Автор |
Съобщение |
TTT
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 119 Местоположение: София
|
Re: Оборотомер ?
doofus написа:Колега я кажи точно какво върза, какви диоди купи, че много хора ми обясняваха, ама сигурно щото съм бавен или де да знам, но не става (ако може и да го снимаш при бобините) Ето ги и снимките: http://foto6o.snimka.bg/automobiles/oborotomer.460420
|
Сряда, 06.01.2010 г. 15:04 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Оборотомер ?
Благодаря колега, значи без тея резистори и кондензатори не ставала работата тц тц тц П.П. кой кабел къде върви и ако не си я сложил още, можеш ли да я снимаш отзад пистите
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Сряда, 06.01.2010 г. 15:10 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Оборотомер ?
Защо са ви кондензаторите - трабанта и без това бавно сваля обороти?
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Четвъртък, 07.01.2010 г. 22:18 ч. |
|
|
nkiller
Начинаещ
Регистриран на: Понеделник, 30.11.2009 г. 16:38 ч. Мнения: 2 Местоположение: Първомай, Пловдивско
Skype: nkiller_5
|
Re: Оборотомер ?
Здравейте , тъй като съм заинтересован за оборотомер за Симсон искам да питам , за схемата нужна ли е някаква промяна - тъй като мисля да използвам схемата с диодите и да ги вържа 2та + към ту бобината ми . Или казано най кратко - ако вържа 2та цилиндъра успоредно към бобината ще работи ли изобщо и дали ще е верен като цяло PS. Извинявам се ако въпроса не е за тук
|
Неделя, 11.07.2010 г. 03:01 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Оборотомер ?
Оборотомер от 4 цилиндрова 4т кола става на трабант като се събере сигнал от две бобини. На симсона втора бобина нямаш. Както и да го връзваш няма как да уможиш сигнала без някакво специално устройство. По-скоро търси оборотомер, който е правен за мотор.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Неделя, 11.07.2010 г. 06:25 ч. |
|
|
nkiller
Начинаещ
Регистриран на: Понеделник, 30.11.2009 г. 16:38 ч. Мнения: 2 Местоположение: Първомай, Пловдивско
Skype: nkiller_5
|
Re: Оборотомер ?
Еми оборотомерчето ми е от Kawasaki ZX-7R , та за това питам има 3 кабела отзаде на самият оборотомер
|
Понеделник, 12.07.2010 г. 01:14 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Оборотомер ?
Кабелите са +12V, маса и сигнал. Пробвай да върнеш сигнала към минуса на бобината и виж дали отчита правилно.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 12.07.2010 г. 11:48 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Оборотомер ?
Вчера сглобих по дадената схема по-горе от колегата vromos за оборотомера и я тествах. Сложих едната жица за сигнал на минуса на едната бобина и другия на другата.Закачих оборотомера на + и - от акумулатора и отидох да запаля и ЙОК - не иска.Свалих жицата за сигнал от едната бубина за оборотомера и си запали.След това както работеше колата я върнах обратно към бубината и като го допрях до минуса и, колата изгасна.Извода е че схемата не важи, която сте дали. Ето го моя. Не трябва ли да се направи ето така схемата, защо са тези съпротивления и тая маса.
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Четвъртък, 18.11.2010 г. 10:40 ч. |
|
|
TTT
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 119 Местоположение: София
|
Re: Оборотомер ?
А при мен си работи. По схемата. Без никакви промени.
|
Четвъртък, 18.11.2010 г. 16:14 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Оборотомер ?
Е как така (недоумявам, а и няма такъв емотикон да сложа) ти връзваш всеки кондензатор със съпротивление и диод, самите съпротивления са преди диодите и са вързани за масата -> следователно не ходи ли постоянна маса на бубините?
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Четвъртък, 18.11.2010 г. 16:21 ч. |
|
|
hrisvasilis
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч. Мнения: 492 Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
|
Re: Оборотомер ?
Диодите виж правилно ли са вързани. Ако не стане нещо ще ти търся една немска схема по-елементарна беше дори.
_________________
|
Четвъртък, 18.11.2010 г. 16:25 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Оборотомер ?
Колеги не ме разбрахте. Тази маса където се свързва отива директно към бубините и тогава става "мам си джейс". Ето тук с голямото червено съм означил че се заземява и тока върви с посоката към бубините които са направо вързани на минус.Другите малки червени кръгчета показват на схемата че се свързват там (нали така се показваше схематично къде има свръзка)
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Четвъртък, 18.11.2010 г. 17:35 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Re: Оборотомер ?
Понеже не знам какви са ти познанията по електроника ще пиша малко като за индианец.Значи това,където си го оградил с големият кръг се вързва някъде към шаси.Жицата която идва от "zapal.civka 1" я вързваш към първа бубина извода към чукчето.По същият начин и жица 2 към втора бубина.Общият извод от двата диода се вързва към входа на оборотомера.Ако кабелите са вързани правилно може да си объркал схемата.Ако кондензаторите са здрави,те разделят веригите и не трябва да дава на маса запалването и да гасне.Трябва да се проверят да не са пробили.Другата грешка стойностите на резисторите да са други.И да не си обърнал диодите обратно.Дебелата бяла линия към единият извод е катода и изводите с бяла линия трябва да се вържат заедно и от тях да се изведе сигналът към оборотомера.Ако искаш направи хубава снимка на платката от към елементите и от към спойките за да се види кое как е вързано.
_________________ Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.
|
Четвъртък, 18.11.2010 г. 21:31 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Оборотомер ?
Искаш да кажеш че кондензаторите не връщат назад към бубините и да става постоянен минус.Сигурно единия ми е изгорял и затова гасне.Утре ще пробвам да разменя кабелите.Електротехниката ми е на такова ниво че съм с интелект на тостер. Това съпротивление в средата е вързано за другите две с различния цвят, а другия му край е за диодите.Където се срещат трите съпротивления ходи кафяв кабел към минус.Кондензаторите са свързани с черни кабели и отиват към бубините (зелен и бял са там), а другите им краища за споменатите съпротивления и двата диода. Белия кабел отива към оборотомера. няма да ми се смеете как съм запойвал, споменах защо по горе ето линк да видите на по-голямо изображенията http://pics.data.bg/albums/20195/page/2давате на зуум
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Четвъртък, 18.11.2010 г. 22:56 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Re: Оборотомер ?
Кондензаторите пропускат само променлив ток.Ако пробият тогава може да протече и прав и става бела.Единият кондензатор при запояването мисля,че е прегрят и може да е пробил.Диодите и те не трябва да се загряват много.Давам един чертеж как да се вържат нещата,малко е кофти,но е сниман с телефона.С чукчета ли си или с електронно запалване.
_________________ Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.
|
Петък, 19.11.2010 г. 03:42 ч. |
|
|