Автор |
Съобщение |
jopeto
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 11:42 ч. Мнения: 159 Местоположение: София
|
Аз ги карам от две години, при пълна кола е чудесно, дори и при леко натоварена е екстра.Гумите излизат на вън с перфектен ъгъл. Идеята е да се запази този ъгъла при всички състояния.
|
Сряда, 17.09.2008 г. 10:18 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Относно рязането - за някои неща имам един принцип: Не съм по-инженер от конструкторите на автомобила, за да правя волни изпълнения.
Сега да се обоснова:
Формула, разбира се... Вие какво очаквахте? Тази специално е за константата на пружината (каква сила трябва да приложим, за да я свием с единица дължина)
d е диаметъра на "телта", E е модула на еластичност на стоманата (грубо около 207 GPa), N е броят на навивките, и D е диаметъра на пружината.
N е в знаменателя, тоест с по-малко навивки ще увеличите константата на пружината, или иначе казано - ще я втвърдите. Другото бати Илко го е описал по-горе. Мисълта ми е за окачването като система (пружина - амортисьор). Там всичко се смята до побъркване - има един красив коефициент, дето трябва да е точно равен на едно - тогава гасенето на трептенията е най-бързо. Ако е по-малък - колата ще се клати като пловдивски тролей, ако е по-голям - задницата ще се изправя 5 минути след завоя, отделно че една каруца ще вози по-меко. Като втвърдим пружината, променяме параметрите на цялата система, и за да имаме ефективно гасене на колебанията, ще ни трябва по-твърд амортисьор. Да, ама ние сме си с нормалния, и като резултат колата ще вози твърдо, ама нестабилно - задницата ще се люлее на завоите.
Всяко нещо си е сметнато. Искате да слагате втулки - ок, ама по-добре не се забърквайте с окачването.
Хората са казали: незнанието е блаженство. Колко истина има в тези думи.... не е истина просто
Източник на формулата - Wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Suspension_(vehicle)
(copy - paste на линка, че форума не го харесва нещо )
_________________ Hard to the core !
|
Сряда, 17.09.2008 г. 10:31 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Трабанта има едно положително качество-заради примитивното си окачване при 80 км/ч създава усещането,че се движиш ПОНЕ с 200.
То ако се загуби това усещане...от колата реално няма да остане абсолютно нищо.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Сряда, 17.09.2008 г. 11:13 ч. |
|
|
jopeto
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 11:42 ч. Мнения: 159 Местоположение: София
|
Ми темата за амортисьорите вече сме я разисквали. Мога да си ги направя с каквато си искам скорос да връщат. Няма смисъл да си разтягаме "научни" локуми. Не виждам како ще промени 2 см от пружината. На трабанта и без това са направили наклон да си товориш компотите и картофите от село. Така и така това окачване не влиза в критерия "нормално" Така че всяка промята е добре дошла.
|
Сряда, 17.09.2008 г. 16:58 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Санта не си прав. Трабанта сравнен с малка кола като кадет, голф, поло и т.н създава точно същото усещане с 80 ако се кара по хубав път. Усещането за скорост се създава при ускорение заради високите обороти и по лош път. Просто масово се кара със стари вкаменени гуми. Зимата като си сложих за пръв път нови гуми не повярвах колко по-меко може да вози тази кола.
|
Сряда, 17.09.2008 г. 17:41 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Съдейки по моите си усещания ти не си прав...
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Сряда, 17.09.2008 г. 19:05 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Съдейки по моите усещания не си се качвал в трабант с изправно окачване, гуми и без разни "ремуси" и махнати кечета.
|
Сряда, 17.09.2008 г. 19:14 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
И 2-та Трабанта, спрямо които си правя изводите бяха изрядни!
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Сряда, 17.09.2008 г. 19:20 ч. |
|
|
wartburg_fen
Ax Driver
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:06 ч. Мнения: 111 Местоположение: София
|
съдейки по усещанията на ултимейт и от всички изброени почти всички коли са над тон и не знам кое им е малкото особено на кадета, а доколкото знаем по тежките коли стъпват по-добре на пътя и возят доста по-меко от пи*ите въшки на пътя от класа на трабанта
_________________ Wartburg,the power of 2T engine
|
Сряда, 17.09.2008 г. 22:11 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Малки всмисъл не са като да кажем MB 300, Audi 100, BMW 5 и т.н. Явно прекалено много съм свикнал с трабанта, но до последно градско си джитках със 70-80 и не ми изглеждаше бързо. Сега карам със същата скорост с голфа, просто ми е по-тихо и по-малко ми бяга волана.
|
Сряда, 17.09.2008 г. 22:37 ч. |
|
|
MSTT
Скрита лимонка
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч. Мнения: 334 Местоположение: София
Automobile: 601L88,601K89,601K90
|
...но и на гоУфа не смееш да му пуснеш волана с 80 km/h , налИ...
ПС: И за да не е ОФФ (че изместихме темата за втулките с тая за устоичивоста на Трабант-а)...
Прегледайте си колите първо за гнилочи,въведете ВСИЧКО (до най малката подробност) в изправно техническо състояние,пък тогава се захващайте с тунинг начинанията по Трабант-ите/Вартбур-зите си
Това не го казвам случайно виждал съм доста фрапантни снимки на тунинговани Трабанти със тези "чашки" (втулките)... а и със изгнили бомбета на амортисьори и т.н.
|
Четвъртък, 18.09.2008 г. 09:33 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Окачването в автомобила е система, т.е. всеки един детайл е прецизно напаснат с останалите. В момента, в който скъсиш пружината с 2 сантиметра, променяш параметрите на цялата система, и съответно трябва да промениш и останалите параметри, за да си близо до оптималното действие. Затова в момента, в който ми заговориш за пружина, аз започвам да говоря за амортисьор.
_________________ Hard to the core !
|
Четвъртък, 18.09.2008 г. 11:54 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
И на двете коли смея и още как . Точно за това говорех. Неслучайно мрънкам така за гумите. Тъпо е да караш със стари гуми и да си правиш тунинг по окачването. Аз трабанта го почнах точно по тъпия начин - наливах в музика без да имам спирачки и т.н и за това сега останаха 1-2 проблема, които в момента е трудно да отстраня, а едно време щеше да стане лесно. Първо си направете колите всичко оригинално да работи добре, след това мислете за тунинг. Иначе все едно да купите адидаски на инвалид.
|
Четвъртък, 18.09.2008 г. 14:05 ч. |
|
|
MSTT
Скрита лимонка
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч. Мнения: 334 Местоположение: София
Automobile: 601L88,601K89,601K90
|
То си пише,ама няма кой да чете. (болт м12х100мм)
|
Неделя, 26.10.2008 г. 20:16 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Щом е по окачването - якост 10.9
8.8 вече е компромис.
_________________ Hard to the core !
|
Понеделник, 27.10.2008 г. 10:13 ч. |
|
|