ) цилиндър , за малко се пооправи но пак започна да прекъсва.


Четвъртък, 30.09.2010 г. 15:41 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
А как решавате проблема с вискозитета на маслото? Зимата е доста по-гъсто от лятото, дали за единица време минава същото количество?

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Петък, 01.10.2010 г. 17:42 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 17:46 ч.
Мнения: 71
Местоположение: Sofiq
Мнение Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
И да има разлика е незначителна.Само 1 зима съм сипвал нафта(100гр/л.масло) на масло М16
(някакво влаково).От дюзата капеше капка без да се "разпрашава".

_________________
ieiei@mail.bg


Понеделник, 04.10.2010 г. 09:19 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов