Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня 
Автор Съобщение
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Вторник, 28.09.2010 г. 20:02 ч.
Мнения: 5
Местоположение: София
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Слави, още веднъж браво! Направо ми скри шапката как за нула време боядиса цялата кола без отвън. Както сме си говорили, сега е момента да се разходиш до Кар систем и да купиш два флакона консервант. Пълненето на кухините е елементарно и ще запази на практика за дълги дълги години ламарината. На твое място не бих боядисвал Трабанта външно, дори и леко матирал, изглежда супер автентично.


Понеделник, 19.11.2018 г. 12:58 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 298
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Съгласен съм с Момчил, колата няма нужда от пребоядисване. Иначе, скъпо е и/или често не оставаш доволен от резултата.
На твое място бих я пастирал отвън и сам ще се убедиш, че е излишно. Обаче, гривните и основите на стоповете задължително бих ги боядисал в цвета на колата. Всеки друг цвят на тези елементи, по мое мнение, загрозява.

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Вторник, 20.11.2018 г. 11:59 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 22
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Честно да ви кажа, още изпитвам смесени чувства за боядисването - дясната врата има удар в рамката на прозореца и според мен не подлежи на ремонт, ами ще ми трябва друга врата. Дори колонката е кривнала леко. Вариант също е и да се вземе врата и да се боядиса само рамката, а пък да се ползва дуропласта от старата и така ще мине само с частично боядисване. Все още се чудя как точно да стане... А и на някои места малко съм ос*ал пейзажа в опитите си да се боря с ръждата, например под задните странични стъкла - ръждата беше тръгнала малко от калниците нагоре - честа детска болест.
Колата смятам да я "поканя" с една паста, само времето да позволява, тъй като седи навън. Ако обаче резултата не ми хареса и реша някога да я "ръсна" освежително, няма да се откажете от мен чрез Държавен вестник, нали? ;)
За гривните на фаровете и основите на стоповете съм напълно съгласен, че трябва да са в цвета на купето, но това трябва да го направи бояджия, тъй като дори и да ми забъркат боя, ще ги загрозя още повече. Поради тая причина гривните не съм ги пипал, а пък стоповете просто много ме дразнеха олюпени и ги пръснах черни, колкото да презимуват, после бояджията ще ги оправи ;)


Вторник, 20.11.2018 г. 12:30 ч.
Профил ICQ
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 22
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
А добър вечер!
Да се похваля - вчера се видяхме с Орлича и той ми донесе мечтаните планки за коланите и преходника за шалтера за заден ход, току що дошли от Германия, за което съм му много благодарен. Днес нямах търпение да сложа планките и след като загубих половин следобед в обикаляне за две гайки 10мм със ситна резба, с които да монтирам "макарата" за планката, но така и никъде не можах да намеря, все пак не се отказах и реших да пробвам поне един "хвърчащ" монтаж. Ето така изглежда планката без "макарата", монтирана за купето:

Изображение

Не обръщайте внимание, че съм намацал колана, някой ден ще го оправя. Измислили са го немците, вече коланите не стоят като подарени, тази леко стърчаща част горе на планките влиза в специален за целта отвор над този за болта и фиксира "макарата" да не се мърда.

Изображение

А така би трябвало да изглежда като намеря гайки и стегна всичко:

Изображение

Лека-полека, нещата си идват по местата, препипани, измити. Вече си имам и "жабка"

Изображение

Кеф голям ;)

Ето го и шалтера за заден ход

Изображение

А тук вече е в комплект с преходника от Орлича

Изображение

Остана да намеря тънка гайчица и щифт и ще се монтира и той да си е на мястото, пък като си намеря светлините (за заден ход и усилен габарит за мъгла), би трябвало да заработи.

Още веднъж благодаря на Орлича за частите и отделеното време!


Неделя, 09.12.2018 г. 20:42 ч.
Профил ICQ
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 22:46 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Добрич
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
"Жабката" как я докара до такъв чист вид, да изглежда като нова?


Вторник, 11.12.2018 г. 14:09 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 22
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Взех от арсенала за почистване на жената един обезмаслител "Astonish", модела е "Grease off", лилаво шише, с пръскалка. Отидох пеша до една близка автомивка на самообслужване (с монети), първо си измих едно ъгълче, където "жабката" да "легне", защото от мръсните коли се сещаш каква гняс изпада, намокрих я обилно на програма "Пароструйка" (макар, че водата не можеше да се нарече гореща, но беше що-годе топла и с високо налягане), напръсках с въпросната субстанция, зачаках 1-2 минути (имах тази възможност, тъй като нямаше други чакащи след мен), после изплакнах обилно, докато спре да се "пени" и това беше.
Най-вероятно си е била запазена "жабката", просто от мръсотията да не е личало. Не знам как би стоял въпроса, ако е била захабена или с някакви по-сериозни петна.


Вторник, 11.12.2018 г. 20:57 ч.
Профил ICQ
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 22
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Днес времето позволяваше и успях да пипна малко по Трабанта. Благодарение на Тошко от "Todorov Garage" се сдобих с два подсилени болта с чистак-бърсак нови стоперни гайки и днес монтирах коланите вече както трябва. Той не е регистриран във форума, но душата му милее за Трабанта и винаги е насреща, когато имам проблем, било то с кола или от друго естество. Именно той беше човека, който ми оказа подкрепа и ми даде гръб при взиматето на решение и закупуването на Трабанта. Когато му се обадих да му кажа, че съм се чул с дядото от Дългопол, че Трабанта е наличен и се чудя как да стане работата, Тошко каза кратко и точно: "В Събота, 5:30 трябва да сме тръгнали!", такива неща не се забравят. [smilie=2beers]

Изображение

След като монтирах коланите, реших да погледна и лостчето за мигачите, защото като включа десния мигач или мига няколко пъти неравноделно и после спира, или мига прекалено бързо, все едно имам изгоряла крушка. Свалих го и какво да видя - едно кабелче виси. Пробвам да включа десен мигач - няма никой. Закачам кабелчето на мястото, от където предположих, че се е извадило - работи перфектно. Най-вероятно е била хлабава връзката и като съм разглобил кората под волана и се е извадил кабела съвсем. Стегнах го здраво, като препипах и другите връзки, събрах го и "Спи градът".

Изображение

Това е от днес.

Да ви се похваля за снощи - Момчил (m_g) мина да се видим за малко и ми подари съвсем оригинални гедерейски светлини (за заден ход и габарит за мъгла) с черен корпус отзад, барабар със стойки и крепежи, за което съм му много благодарен. Ще трябва да измисля как да му се реванширам за редкия подарък, като смятам да се възползвам от някое от "слабите" му места :)

Изображение

Изображение

Вече "задлъжнях" на няколко човека от форума и извън него, но от друга страна, като се замисли човек, така се прави кола и къща - с помощ от приятели и колеги. Надявам се да мога на всички да се реванширам по някакъв начин, когато дойде време.


Събота, 15.12.2018 г. 19:23 ч.
Профил ICQ
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 22
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Измина доста време, откакто не съм писал по темата, но това не значи, че по колата не се чопли, когато времето и възможностите позволяват. Благодарение на Тошко от "Todorov garage" Трабантa вече може да се похвали със сменени маншони на полуоските, нови задни спирачни цилиндърчета (намират се все още из дистрибуторите на авточасти), раздвижени спирачки отпред, ново масло на скоростната кутия, гресирани и препипани втулки на шенкелите, монтиран шалтер на фара за заден ход, почистен и продухан карбуратор, както и няколко глезотии, за които ще приложа и снимков материал.

Ще започна с електрическото казанче от Вартбург, което намерих от една обява и се монтира на късните 353, както и на 1.3 - отдавна се канех да разкарам първобитната ръчна помпичка.

Изображение

На пръв поглед пасва идеално - отворите на планката съвпадат с тези на казанчето с ръчна помпа и ляга, все едно си е било там винаги. Радост голяма беше, дори разпратих снимката на няколко човека да се похваля, НО ми се видя подозрително близо до скоростния лост и съмненията ми се потвърдиха - когато се опитах да включа 2-ра и 4-та предавка, ушето на бастуна опираше в издатината на долната част на казанчето и радостта ми бързо помръкна. След чесане по врата и разглеждане, реших да преместя планката малко по-нагоре, тъй като видях, че има още отвори на фабричната, с цел да се измести и да не опира, но пак опираше. След още малко чудене и няколко телефонни разговора, пробвах със свинската си тяга от почти 120 кила да огъна малко планката, която държи двете казанчета, в посока бомбето и спря да опира.

Изображение

След като казанчето "заспа", набавих необходимите материали за да стане като хората - нов маркуч, кабели, термосвиваем шлаух и кабелни обувки, които така или иначе щяха да трябват и за другите неща, за които след малко ще стане дума.

Изображение


Сигурно много от вас знаят, но аз да кажа и за младежта - на ключа за чистачките има свободно краче, което подава маса "-", когато се натисне ключа навътре, а плюсовия кабел се свързва след бушон 7, за да стане както е от завода.

След казанчето се заех с прекарването на инсталация за усиления габарит за мъгла и фара за заден ход, подарени ми от Момчил. Тук е момента да спомена един наш приятел на име Владко, който след уговорка с Тошко, донесе оригинален ключ за светлини за мъгла от Германия.

Изображение

Направо заспа, все едно цял живот си е стоял там

Изображение

До багажника прекарах два плюсови проводника по 1.5 кв. по фабричния сноп, които ще захранят съответните фарчета - за задния ход се свързва от бушон 7 до шалтера, а от там тръгва назад, а ключа за мъглата се захранва от бушон 5 - така пише в ръководството за есплоатация.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тук е момента някой, който е правил това, да ми подскаже как кабелите да излязат извън багажника до под бронята, за да не върша мурдарщини. Видях в основите на стоповете едни жлебове, ама не съм сигурен дали са за тази цел.

Както всеки стремящ се към "делукс" човечец, си бях наумил, че трябва да има и фарове за мълга, които с Божията помощ намерих чисто нови от една обява, завити в амбалажна хартия, както едно време.

Изображение

Изображение

"ОргиналдЪ" ГДР, като в книгата

Изображение

Зарадван отидох пак за материяли - кабели, бушониера, шлаух, реле и крушки Н3

Изображение

Вече монтирани

Изображение

И накрая да се похваля с "черешката на тортата", отново подарък от Тошко - предни рекаро седалки от Peugeot 306 - широки, меки и много удобни. Тях ги монтира бачи Иван - дясната му ръка, с който бяхме заедно тримата, когато купувахме колата. С винкели, кроене, напасване и болтове, направи така, че седалките да са хванати здраво и сигурно. Махнахме им техните закопчалки с пиропатроните, за да останат само трабантовите.

Изображение

Изображение

Може би пуританите на тема оригинален вид ще кажат, че вече се нарушава автентичността, но аз съм си 120 кила, а трабантовите седалки не са от най-удобните, а и възнамерявам с този автомобил да се правят и по-дълги преходи.


Сряда, 27.03.2019 г. 23:42 ч.
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов