Напиши нова тема Отговори на тема  [ 30 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането 
Автор Съобщение
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Здравейте колеги!

Ще започна тази тема с един цитат:
"Trabant was built in time tha Sputnik was built.
'Trabant' means 'friend', 'satelit', 'something around you'.
The friend people had to wait for long"

"Трабанта е създаден когато "Спутник" е бил конструиран.
"Трабант" означава "приятел" , "спътник", нещо около теб.
Приятел , който хората чакаха дълго."

Днес станах горд собственик на Трабант 601 S лимузина от 1987г. с цвят папирус ( papirusweiss ). Чувствам се вече пълноправен член!

Минаха близо 6 години от както нямаше Трабант в семейството. Някои колеги знаят че оглеждах автомобили, но все нещата не се получаваха поради една или друга причина. За известно време се отказах да си търся Трабант и спрях да пиша тук.

Всичко започна преди няколко дни, когато реших че не може повече така и е време да запретна ръкави и да си намеря Трабант. Всичко започна така:

Изображение

Тръгнах късния следобед из младост, защото там бях набелязал няколко. Вече бях попривършил бележките и се стъмваше. Видях въпросната машина, лепнах една бележка и си казах - като гледам едва ли ще ми се обадят се него... Е да ама не! Една ранна сутрин звъни телефон - "За Трабанта се обаждам!" Собственичката ми разказа подробно за машината и реших да ходя да разгледам колата заедно с колегата "Trabantmaniac". Има много работа по Трабчо, но ми допадна някак си. :mrgreen: Не е бил каран от няколко месеца

Автомобилът е на близо 160 хиляди километра като е правен един ремонт на двигател преди 50 - 60 хиляди. Двигателят работи стабилно и равномерно, няма шумове. Има ряз, тръбата към предното гърне е избила и сега бучи, че като се срещнах с колегата Bobi-Wan нямаше нужда да му звъня че съм дошъл. :mrgreen: Спирачките от дясната страна ми блокираха много лесно при нормално спиране, а левите ги нямаше, после се нормализира всичко. Спират 4те, но не ловят в момента както трябва. Стоп машинката отказа и малко нямам стопове. Ключа на късите ми грее здраво , дълги нямам... само присветвам. Това са малко проблеми на фона на сериозната ръжда.... Левия праг няма здраво и страничната опора на левия носач е на критично разстояние от една дупка. Десния не е толкова зле. Предната греда е здрава както и дъното.

Жената мислела да го дава на скрап, но видяла бележката и се радва че го продава на мераклия. И аз не смятам да се разделям с този автомобил. Автомобилът е поддържан от Пецанов.

Ето снимки на машината:

Изображение

Изображение

Още снимки тук:

http://kippro.snimka.bg/automobiles/tra ... 3.35626109

Довечера ще покажа и още. Този следобед ще прегледам всичко и ще направя план за действие по машината. Трябва да махна мокрите кечета преди да съм го намерил на прах :lol:

Едит: Колата се казва Лио , тъй като собственичката така го е кръстила.

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Сряда, 24.06.2015 г. 16:34 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч.
Мнения: 398
Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Честито,колега!Със здраве и настроение да си го караш!Много търпение и труд и машинката ще стане чудесна!


Четвъртък, 25.06.2015 г. 06:14 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Честито и от мен, КИП. Пожелавам ти успешна реставрация и се надявам да видим скоро Лио в редиците на съборите. Залавяй се първо с купето, останалите неща са лесни и относително достъпни.


Вторник, 30.06.2015 г. 23:16 ч.
Профил
Trabant ML
Аватар

Регистриран на: Петък, 30.07.2010 г. 19:39 ч.
Мнения: 448
Automobile: Трабант 601
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Честито и един съвет от мен. Прави нещата по купето поетапно, не прави грешката да разглобяваш колата. Този месец едната вежда примерно, другия месец друга вежда и така. Така ще можеш да си караш колата, а не като колегата Пасков, да имаш кола и да не си я карал :)

_________________
С други думи, тия коне искат да ядат!Колкото повече ги юркаш толкова повече си 'апват.
Колкото повече ги 'раниш , толкова повече бягат.ОК?


Сряда, 01.07.2015 г. 02:28 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Благодаря за топлите пожелания! [smilie=2beers]

Иии ето че филма се започва!

Подвел съм ви за километрите на автомобила. Оказа се че километража си е оригиналния и е на 180 хиляди както се вижда на снимките.

Ще пиша хронологично случките.

На следващия ден след като я взех махнах кечетата да се проветрява, проверих дали не поддава някъде шасито. Иии под кечето излезе ръжда, дупки, парчета каквото се сетите + влага. За щастие дъното е здраво навътре.

Изображение

Изображение

Изображение

За щастие повърхностна ръжда:

Изображение

Изображение

Малко снимки от интериора:

Изображение

Изображение

Изображение

Това не е всичко. Всичко от старост се е окислило по електрическата част. Оправих стоповете, оказа се окислени клеми, сложих нови клеми и нови крушки всичко светна. Стопмашинката си работи, но при съвсем леко натискане на педала не светват стоповете.
Когато свалих предния мигач да видя защо не свети, той беше пълен до половината с вода, до де изтече.... Почистих основата на мигача, но все пак смятам да я сменя.
Релето за къси и дълги го превключвам ръчно, за ревизия е не превключва само като го проверих. Ключа на мигачите се оказва че му е спукана основата където е лостчето и затова ми е отпаднала вече и светкавицата.
Общо взето повечето неща по електрическите проблеми са отстранени вече.

Онзи ден чух че някакъв Трабант го дали на вторични. Айде веднага същия ден да свалям каквото мога. Хванах го точно на момент като го сваляха от купчината. Шасито е обещано, мотора не го дават, свалих каквото ми бе нужно за моя. За съжаление не можах да отреагирам да го пусна във форума който каквото му е полезно да вземе, тъй като вече беше запазен. Общо взето някой също беше минал да го опоска. Както го хванаха за покрива сърцето ми се скъса. Яд ме е че беше по читав от моя.

Изображение

Сега да се върнем на моя:

Като се раздвижи започна да спира нормално, гайките на джантите са ми ръждясали и колкото и да се опитвах, трябва с гайковерт да се отвият.

Тъй като трябва да ходя до КАТ да ми издадат моят талон, днес трябваше да се закърпи гърнето.
Качих я при един познат на естекада и направих снимки и на гнилоча докато той закърпи генерацията. Нови прагове ясно, но предната греда има пукнатини, които аз не съм видял. Като гледам ще е добре и нея в най скоро време да я оправя или директно да мисля за нова такава.
Носачите задните също имат две дупки, трябва да се замисля да ги подменям както и да търся нови кюфтета, че старите са напукани. И нека някой ми каже за чий *** дъа... са сложили градински маркуч за ниското налягане под казанчето за спирачна течност. :mrgreen:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Общо взето плановете са колата да се засилва за кърпене колкото може по скоро, понеже започвам все по-често и по-често да чувам скърцания на метал и ръжда от шасито.

Имам питане: Ресьора (задния) ми е опрял в някакви ограничители, а това според мен не е хич нормално. Някой знае ли място къде се шпренгват такива неща?
Още нещо - събирам съвети как да се почисти задното гърне , че колата загуби ряз и празният ход падна.

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Сряда, 01.07.2015 г. 19:38 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1183
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Трабанта ти е бил кърпен цялостно при това без особено желание, предната греда също.
Гредата е за смяна отвсякъде, защото вмомента е опасна.
Шаси има Додж Чарджър от 1968 година, Трабанта няма шаси - той има купе.

Съвета ми е да си намериш запазен, но бракуван Трабант и да прехвърлиш от този каквото става на новия.
Не е рентабилно да се възтановява този.
Бракувани трабанти без документи има.
А, да и ако следваш това, което ти предлагам се наведи и виж какво става под колата преди да я купиш за да няма отново изненади.


Сряда, 01.07.2015 г. 20:30 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч.
Мнения: 492
Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Последвай съвета на ivanski и намери друго купе. Тук доста работа те чака..

_________________
Изображение


Четвъртък, 02.07.2015 г. 11:49 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
ivanski - поправката за шасито е съвсем уместна. Просто не знаех как да го кажа точно немското "bodengruppe".

След известно време размисъл относно състоянието на автомобила, който от 5 дни спрях да го карам и какво трябва да се прави по него - взех решение. Ново купе си е добър избор , но за момента нямам подходящи условия за да прехвърлям от едното на другото. Освен това новото купе също съм убеден, че ще има какво да се прави по него.

Започнах да мисля как да се спаси сегашното купе до колкото може. Намери се един познат, който е железар и днес закарах автомобила на оглед при него. Предната греда се е спукала още повече. Бомбетата на амортисьорите отзад са се спукали, а ръжда там няма. Най вероятно липсата на здрави прагове и опрелия ресьор водят до това. Пукнатини има и на още едно място, снимки по-късно ще снимам. Най лошото е че автомобила е каран от предишния собственик така без да знае за това състояние.

Плана е да закарам автомобила при майстора когато е свободен, и когато ми дойдат праговете. Предната греда ще се подсилва и заздравява и ще бъда с нея засега. Ivanski прав си че е за смяна, но засега това ми се вижда малко трудоемко. Най-вероятно това ще стане по-късно. Взети са мерки и кройки вече на някои неща.

Вече изникват следните въпроси:

- Тампоните на кюфтетата са напукани и втвърдени - Какво ви е мнението за унгарските или да се търсят немски?
- Маншона на вътрешното каре от към скоростите е скъсано - Намират ли се още и на какво качество?
- Амортисьори - съвместимост от други автомобили понеже съм чул че са трудни за намиране?

В резюме:
Автомобила е опасен за движение и засега ще почива.
Ще се опитам да удължа живота на купето, дано успея. Ако не - ще търся друго, а старото за донор. Честно казано колкото и да е зле автомобила не съм разочарован от покупката си. Днес ми достави голямо удоволствие да го карам, както и всеки път. Надявам се това удоволствие да е още по-голямо когато го стегна.

[smilie=2beers]

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Събота, 11.07.2015 г. 23:27 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1183
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Пак те съветвам да помислиш, защото ще си вкараш автогол с тия решения и нищо добро няма да излезе. Гарантирам ти го.
Твоя прител железаря ще ти каже да го хвърлиш тоя трабант.
Аз съм се занимавал да кърпя толкова изгнил като твоя и сигурно съм единствения който го е правил, за което съжалявам, понеже без месеци работа и много оригинални ламарини нищо здраво не може да се постигне като краен резултат.

Не може да нямаш някъде място, където да разхвърлиш този и да слагаш на новия. Това естествено няма да го правиш пред блока в София :)
Разбира се, че новото ти купе най-вероятно ще има ръжда, но ако гледаш отдолу при покупката му, защото очевидно този не си го огледал, може да ти се наложи да смениш само едни прагове. Както казах в селата има доста бракувани и седящи по дворовете. Парите, които ще дадеш за позакърпването на този, ще са повече отколкото за ново купе - и това ти го гарантирам.

Всички останали въпроси около изгнилото ти и почти неспасяемо купе са без значение. Това е все едно да лъскаш палубата на кораб с пробойна в корпуса.


Неделя, 12.07.2015 г. 10:38 ч.
Профил
Trabant ML
Аватар

Регистриран на: Петък, 30.07.2010 г. 19:39 ч.
Мнения: 448
Automobile: Трабант 601
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Мисля, че това ще ти свърши перфектна работа - http://olx.bg/ad/kupe-za-trabant-ID5g7B ... 6b33b596a5

_________________
С други думи, тия коне искат да ядат!Колкото повече ги юркаш толкова повече си 'апват.
Колкото повече ги 'раниш , толкова повече бягат.ОК?


Неделя, 12.07.2015 г. 12:05 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 24.02.2014 г. 18:31 ч.
Мнения: 306
Местоположение: Плевен
Automobile: Trabant 600 kombi
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Колегата Ивански ,го е написал точно,ясно и образно,...подкрепям го напълно.


Неделя, 12.07.2015 г. 20:18 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Здравейте колеги!

Нека малко да хвърля светлина по проекта.
Железаря след като го прегледа обстойно, разръчка да види до къде е здраво и къде гнило, и ми каза директно че няма как да се получи като 100% оригинал купето, но има за какво да захване нов метал и да го подсили здраво. За съжаление момчето е в командировка и засега ще се забави кърпенето. До тогава колата е в почивка.
Това не пречи да започна да се сдобивам с нужните неща за купето. Днес закупих нови надпрагове от магазина. Подпраговете ги чакам.

Изображение

Изображение

Понеже моите носачи са гнили и негодни за употреба, купих втора употреба такива, които нямат дупки и не бият на кухо. Приемам идеи носачите които взех как да защитя профила вътрешно. Предстои външно да се обработят. Все още не съм решил с какво точно ще ги обработвам. Познати и приятели ми препоръчват zinga , а други на Titan миниум + грунд оранжев на цвят. Впечатления?

Забравих да се похваля с някои дребни неща още преди. Багажника беше махнат, а колата измита. Има вид ама няма под :D

Изображение

Изображение

Изображение

И една малка глезотия:

Изображение

Един познат ми подари нови части, някакъв дядо ги бил оставил при него преди 15 години :mrgreen:

Изображение

Изображение

В тях има две електронни български запалвания.

Още снимки:

http://kippro.snimka.bg/automobiles/tra ... 3.35782947

ПП: Все забравям да пусна и клип как работи колата в деня в който я купих:
https://www.youtube.com/watch?v=ktvQ_mwpDBQ

[smilie=2beers]

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Сряда, 22.07.2015 г. 23:21 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 00:01 ч.
Мнения: 283
Местоположение: Пловдив
Skype: kchuchkov
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Честито за придобивката,двигателя по мое мнение работи много добре! :)


Четвъртък, 23.07.2015 г. 11:37 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Вторник, 27.05.2008 г. 10:39 ч.
Мнения: 178
Местоположение: Шумен
Automobile: Wartburg 353W 1984
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Честито ! Важно е да те трогва, да те радва и т.н.Страхотно е Трабантчето.Има една такава весела душа...

_________________
Мир, двутактово масло и мнооогооо пушек
Strictly Old School


Понеделник, 03.08.2015 г. 17:37 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Събота, 19.04.2014 г. 20:09 ч.
Мнения: 9
Automobile: R.I.P 353S 1996-2007
Мнение Re: Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Трабантчето е мераклийско, то си личи. :)

_________________
Изображение


Вторник, 11.08.2015 г. 00:28 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 30 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов