Трабант и Вартбург форум
http://www.forum.2tpower.com/

Трабант 601 S комби - началото
http://www.forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=29&t=6584
Страница 1 от 1

Автор:  barkas1000 [ Неделя, 19.05.2019 г. 18:53 ч. ]
Заглавие:  Трабант 601 S комби - началото

Дойде време най-сетне да се превърна от постоянен наблюдател на форума в по-активен участник. И така историята е следната: Първата ми кола в живота в далечната 1993 година беше Трабант 601 S-много мечтана,невъзможно от магазина и разбира се втора ръка. Машинката беше доста изтормозена, 6 волтова и ми създаваше доста проблеми,но това не помрачи любовта ми към марката,просто го отдадох на лош късмет и липса на какъвто и да е опит. Разделих се с нея след около 9 месеца, трябваше ми по-голяма кола. Вирусът обаче остана. И така допреди година и половина. При навършването на поредния ми юбилей,съпругата ми удовлетвори мечтата ми и ми подари Трабант комби,произведен 1989 година. За комби си мечтаех още от времето на първия ми Трабант. А и цвета на новата придобивка съвпадаше с мечтата от онова време-зелен. По различни причини през тази година и половина нямах много физическа възможност да се занимавам с колата,но сега съм се заел сериозно и ми се иска в най-скоро време да я подкарам.
Първото,което трябваше да направя и ремонтът на спирачната система.Колата беше стояла доста време без да се кара и естествено спирачните цилиндри бяха клеясали. Смених гумичките, но спирачната помпа се оказа ,че не функционира. Сменях и гумичките,но така и не тръгна. Купих помпа втора употреба и всичко си дойде на мястото. Започна внимателно опознаване на колата на пътя,разбира се на много къси разстояния. При тези пътувания усетих едно блъскане в предницата. Повдигнах предните колела и се оказа,че втулките на шенкелите са разбити.
И ето това е истинското начало на техническо запознаване с колата и самостоятелен ремонт. Започвайки разглобяването смятах,че ще разглобя предното окачване, ще подменя износените части и ще събера всичко отново. Да но не се получи така. Голямата ми изненада беше,че от лявата и дясната страна шенкелите бяха комплектовани по различен начин. Поразрових се из литературата, имам каталог за резервните части на Трабант, но оттам объркването стана още по-голямо. Каталогът ми е стар и със сигурност в конструкцията се внесени доста изменения до производството на моя автомобил.
И така!Ще се опитам да качвам снимки на първоначалното състояние на предното окачване и ще съм ви благодарен, ако коментирате това,което виждате и ми помагате с информация!
Вижда се,че има разлика във вида и броя на елементите.

Прикачени файлове:
Коментар на файл: дясна вилка на ресора
IMG_9331.JPG
IMG_9331.JPG [ 85 KiB | Прегледано 11317 пъти ]
Коментар на файл: лява вилка на ресора
IMG_9333.JPG
IMG_9333.JPG [ 79.79 KiB | Прегледано 11317 пъти ]

Автор:  barkas1000 [ Неделя, 19.05.2019 г. 18:55 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант 601 S комби - началото

Тъй като не разбрах, как да качвам и коментирам повече снимки в един пост ще пиша поотделно.
На дясната се вижда една доста голяма шайба, която отсъства на лявата.
Така че ме интересува какво и в каква последователност се разполага на горната и долната опори на шенкела? Има ли разлика между дясната и лявата страни? Днес вече пресовах втулките и утре ще търся райбер, за да ги докараме на размер.
На долната опора от лявата страна липсваше едната от вътрешните шайби на долното окачване на шенкела, тези който обират луфта. От какъв материал са и какви са им размерите?
Какви са размерите на О-пръстените, който се разполагат във V-образния улей между вилката и шенкела, както и на долното окачване?
Как се избиват лагерите на главината и има ли нещо между тях? В книгата пише,че се запресова само външния лагер, а вътрешният се набива на карето. Това така ли е или не съм разбрал правилно?

Въпросите станаха доста, имам и още! Очаквам коментарите ви с надежда да си изясня ситуацията и да продължа със събирането на предницата!

Прикачени файлове:
Коментар на файл: дясна долна опора на шенкела
IMG_9337.JPG
IMG_9337.JPG [ 80.08 KiB | Прегледано 11316 пъти ]
Коментар на файл: лява долна опора на шенкела
IMG_9336.JPG
IMG_9336.JPG [ 77.07 KiB | Прегледано 11316 пъти ]

Автор:  mladen201 [ Понеделник, 20.05.2019 г. 23:18 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант 601 S комби - началото

И на 2та шенкелни болта (вилката за ресора и в долната част на шенкела, металната ос) имат дистанционни шайби за обиране на аксиален луфт. Заради това ти се разминават броя на елементите които си извадил. Също така тия метални оси се износват радиално. Хубаво е ако имаш как да ги изправиш, да не са на вълни, за да може по-дълго време да имаш изправна предница.

Автор:  barkas1000 [ Вторник, 21.05.2019 г. 08:00 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант 601 S комби - началото

Благодаря за отговора! А как става изправянето на болтовете?

Автор:  REVOLTAR [ Вторник, 21.05.2019 г. 08:31 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант 601 S комби - началото

Лагерите с 2бр общо отпред. Като на лада самара и голф 2 са. НАбива се самия лагер отвън нвътре и се поставя зегерка. Само вътрешните легла са 2 но са към лагера и на тях лежи главината и не е добра идея да се махат от лагера.

Автор:  barkas1000 [ Сряда, 22.05.2019 г. 12:48 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант 601 S комби - началото

REVOLTAR написа:
Лагерите с 2бр общо отпред. Като на лада самара и голф 2 са. НАбива се самия лагер отвън нвътре и се поставя зегерка. Само вътрешните легла са 2 но са към лагера и на тях лежи главината и не е добра идея да се махат от лагера.


Така се оказа. Днес избих единия на преса и е точно такъв. А някой може ли да каже какъв номер е лагера?

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/