Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня 
Автор Съобщение
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 12
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Здравейте, почитатели на двутактовите машини! По-старите от вас ме познават, с по-новите може да се опознаем по сбирките.
Ето ме отново след дълго отсъствие с новата придобивка, която търсех много време, а именно:

Трабант 601 S, 88-ми набор, небесно син, 12 волта, H4, електронно запалване, задни пружини, новия волан и седалки с подглавници (които не са налични, някой в ако има в повече, да свирка). Трудно беше да се намери Трабант със здраво купе и редовни документи, но с малко повече търпение, мечтата ми се сбъдна. По колата си има доста работа, с което съм наясно, но тръпката още ме държи, както казва Младен Трабанта - "Умиране има, отказване няма!".

Изображение

Тази снимка е от обявата в mobile.bg

Колата взех от един дядо от гр. Дългопол, обл. Варна, първи собственик, на 40 000 км, но за съжаление се оказа, че вала хърка и е избоксувал съединителя, за второто бях предупреден още по телефона. Мислех си "Колко пък да е избоксувал?!?" и въпреки това ме обзе ентусиазъм и с двама авери на моя акъл тръгнахме с другата ми кола (Рено Меган) и един багажник инструменти, въже и кабели с надеждата да си го докараме на ход до София. След прехвърлянето при дежурен нотариус във Варна (беше на 01.09 Събота), се заехме с подготовката за път. Най-спешни ни се видяха кабелите, свещите и маркучите за гориво, които носехме с нас.

Изображение

Изображение

Изображение

Взехме си довиждане с дядото и поехме към София през Айтоския проход.

Изображение

Съединителя се оказа наистина добре пробоксувал и след доста мъчителното преминаване на прохода, на места по баирите почти спираше, спряхме и седнахме на "съвещание" на една бензиностанция в Айтос, за да вземем решение как да продължим нататък. В крайна сметка решихме да го оставим на един охраняем ТИР паркинг и да си го вземем с платформа после, защото иначе ако го бяхме оставили на някоя улица или пред блок, или нямаше да го намерим, или щеше да е вандалствано по него.

След почти седмица нетърпение, запалихме на единия авер Еспейс-а, взехме платформа под наем и Трабанта пое към къщи.

Изображение

Изображение

Най-сетне вкъщи

Изображение

Последва автомивка

Изображение

Отдолу е здраво, това е добре

Изображение

Като махна всички кечета и мокета ще последва продължение...

_________________
Пътят не е Космос!


Петък, 07.09.2018 г. 16:39 ч.
Профил ICQ WWW
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Вторник, 28.09.2010 г. 20:02 ч.
Мнения: 4
Местоположение: София
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Слави, познавам те от много години и знам как винаги си мечтал за нов - трети Трабант. Радвам се много, че успя да сбъднеш тази си стара мечта.
Помня вече бившия ти Трабант. Този изглежда наистина отлично запазен. Сигурен съм, че ще стане наистина отличен и дълги години ще те радва.
Цветът е много хубав. Най-важното е, че купето е много запазено. Всичко друго се прави по-лесно.
Темата ще бъде много интересна, ще чета с интерес. А след малко направо идвам да го видя.


Петък, 07.09.2018 г. 17:24 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1100
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Ехее, не е за вярване.
Казвай, ако трябва някаква помощ, насреща съм с каквото ми е по силите.
:)


Петък, 07.09.2018 г. 20:09 ч.
Профил
Скрита лимонка
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч.
Мнения: 298
Местоположение: София
Automobile: 601Ks'89/601Ks'90
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Честито, колата е наистина запазена, преди време, като търсех части се чух с роднина на дядото...
п.с. Моите пожелания се сбъдват! [smilie=2beers]


Събота, 08.09.2018 г. 10:30 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 12
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Тези дни чоплих малко по колата. Като за начало се снабдих с нещата от първа необходимост за неравната борба срещу ръждата:

Изображение

Знам, че малко отзад напред започвам, но реших да се заема с таблото, тъй като беше тръгнало да ръждясва, кожата беше избеляла и мръсна и много ми се набиваще в очите, колкото пъти влезна, все там гледам, имаше и едно старо радио с говорител от радиоточка, което махнах и не се стърпях да сваля таблото. Волана също беше мръсен и го почистих.

Изображение

Изображение

Осите са си живели кротко и безметежно

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Ето я и кожата боядисана, боята за обувки прави чудеса! :mrgreen: Останаха едни две грозни дупчици, които не знаех с какво да запълня. На мястото им имаше две болтчета с гайки, които държаха един ключ, който замества липсващото реле за къси и дълги светлини, който си виси кротко долу и се вижда на снимките. В този ред на мисли, ако някой е слагал реле от "западна" кола, нека сподели от каква става. Както и ако някой го "бие" една излишна капачка за касетофон, също да сподели срещу какво би се разделил с нея... Също така още първия ден се счупи пластмасовия крепеж на ключа за фаровете, едно време имаше метални от Вартбург, дето с тях проблема се решава, за сега съм го залепил с Loctite, ще видим колко ще изкара.

Изображение

Нови стъкла на стоповете, предните мигачи и две странични огледала, тъй като неговото беше изгнило счупено и не можеше да се нагласи.

Изображение

Изображение

Нови силиконови пера за чистачките. Там също има някакъв "прЕправ", както казват в любимия ми Северозапад, но за него ще се погрижа в по-късен етап.

Изображение

Сега на зор е да минем през столичния КАТ и Трабанта да получи "софийско жителство".
Както се вижда на някои от снимките, "дюшемето" е тръгнало на обичайните места, но ще направя всичко по силите си да го спася, както и около акумулатора, спирачната помпа (която тече като лейка) и малко до резервоара. Живот и здраве ще се свалят и калниците, за да видим какво е положението и там. Праговете са здрави, в багажника има на места ръждички, които са спасяеми. Вала хърка в начален стадий, доколкото е запознат слуха ми, но по-важното сега е да му се събере някакъв съединител, че няма грам и не става за каране, подозирам, че притискателя е "изпрегнал", защото на педала не усещам почти съпротивление. Да не говорим, че и скоростната кутия е цялата в масло и не е невъзможно да омаслява съединителя. Като го разглобим, аутопсията ще покаже. Със спирачната помпа също не знам какво да правя - гумичките, които се предлагат са набор на колата, тече и вътре при педалите... Не става ли от някаква друга кола направо да се сложи нещо чисто ново от Евро 07 и да не се занимавам с глупости, или?
Също така двигателя почти няма празен ход, вероятно е онзи прочут "О" - пръстен на винта за празен ход на карбуратора, ще стигнем и до него.

@Сисо, по въпроса за ръждите, ти си човека, ако нещо не ти харесва от материалите най-отгоре, или нещо не правя както трябва, казвай навреме ;)

@Марио, прав си, пожеланията ти се сбъднаха от преди 8 години. Значи дядото е имал части за продаване, или?

_________________
Пътят не е Космос!


Неделя, 09.09.2018 г. 21:02 ч.
Профил ICQ WWW
Online
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 290
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Привет и от мен, Слави. Помня още първата среща на форума в Студентски град преди около 15 години :D
С Момчил си говорихме преди време за твоето завръщане в двутактовите редици и ти бях харесал един жълт от 86 г.
Този изглежда също много запазен за 30-годишна кола. На твое място, първото ще е да махна малките ръжди по пода, да го консервирам много добре навсякъде и после пастиране отвън.
Съветвам те да не чакаш много с вала, а ако можеш още сега да го дадеш за рециклиране, след определено износване вече няма да е възможно възстановяването му.

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Понеделник, 10.09.2018 г. 11:11 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов