Автор |
Съобщение |
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Мите, при цялото ми уважение към теб: Що не ходиш да прочетеш малко?
Ето ти за начало:
http://en.wikipedia.org/wiki/Damping
И по-точно частта
Тия параметри ги има при всяко едно окачване. А въпроса ми беше някой знае ли параметрите на вартбурговият (трабантовият) амортисьор?
_________________ Hard to the core !
|
Вторник, 29.04.2008 г. 11:21 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Офф...добре...явно не е станало...
Виж някъде където имат ей такава машина:
и се опитай да се сдобиеш със сервизния и файл.Ако някъде има такива данни,те са там...ама се съмнявам.Тая характеристика,дето я търсиш,си я има само производителя когато проектира амортисьора.От там нататък никой не работи с такова нещо и просто няма от къде да ти го вземе.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Вторник, 29.04.2008 г. 11:50 ч. |
|
|
jopeto
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 11:42 ч. Мнения: 159 Местоположение: София
|
В момента се заривате с излишна информация, която е незначителна в дадения случай. Катот цяло самите амортисьори на автомобила (във видът който ги знаем) са трагични като продукт. Да не забравяме, че са предназначени да бъдат консуматив. При мотоциклетите и маунтинбайка, технологиите са развити до савършенство. (забележете на същите или дори по ниски цени за брой). В горе споменатите амортисьори, субективно може да се променя скоростта на връщане , твърдостта, вискозитета на маслото, компресията в преливника (това последното е съществената конструктивна разлика в амортисьорите.) Само ще ви кажа ,че с Forckoil за вилка на мотор W-10 , Трабантовите амортисиори стават перфектно. Няма нужда да пресмятате за тия тенекиени тръбички с формули от МЕИ-то.
|
Четвъртък, 15.05.2008 г. 09:59 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Как точно го сметна че става перфектно?
По рейсърския метод ли? Да, ама аз не ща да смятам по него. Затова питам за точните параметри - интересно ми е да видя точно как са сметнали окачванията, и ако нещо не ми хареса - да направя съответните корекции.
А и МЕИ-то не е лошо нещо...
_________________ Hard to the core !
|
Четвъртък, 15.05.2008 г. 10:18 ч. |
|
|
орлича
Кандидат-фен
Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч. Мнения: 305 Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
|
Какви 80 лв за амортесьор?
http://www.trabantwelt.de/Trabant-601/F ... ::169.html
По мои сметки с доставката до България за 4 бр. излиза 210 лв.
|
Четвъртък, 15.05.2008 г. 10:58 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
По какво може да разберем дали един трабанто амортисьор е читав, освен по това дали има омасляване?
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Четвъртък, 15.05.2008 г. 12:18 ч. |
|
|
gron
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:24 ч. Мнения: 45 Местоположение: в софия къде другаде
|
като го свалиш и на ръка да установиш нагоре надолу дали има съпротивление.
относно доли стават тези с пружини на трабант с ресор. не, много по голям е
_________________ има ли смисъл като нема значение
|
Четвъртък, 15.05.2008 г. 17:46 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1183 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Един вид колкото по-трудно го движиш в двете посоки, толкова по-добре .
Щот и моя дет го свалям сега оказва съпротивление(движа го с две ръце във въздуха, а не съм някъв борец)
|
Петък, 16.05.2008 г. 09:30 ч. |
|
|
jopeto
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 11:42 ч. Мнения: 159 Местоположение: София
|
Ми в момента съм си сипал такова масло и в 4- трите и е перфектен. Поправял съм и подменял масло на много по-сложни от тези вилки и задни амортисоьри и съм си изградил преценка. Ако връщат прекалено бавно или бързо (отбелязвам, понеже автоамортисьорът е примитивна ширпотреба) може да се промени единствено вискозитета на маслото, което става с пропорционално смесване на масло от един и същи ВИД И МАРКА с раличен вискузитет. Например 50 % W 10 + 50 % W 5
= W 7,5. Ако има ентосиаст, на който му се занимава да сметне по горната формула от МЕИ-то ще получи единствено най - добър резултат на работа при равен път при натоварване при определена константна скорост. А в България равен път няма. От там следва, че реалния диапазона за работа при наще условия на този амортисьор е много по голям-от възможностите му. Така, че не си струва усилията.
|
Петък, 16.05.2008 г. 19:41 ч. |
|
|
boycho
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч. Мнения: 255 Местоположение: Средец
|
я обесни малко как ги пълниш и ако може малко снимки
_________________ Дърпаше ръчни с трабаня
|
Понеделник, 19.05.2008 г. 14:23 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1183 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Като махнеш амортисьора от колата.Той отгоре има една капачка(естествено предварително махаш пластмасовата тръба,която покрива от боклуци и ,ако е заден се маха пружината ако има)Тая капачка я отвиваш с чук и секач .Като я отвиеш излиза цилиндъра.Разглабяш го и него като издърпваш буталото.После къде има уплатнение се сменя.Наливаш маслото, което има определено количество някъде до ръба.Нека някой колега каже точно колко милилитра е .Това е важно за движението на буталото,а и за действието на амортисьора .
Долу ,където е ухото на амортисьора(което представлява една голяма втулка )ако гумата е скапана то трябва да се смени.
Събираш по обратния ред и ако всичко е направено както трябва би трябвало да издържат доста в града.
Нека някой колега дето си ги е пълнил качествено сподели колко са издържали на нормално каране в града.Не за някви офроуди на село .
|
Вторник, 20.05.2008 г. 09:53 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Има стендове за амортисьори във всеки голям сервиз.Едни тресящи се валяци...качва се колата на тях и се мери.Ако е в нормата на стенда-стават.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Вторник, 20.05.2008 г. 13:47 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
А дали имат данни за трабант?
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Вторник, 20.05.2008 г. 15:03 ч. |
|
|
jopeto
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 11:42 ч. Мнения: 159 Местоположение: София
|
Като изключим работата с чука и секача, горе долу момчето позна как става работата. Трабанта е преди всико хоби. Разглобете го, за да го обикнете. Enjoy!
|
Петък, 23.05.2008 г. 14:38 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
Момчета, какво масло се налива?
_________________ Който не напредва, изостава.
|
Сряда, 25.06.2008 г. 12:56 ч. |
|
|