Трабант и Вартбург форум http://www.forum.2tpower.com/ |
|
Повдигане на пружинно окачване, лек на омекнали пружини и тн http://www.forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=33&t=6636 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | REVOLTAR [ Сряда, 01.07.2020 г. 20:51 ч. ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Заглавие: | Повдигане на пружинно окачване, лек на омекнали пружини и тн | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Здравейте, пускам тази тема, защото знам че повечето Трабанти, които са на пружини отзад са проблемни. Омекват пружини, има разлика в амортисьорите за седан/комби, днес от 2 от амортисьорите които разглобих бяха с подлагани легла от лагери за допълнително повдигане на автомобила. Проблема при мен е че сложих джанти с фланци R14, 6j широчина и ет 35 или нещо такова, фланеца е с 20мм изнасяне отглавината, замерено от барабана. ръбът на джантата при натоварване на задницата опира в пружината и стойкатана пружината, и това не ми се случва за първи път. оказа се че опира само в последната витка на пружината, и в държача й, тоест капаката/стойката. Наложи се да направя някои конструктивни промени, понеже и при мен задницата беше виснала от "уморени" пружини, а се оказа и че амортисьорите са седанови. Наложи се повдигане с 4см. Преди да сте ме попитали, гумите отзад са 165/60R14, а отпред са нископрофилни 13-ки и колата пак е "виснала" отзад. Ето снимка в началото, преди модификациите:
За тази модификация са ви нужни 2 комплекта задни амортисьори, не е нужно всичките да са здрави, защото се преправят само горните държачи на пружината. Ето какво аз направих: 1. Отрязах 2 стойки на 4см от горния им край. 2. Отрязах други 2 капачки на 8см от горния им край. 3. Заварих долнате части от отрязаните капачки от точка 1 за горните части от отрязаните от точка 2. Ето разликата на модифицирана и стандартна:
Ако нямате налични 2 комплекта, може просто да удължите своите с пърче тръба, но тогава ще имате по 2 заварки на стойка вместо 1. Тук може да видите разликата в амортисьорите между седан и комби:
Процедурата завършва с поставяне на пружините със специални скоби, слагат се новите капачки и се монтират на колата както по принцип. А ето го и финалния резултат:
Овен че задницата вече не е виснала, ръбовете на джантите не удрят амортисьорите в натоварено положение или по време на минаване през неравности. Така вече няма нужда да завиждам на колегите с ресор ![]() ![]() |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |