Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
С трабант до южна Италия. 
Автор Съобщение
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1156
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение С трабант до южна Италия.
След като се върнах от една почти три хиляди километрова разхода с трабанта, реших да направя тема, в която да кача някоя друга екзотична снимка на машината, която свързваме непременно с Източна Европа и да напиша някой друг ред какво е самото преживяване, след като минах през 6 държави, гонейки определени пътища и изгубвайки се по пътя към тях в други интересни трасета. Темата я пиша преди всичко с целта да вдъхна увереност на всички колеги, които изпитват някаква доза на съмнение в двутактовата машина и използването и на дълги разстояния. Забелязал съм, че дори фенове на марката по съборите, по които вече не ходя подохождат със значителна доза съмнение в това дали ще издържат те и колата, която имат. Това, както можете да се досетите, разбира се са само извинения по отношение на това да се пътува с трабант. А пътуването с трабант е такова каквото решите да бъде - или ще е най-тегавото ви предвижване някога или най-вълнуващото преживяне, което е същевременно най-нормалното за вас като шофьори. Не виждам за нужно да сравнявам колата с нещо съвременно, подобно сравнение може да бъде направено само с кола, която е в същата категория - например със Ситроен 2CV, малките фиати и други подобни автомобили. Темата също смятам ще бъде и полезна с това, че потеглих след като въведох няколко дребни технически модификации и те бяха тествани в гореспоменатия пробег, като се оказаха напълно полезни модификации.

Защо до Италия и какво има там?
Накратко - защото е различно. След като два пъти поред ходих до събора на вартбурзите с Вартбург, реших че няма какво толкова ново да видя в Германия ако ида с трабант, било то и на събор, което разбира се е преувеличаване, но Германия е основно равна страна с много малък излаз на море, а карането, което ме вълнува мен са планински проходи и крайбрежно шофиране. Италия е и страна, в която машината никога не е изнасяна официално там и това е допълнителна доза новост в цялостното преживяване. Исках да видя как ще се усеща тази машина в тесните улички, дали и как ще се впише в атмосферата на тази държава. Италия е и място с безкрайни планински проходи по цялото протежение, сравнително добра инфраструктура и дом на едни от най-красивите пътища в Европа, както и топло място дори през Октомври месец.

Защо с трабант?
Защото тази кола от техническа гледна точка е най-елементарната, която съществува и защото е нещо, което аз лично сам съм сглобил, а удоволствието от това да пътувате на далеч с нещо такова е далеч по-силно от това да се качите в чисто нова кола, до каквато аз имах свободен достъп и реших да тръгна именно с трабанта или нищо друго. Размерите на колата също бяха водещи, тъй като очаквах да има трудности с паркиране, маневриране и трабанта с неговите размери пасна доста добре в непознатата обстановка. С трабант и при това добре познатият ни класически двутактов с два цилиндъра и 26 конски сили.

Колата с която тръгнах е втората, която имам и е от тази тема viewtopic.php?f=29&t=6607
Почти две години имах общо взето оригинален 601 от 79-та с задължителните за мен по-модерни електрическа инсталация и задвижване, но знаейки къде отивам реших да модернизирам още колата и сложих предни вентилирани дискови спирачки, друга спирачна помпа, скоростна кутия с фрайлауф на 3та скорост, горивен клапан вместо крана под резервоара, ремонтиран двигател със сглобен от мен вал, извод за USB и резервна гума под багажника. Получих общо взето нов трабант, с който да пътувам. Всички тези промени се случиха дни преди тръгването ми, което трябваше да бъде по-рано, но поради различни обстоятелства тръгнах в най-големия дъжд, който ме валя от вкъщи чак до пристанището на Игуменица в Гърция.


Прикачени файлове:
spr.JPG
spr.JPG [ 61.21 KiB | Прегледано 1812 пъти ]
klp.JPG
klp.JPG [ 65.02 KiB | Прегледано 1812 пъти ]
dvg.JPG
dvg.JPG [ 112.64 KiB | Прегледано 1812 пъти ]
Петък, 29.10.2021 г. 18:51 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Вторник, 31.03.2020 г. 14:36 ч.
Мнения: 35
Местоположение: София-град
Automobile: Трабант 601S L
Мнение Re: С трабант до южна Италия.
Много хубава тема! И тя наистина показва на собствениците на тези машини, че те наистина не са автомобили, на които неможе да се разчита. И че една добре стегната и подръжана машина може да е надежна повече и от един среднокласен автомобил. Защото, за да сме честни, трябва да кажем, че доста от собствениците, както на едната марка, така и на другата, нямат особедно доверие на колите си. Вие сте само за пример! Браво! [smilie=2beers]


Петък, 29.10.2021 г. 21:30 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1156
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: С трабант до южна Италия.
Пътят от българската граница до пристанището в Гърция бе скучна магистрала, през която ме валя почти непрекъснато, но още там осъзнах абсолютната необходимост от дисковите спирачки. Една от основните разлики на Трабанта спрямо почти всяка друга кола е невъзможността да се използва двигателя като спирачка. Или иначе казано не можете при спускане просто да включите на скорост и чат пат да натискате спирачка. Не, при двутактовата кола, това би било пагубно и съответно се разчита за спиране само и единствено на спирачките, а натоварен Трабант по стръмен наклон си се засилва доста добре. Първи истински тест на тези спирачки беше магистралата в Гърция, на която се появяваха тези изключително стръмни и продължителни спускания. Техниката на спиране, която прилагах бе по-рязко натискане на спирачката чат пат и намаляване на засилката за да не прегрея новите спирачки. Опасност в случая е ако има някой прекалено близко зад вас, защото тези зад вас определено не очакват такова действие, особено шофьорите на тирове. Прилагайки тази техника на спиране нямах никакви проблеми през всичките планински проходи, които минах. Дори спирах превантивно да видя дали не прегрявам, но до такъв случай не стигнах. Като недостатък на дисковите спирачки бих казал, че е честото оцапване на джантите с феродов прах, който няколко пъти чистих.

С пристигането си на пристанищния град Бриндизи се насочих на запад и доста бързо осъзнах, че трафикът в южна Италия е много по-хаотичен и напрегнат от този в Гърция и у нас. Пътувах основно по второкласни и третокласни пътища, като във всички посетени от мен държави с изключение на нашата бяха добре подържани и движението по тях пасваше чудесно на колата, с която бях тръгнал. Спецификата на трафика и маниера на шофиране в южна Италия бе нещо, което разбира се знаех, но не бях шофирал в тази обстановка. Това, което правят италианците в тази част на страната е да компенсират недостатъчността на уменията си зад волана с по-висока скорост. Или иначе казано, независимо дали зад вас е младеж, въздрастен мъж, млада дама или баба в кола, микробус или тир, те всички задължително ще опитат да ви изпреварят дали отляво, дали отдясно. И не, не е защото съм с трабант, те просто така си карат. Мигачи не се използват и пътните знаци нямат тази организационна ефективност, както у нас. Но най-неприятното бих казал, че е непрекъснатото им каране с по-висока от максимално разрешената скорост за пътния участък, независимо от табелите указващи, че скоростта се контролира електронно. Винаги карах с макисмално разрешената скорост, следейки я по навигацията и табелите по пътя и почти винаги някой ме изпреварваше, а някои тираджии бяха толкова нахални, че ми се завираха на 10 сантиметра и ми светеха да побързам на път, на който е забранено те въобще да се движат.

Както и да е, спецификата на трафика в южна Италия не можеше да ми наруши кефа да карам там и да се радвам на гледките около мен. Дъждовете спряха, времето се изясни и красивите италиански пейзажи по моя път започнаха малко преди Матера - първа снимка. Друга специфика на шофирането в Италия е и почти невъзможното паркиране. Стратегията ми бе да карам максимално близо до центъра, да спира където мога и да оставя колата там. Така и процедирах навсякъде. Основното правило за паркиране в Италия е, че на белите места се спира свободно, на сините платено и на жълтите могат да спират само местните жители. Аз странях от зоните, обикаляйки докато намеря моето място и ето, че оставих колата два дни да седи в курортния град Салерно - втората снимка. На нея се вижда и автопарка - малки коли и евтини коли блъснати и ожулени коли. Нищо голямо, без джипове, без лъскави лимузини като у нас. За следващото ми пътуване бих си сложил гумени буфери на броните, тъй като забелязах как се избутват един друг за да се набутат да спрат. Разбира се, Италия не е страна където ще ви пазят колата, каквато и да е тя. Трябва да я прежалите в някаква степен и да се надявате да не я ожулят. Просто такива са условията на живеене, такава е спецификата на страната. Аз се разминах недокоснат за тези 3 хиляди километра. Салерно бе и градът, от който започва едно от трасетата, за които бях отишъл в тази държава - Амалфийското крайбрежие SS163


Прикачени файлове:
pugl.JPG
pugl.JPG [ 61.88 KiB | Прегледано 1783 пъти ]
sal.JPG
sal.JPG [ 103.96 KiB | Прегледано 1783 пъти ]
Неделя, 31.10.2021 г. 21:16 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1156
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: С трабант до южна Италия.
Пътят Strada Statale 163 или по-познат като Амалфийското крайбрежие е една от основните причини, поради която реших да отида в Италия, а може би и за много други мото, вело и пеша туристи също. Пътя започва от Салерно и стига до Соренто, като през цялото време се движите между скалите и морето, а Амалфи е името на едно селище, през което минава самия път. Позитано също се намира на този път, а то и Амалфи са може би едни от най-известните почивни и шикозни дестинации в цяла Италия. След като са толкова известни дестинации и се намират на толкова неудобно място за туризъм, се очаква шофирането там да не е от най-приятните изживявания, но именно затова съм и в държавата Октомври месец, което е извън активния туристически сезон. През лятото този път е кола до кола и спирането да разгледате каквото и да е би било просто невъзможно. За мой късмет аз улучих чудесно време и малко трафик, който бе само по населените места. Пътя криволичи, тесен е и по него се движат автобуси, мотори, местни доставчици и чужденци с рента карове. Тук и в градовете най-добре пролича ползата от фрайлауфа на 3-та скорост. Просто оставих на трета и забравих за съединителя, като дори вече вписал се в обстановката на италианското шофиране изпреварвах разни изчакващи разминаване коли, защото аз съм просто по-малък и мога да мина от там, където те не могат. Преди да навлязат в завоите без видимост, рейсовете свирят и предупреждават за своето присъствие, а шофьорите на тези огромни за пътя возила да преминат покрай паркирали в завоя коли и други рейсове, могат да впечатлят всеки. Около Позитано срещнах и германски туристи, като едни от тях си имаха Трабант вкъщи, но общото между двете групи бе да ме питат как спирам тук. Явно спирачните недостатъци на оригиналната система са познати и в Германия.

По този път най-накрая успях да снимам Трабанта до италианската идея за малка кола с близък до неговата мощност и кубатура двигател - оригиналния Фиат 500. Тази машинка е символ не само на марката, но и на цялата държава. Виждал съм ги и преди в други градове, но никога извън тях и никога броня до броня с Трабанта, който независимо от приликите на хартия, мога да кажа че като изпълнение е много по-сложен и иновативен като технология за времето, в което и двете машини са живеели своя активен живот. Класическия фиат продължава в голяма степен да се ползва активно, особено в центъра на градовете, където централно градските жители просто нямат друга алтернатива за кола, която да е с такива размери че да влезе в теснотията на техните улички. Не всички бяха така лъснати, както тези за туристически цели, повечето си бяха ожулени като всички други коли. Дори успях да поговоря с шофьора на един, който не можа да познае какво вижда пред себе си в лицето на Трабанта, но и това бе една от хубавите черти на пътуването в тази страна - хората не го познаваха и не подхождаха с предразсъдъци към машината и ако някой и обръщаше внимание, то те бяха впечатлени от дизайна и питаха за техниката под капака и възрастта на колата.

След Соренто, реших да тръгна на север и да посетя манастира Монте Касино по пътя си към Рим.


Прикачени файлове:
amalfit.JPG
amalfit.JPG [ 55.79 KiB | Прегледано 1754 пъти ]
163.JPG
163.JPG [ 146.57 KiB | Прегледано 1754 пъти ]
amalf.JPG
amalf.JPG [ 93.23 KiB | Прегледано 1754 пъти ]
amalfi.JPG
amalfi.JPG [ 73.49 KiB | Прегледано 1754 пъти ]
amal.JPG
amal.JPG [ 118.14 KiB | Прегледано 1754 пъти ]
amalfii.JPG
amalfii.JPG [ 85.84 KiB | Прегледано 1754 пъти ]
Сряда, 03.11.2021 г. 22:32 ч.
Профил
.
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:27 ч.
Мнения: 138
Местоположение: София
Мнение Re: С трабант до южна Италия.
На снимките с Трабант и Фиат се вижда , че трабанчето си е кола от всякъде, спрямо много по- малките фиатчета!

Много съм се чудил на поляци, предимно млади хора по четирима човека във Фиат 126, как са пътували от Полша до нашето море, като знам какво се приказваше са "малките картонени сапунерки".

_________________
винаги може да се научи нещо ново


[Изображение


Четвъртък, 04.11.2021 г. 10:31 ч.
Профил ICQ
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 06.02.2020 г. 04:59 ч.
Мнения: 20
Местоположение: Montreal, Canada
Automobile: Toyota Corolla 2006
Мнение Re: С трабант до южна Италия.
За freilauf на 3-та ще ти дам малко размисъл:
* Нашият дизайн е roller clutch, т.е. винаги се допираме в една и съща точка
* Натоварването на 3-а е по-голямо то това на 4-та

Следователно износването е доста по-бързо, но...
ако имаме sprag clutch дизайн --> https://www.youtube.com/watch?v=Fsp3fm4KHs0,
вече сме ОК.


Събота, 06.11.2021 г. 08:37 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1156
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: С трабант до южна Италия.
peter1
Не съм сигурен за какво ми говориш, но не мисля че си запознат с реалностите на това как по-точно се прави фрайлауф на 3-та скорост при тази кола и се съмнявам някога да си карал Трабант с тази модификация, но щом смяташ че не е ОК като изпълнение и имаш някаква по-добра идея, то никой не може да те спре да експериментираш. Успех!

Малко след Соренто се озовах в едно градче преди Неапол, в което останах за малко и успях отново да снимам колата спрямо фиатчетата и да стана наблюдател на градския живот в малките населени места. В тази страна, тези коли си се ползват както за разхождане на туристи, така и за ежедневки, също и за сватби на каквато станах свидетел в Рим. Това бе и един от основните чарове на тази страна за мен. Тук често хората на всякакви възрасти си караха ретро колите, вместо да ги пазят. У нас непрекъснато се търсят оправдания защо да не се прави, а тук е най-нормалното да караш кола на 50 години била тя и в далеч от перфектно състояние, просто защото това върши работа днес.
Зелената костунерка, спряна на стоп линията бе на една възрастна жена, която просто я остави така и отиде до магазина. Навсякъде другаде това би било посрещнато с клаксони и псувни, но в южна Италия просто заобикаляха и деня продължаваше.
След това се озовах вечерта в Рим, който обикалях с колелото, което носих в багажника на колата и нямам много снимки от там, само една отвътре докато карах през града посока Римини.


Прикачени файлове:
sor.JPG
sor.JPG [ 73.59 KiB | Прегледано 1080 пъти ]
sorre.JPG
sorre.JPG [ 86.91 KiB | Прегледано 1080 пъти ]
roma.JPG
roma.JPG [ 99.13 KiB | Прегледано 1080 пъти ]
rom.JPG
rom.JPG [ 69.61 KiB | Прегледано 1080 пъти ]
Петък, 19.11.2021 г. 19:52 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов