Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Консервация на кухини 
Автор Съобщение
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1123
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Консервация на кухини
Доста хора вече ме питат и реших да обобщя темата, като покажа как аз правя това.
Написаното не важи само за Трабант.

Консервацията на кухините в купетата особено по старите автомобили е въпрос, който тормози всички ентусиасти.
Тя е задължителна независимо дали колата е била изкърпена или не.
Крайната цел е вътре в кухините по всички страни да се образува мазен филм, който да не допуска влагата да доведе до ръжди и проблеми със структурата на купето. Това важи особено за коли, където е имало смяна на прагове, греди и други заваръчни дейности. Дори от външната страна заварката да е зачистена и обработена против ръжда, от вътрешна страна няма с какво да се стигне за да се защити и обработи прогореното от самото заваряване. А дори да имаше как да се стигне, никоя боя не може да ви осигури такава защита против влагата в самата кухина, която може да ви осигури мазния филм.
А влага в кухините не може да няма, образува се от течове на тавана преди всичко, конденз или просто от влагата във въздуха. Затова има дренажни отвори на всички греди - за изтичане и проветряване.

Всеки си има начини и методи да консервира и ползва различен продукт, но точно този, който ще опиша и демонстрирам тук според мен е най-ефективния. Комбинация от добре познатото използване на отработено масло, обаче самото му полагане вътре в кухините е по-различно.

Защо с отработено масло?
Защото се е доказало във времето. За разлика от повечето вакси, восъци и продукти на пазара, които след изсъхване се втвърдяват, маслото остава винаги мазно, което е точно това което се иска от един консервант. Отработено, а не ново, защото първото има способността да ''пълзи'' и разпространява дори там, където не е било положено, прониква между фугите, катери се нагоре. Дори спира необработена ръжда, която със сигурност имате в кухините. Новото масло има различна структура и свойства, които го карат се държи по друг начин, неподходящ за целта.

Кога се консервира купето?
Когато всички заваръчни и бояджийски работи са приключили. В противен случай изкърпването ще е ад, а поради пълзящите способности на маслото, това ще омазни някоя част, което ще попречи при боядисването. Ще попречи и на лепилото при залепването на панелите. Идеалния вариант е само купе, боядисано без нищо накичено по него и празен кош, но може и да се направи на събрана кола, която си се кара.

Кое се консервира?
Всички кухини - греди, прагове, малки и големи.

Навсякъде ли се консервира с едно и също?
Не. Аз пръскам стандартния консервант - вакса, восък от спрей само вътре по конструкцията на тавана и страничните колонки за да не мирише вътре неприятно. Всичко останало - с отработено масло. Отворите на пода след като съм ги използвал за достъп запушвам с тиксо за да не се мазни мокета.

Какво е различното от наливането на отработено масло?
Наливането е стария метод. Използва се много масло, всичко се цапа. Идеята е да се налее до горе и после да се източи. Аз ползвам пистолет за шагре с накрайник за консервиране. Това дава същия резултат. Има и специален пистолет за целта и с него ще стане още по-бързо, но е цифра и аз го нямам.

Колко количество отработено масло е нужно?
Максимум 2 литра.

Измива ли се, ако избие отвън по боята?
Да, със сапун и вода.

Снимките са с обяснения.
Ако се интересувате от тази процедура, но нямате инструменти, мога да я предложа.
Пишете ми на лично съобщение за подробности, мога да дойда и на място.


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Ето така изглежда пода на купето без прага от вътрешната му страна ако не е било консервирано. Естествено преди да се завари новия праг или греда, повърхността се обработва и защитава.
phpR81szWAM.jpg
phpR81szWAM.jpg [ 40.25 KiB | Прегледано 442 пъти ]
Коментар на файл: Впръскване на масло през дренажните отвори.
phpRIoVIvAM.jpg
phpRIoVIvAM.jpg [ 33.81 KiB | Прегледано 442 пъти ]
Коментар на файл: Консервиране на гредата под маската и захватите на предната броня.
phpBligdyAM.jpg
phpBligdyAM.jpg [ 85.49 KiB | Прегледано 442 пъти ]
Коментар на файл: Изглед навътре към прага. Вижда се че всичко е в черно, личи си тръбата за крика. Отворите осигуряват добър достъп и до предната греда, като после се запушват с оригиналните тапи.
phpaOjJrWAM.jpg
phpaOjJrWAM.jpg [ 21.48 KiB | Прегледано 442 пъти ]
Коментар на файл: Пълзящите свойства на гореното масло. От прага през резбата на винта се катери нагоре.
php96xFUkAM.jpg
php96xFUkAM.jpg [ 51.6 KiB | Прегледано 442 пъти ]
Вторник, 14.05.2019 г. 19:55 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч.
Мнения: 109
Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
Мнение Re: Консервация на кухини
А колко често има нужда да се консервира по този начин? Веднъж годишно, по-рядко или по-често?


Вторник, 14.05.2019 г. 22:51 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1123
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Консервация на кухини
Процедурата се прави един път.
Но не пречи да се проверява какво става вътре през някоя друга година и ако е изсъхнало, което е малко вероятно, да се повтори.


Сряда, 15.05.2019 г. 09:29 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов