Трабант и Вартбург форум
http://www.forum.2tpower.com/

Консервация на кухини
http://www.forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=32&t=6583
Страница 1 от 1

Автор:  ivanski [ Вторник, 14.05.2019 г. 19:55 ч. ]
Заглавие:  Консервация на кухини

Доста хора вече ме питат и реших да обобщя темата, като покажа как аз правя това.
Написаното не важи само за Трабант.

Консервацията на кухините в купетата особено по старите автомобили е въпрос, който тормози всички ентусиасти.
Тя е задължителна независимо дали колата е била изкърпена или не.
Крайната цел е вътре в кухините по всички страни да се образува мазен филм, който да не допуска влагата да доведе до ръжди и проблеми със структурата на купето. Това важи особено за коли, където е имало смяна на прагове, греди и други заваръчни дейности. Дори от външната страна заварката да е зачистена и обработена против ръжда, от вътрешна страна няма с какво да се стигне за да се защити и обработи прогореното от самото заваряване. А дори да имаше как да се стигне, никоя боя не може да ви осигури такава защита против влагата в самата кухина, която може да ви осигури мазния филм.
А влага в кухините не може да няма, образува се от течове на тавана преди всичко, конденз или просто от влагата във въздуха. Затова има дренажни отвори на всички греди - за изтичане и проветряване.

Всеки си има начини и методи да консервира и ползва различен продукт, но точно този, който ще опиша и демонстрирам тук според мен е най-ефективния. Комбинация от добре познатото използване на отработено масло, обаче самото му полагане вътре в кухините е по-различно.

Защо с отработено масло?
Защото се е доказало във времето. За разлика от повечето вакси, восъци и продукти на пазара, които след изсъхване се втвърдяват, маслото остава винаги мазно, което е точно това което се иска от един консервант. Отработено, а не ново, защото първото има способността да ''пълзи'' и разпространява дори там, където не е било положено, прониква между фугите, катери се нагоре. Дори спира необработена ръжда, която със сигурност имате в кухините. Новото масло има различна структура и свойства, които го карат се държи по друг начин, неподходящ за целта.

Кога се консервира купето?
Когато всички заваръчни и бояджийски работи са приключили. В противен случай изкърпването ще е ад, а поради пълзящите способности на маслото, това ще омазни някоя част, което ще попречи при боядисването. Ще попречи и на лепилото при залепването на панелите. Идеалния вариант е само купе, боядисано без нищо накичено по него и празен кош, но може и да се направи на събрана кола, която си се кара.

Кое се консервира?
Всички кухини - греди, прагове, малки и големи.

Навсякъде ли се консервира с едно и също?
Не. Аз пръскам стандартния консервант - вакса, восък от спрей само вътре по конструкцията на тавана и страничните колонки за да не мирише вътре неприятно. Всичко останало - с отработено масло. Отворите на пода след като съм ги използвал за достъп запушвам с тиксо за да не се мазни мокета.

Какво е различното от наливането на отработено масло?
Наливането е стария метод. Използва се много масло, всичко се цапа. Идеята е да се налее до горе и после да се източи. Аз ползвам пистолет за шагре с накрайник за консервиране. Това дава същия резултат. Има и специален пистолет за целта и с него ще стане още по-бързо, но е цифра и аз го нямам.

Колко количество отработено масло е нужно?
Максимум 2 литра.

Измива ли се, ако избие отвън по боята?
Да, със сапун и вода.

Снимките са с обяснения.
Ако се интересувате от тази процедура, но нямате инструменти, мога да я предложа.
Пишете ми на лично съобщение за подробности, мога да дойда и на място.

Прикачени файлове:
Коментар на файл: Ето така изглежда пода на купето без прага от вътрешната му страна ако не е било консервирано. Естествено преди да се завари новия праг или греда, повърхността се обработва и защитава.
phpR81szWAM.jpg
phpR81szWAM.jpg [ 40.25 KiB | Прегледано 7991 пъти ]
Коментар на файл: Впръскване на масло през дренажните отвори.
phpRIoVIvAM.jpg
phpRIoVIvAM.jpg [ 33.81 KiB | Прегледано 7991 пъти ]
Коментар на файл: Консервиране на гредата под маската и захватите на предната броня.
phpBligdyAM.jpg
phpBligdyAM.jpg [ 85.49 KiB | Прегледано 7991 пъти ]
Коментар на файл: Изглед навътре към прага. Вижда се че всичко е в черно, личи си тръбата за крика. Отворите осигуряват добър достъп и до предната греда, като после се запушват с оригиналните тапи.
phpaOjJrWAM.jpg
phpaOjJrWAM.jpg [ 21.48 KiB | Прегледано 7991 пъти ]
Коментар на файл: Пълзящите свойства на гореното масло. От прага през резбата на винта се катери нагоре.
php96xFUkAM.jpg
php96xFUkAM.jpg [ 51.6 KiB | Прегледано 7991 пъти ]

Автор:  REVOLTAR [ Вторник, 14.05.2019 г. 22:51 ч. ]
Заглавие:  Re: Консервация на кухини

А колко често има нужда да се консервира по този начин? Веднъж годишно, по-рядко или по-често?

Автор:  ivanski [ Сряда, 15.05.2019 г. 09:29 ч. ]
Заглавие:  Re: Консервация на кухини

Процедурата се прави един път.
Но не пречи да се проверява какво става вътре през някоя друга година и ако е изсъхнало, което е малко вероятно, да се повтори.

Автор:  ivanski [ Понеделник, 21.12.2020 г. 21:07 ч. ]
Заглавие:  Re: Консервация на кухини

Година след консервацията по този метод, мога да кажа че е постигнато точно това, което се целеше.
Където е пръснато е мазно, мазното се разпространява в кухините и избива през фугите бавно и сигурно.
Досега на няколко съм я направил тази процедура и смея да твърдя, че е най-ефикасния и сигурен начин за консервация. Стига разбира се първо да са приключили всички заваръчни дейности.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/