Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Проблем с Trabant 601 S. При Подаване на Газ Гасне ??? 
Автор Съобщение
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч.
Мнения: 43
Местоположение: Пловдив
Мнение Проблем с Trabant 601 S. При Подаване на Газ Гасне ???
Здравейте, колеги.
Преди няколко дни се регистрирах във форума, така че ако съм допуснал някаква грешка при пускане на темата, моля да бъда извинен.
Карам Трабант 601 за удоволствие от доста години.
Преди няколко дни закупих 601 S, който е бил гаражен 10 години. ( не пален през това време ). Въпреки това запали доста лесно, работеше много добре, че даже го и карах около километър като стигнах и до 4-та скорост.
Разбира се за кола, която е стояла толкова дълго време имаше някои проблеми, които успях да отстраня, но Днес се сблъсках с нещо, което никога не ми се бе случвало на другата машина.

Проблема е ,че при подаване на газ гасне ???

Какво съм правил по колата:

*Смених гарнитура на колекторна тръба на 1-ви цилиндър, която беше изпуснала.
* Смених маслото на скоростната кутия с хубаво масло ep 80W90 GL4.
* Изчистих основно резервоара от натрупалата се ръжда ( използвах синджир, обезмаслител, ръжепреобразувател, короселин )
* Изчистих кранчето, чашката под него и цедките. Смених му и корковото уплътнение.
* Отпуших дупчицата на капачката на резервоара.
* Изчистих карбуратора с бензин, като съм почистил по-важните жигльори ( за празен ход ( за гориво и за въздух ). Главния жигльор не съм го чистил, защото не знаех къде се намира, докато не прочетох в книгата AЗ РЕМОНТИРАМ ТРАБАНТ.
* Продухах с помпа карбуратора през мущука за горивния маркуч.
* Поплавъка мисля, че е добре.
* Изчистих основно динамото, което бе наблъскно с пепел и масло до тагава степен, че перката му се въртеше адски трудно ( сега пее :) )
* Смених свещите с NGK BP6HS.
* Проверих какъв ток подават.
* Опитах да регулирам оборотите на празен ход ( при запален фарове )
* Колата работи на празен ход, но подам ли газ РЯЗКО не иска да се изфорсира и гасне. Понякога при ПЛАВНО подаване на газ оборотите се вдигат по- малко от средната възможност на двигателя и пак заглъхват, като може да изгасне, но не винаги.
* Пробвах да заобиколя подкачващата помпа като свързах маркуча директно към карбуратора, но нищо не се промени.

Какво забелязвам:

* От ауспуха тече конденз ( на другия ми, такова нещо няма )
* Винта за регулиране на въздуха почти не реагира. ( при въртенето му оборотите не се променят осезаемо ).
* Разходомера на таблото някой път очита, друг път- НЕ, въпреки подаването на газ или дърпането на смукач.

За сега се сещам за това.
Сега сте вие. Всяко предложение, би било от полза. Ако постигна нещо ще пиша.

Поздрави.

_________________
Trabant 601s LightBlue


Събота, 22.04.2017 г. 19:21 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1102
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Проблем с Trabant 601 S. При Подаване на Газ Гасне ???
На запушване в карбуратора ми звучи това, което обясняваш.
Казваш, че си го чистил, а след това надувал със помпата - защо при полужение, че е чистен ?

- Сваляне, пълно разглобяване и прочистване на карбуратора - виж и О пръстена на големия винт за качеството на сместа, ако си последния модел карбуратор - 28 Н 1-1.


Събота, 22.04.2017 г. 20:52 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч.
Мнения: 43
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Проблем с Trabant 601 S. При Подаване на Газ Гасне ???
Ами карбуратора съм го отварял и чистил, но не професионално в УЗ вана, както препоръчват някой колеги. Жигльорите съм ги проверил с изключение на този главния.
Утре ще сложа друг карбуратор и ще видя какъв ще е резултата.

Аз също се съмнявам в запушване на карбуратора, защото като пуснах бензина бях забравил да почистя единия от маркучите, в който беше останала малко мръсотия.

От начало работеше и се форсираше, но не след дълго започнаха описаните проблеми с глъхненето при подаване на газ и гасненето.

А, какво мислите за конденза от ауспуха?

_________________
Trabant 601s LightBlue


Събота, 22.04.2017 г. 21:26 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1102
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Проблем с Trabant 601 S. При Подаване на Газ Гасне ???
Еми не е каран от сто години, а като е каран кой знае как е каран.
Преди две седмици карах един каран от пенсионер и първите 30 километра то бяха едни пушеци, едни течове от ауспуха и след това се поизчисти.


Събота, 22.04.2017 г. 21:48 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч.
Мнения: 43
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Проблем с Trabant 601 S. При Подаване на Газ Гасне ???
Еми, да то и аз с това се успокоявам.
Дано го оправя, че днес цял ден изгубих и резултат никакъв :(
Утре слагам друг карб и ако не запали ще го ремонтирам с правата лопата [smilie=blowup]
Парадокса е в това, че другия го карам зверски и върви като звяр, а този си е почивал 10 години и сега не му се работи. Сигурно се е пенсионирал вече :D

_________________
Trabant 601s LightBlue


Събота, 22.04.2017 г. 21:56 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч.
Мнения: 43
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Проблем с Trabant 601 S. При Подаване на Газ Гасне ???
Четох и други форуми, в които колеги със същия проблем като моя, са го решили със смяна на бобина. Та въпроса ми е как да разбера дали проблема е в бобините?
Има ли някакви по-специфични симптоми?
Какви са признаците на "Бедна" и съответно на "Богата" въздушна смес ?
Предварително благодаря на всички отзовали се.
Поздрави.

EDIT: Някой има ли снимка на въпросния О пръстен на големия винт за качеството на сместа, за който пише колегата Ivanski, че търсих в книгата, но не го намерих?

_________________
Trabant 601s LightBlue


Неделя, 23.04.2017 г. 09:00 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч.
Мнения: 43
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Проблем с Trabant 601 S. При Подаване на Газ Гасне ???
Така,
днес смених карбуратора с друг от същия модел 28 Н-Н 1.
В този, който свалих под дрьоселовата клапа имаше паднала една метална част, но не вярвам от това да е правил проблема.
Сега с този карбуратор държи ниските, форсира се добре, НО след като го изкарах и го покарах за 5км ми даде разход от 1 литър. Иначе го карах и на 4-та :)

EDIT: Цялата работа е в това, че му е нужна някаква финна центровка на карбуратора, която аз не мога да направя въпреки усилията които полагам с двете отвертки, въртейки винта на газта и този за въздуха.
Центровката я напраих при запалени фарове и забелязах, че оборотите много се влиаят от това дали фаровете са пуснати.
Като ги пусна и оборотите осезаемо падат, но тактовете се чуват добре и отчетливо.

И все пак остава голямата въпросителна с ГОЛЕМИЯ РАЗХОД, който ми даде при TEST-driv-a [smilie=byeeeee]

_________________
Trabant 601s LightBlue


Неделя, 23.04.2017 г. 14:33 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч.
Мнения: 103
Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
Мнение Re: Проблем с Trabant 601 S. При Подаване на Газ Гасне ???
Ако двигателят е за основен ремонт се влияе доста, иначе като пускаш фаровете не е кой знае каква разликата. Освен ако не ти беднее сместа на празен ход - тогава също падат обороите.Еко винта обикновенно прави всичките мизерии - обикновенно развиване, забърсване и навиване обратно оправя ситуацията с нереагирането на големия винт за въздуха и бедната смес. Това е единственото нещо което може да се регулира на тези карбуратори - празният ход. Всичко останало е просто нивото на поплавъка и размера на основния жигльр.
П.С: Като карах бензин А95, моя карбуратор си вървеше, обаче налях А-98 и като се почна едно ратваряне на налепи по карбуратора и мъркучи..... Наливах директно АМБ разтворител през отдушника на поплавъчната камера. След 5км същото. А на А-95 не закъсвеше. Миналата година съмминал 3000км с Трабант, който продадох и замина за София.


Неделя, 23.04.2017 г. 15:36 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч.
Мнения: 43
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Проблем с Trabant 601 S. При Подаване на Газ Гасне ???
REVOLTAR, благодаря за изчерпателното мнение.
Ще го погледна този ЕКО винт, и ако има резултат ще пиша :D

EDIT: Двигателя, определено не е за основен ремонт. Даже бих казал, че е в завидно добро състояние. Проблема е малък, което за мен го прави голям и нервен :D
Днес забелязах, че щифта за газта, за който се закача една пружина се е поизносил и това пречи на центровката. Затова ще се носи на стругар и ще се прави нов :D

_________________
Trabant 601s LightBlue


Неделя, 23.04.2017 г. 19:56 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч.
Мнения: 103
Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
Мнение Re: Проблем с Trabant 601 S. При Подаване на Газ Гасне ???
Какъв стругар кви глупости, имам цял рафт карбуратори бе човек, ела и си избери един ще ти го дам евтино :D


Понеделник, 24.04.2017 г. 00:13 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч.
Мнения: 43
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Проблем с Trabant 601 S. При Подаване на Газ Гасне ???
Благодаря, но за в момента не ми трябва друг.
Имам 5 броя карбуратори, които малко по малко отремонтирам :D
Частите не са проблем. Времето е кът :(
Дано само успея да го настроя, че разхода ме стряска.
Като отворих карбуратота вътре под дрьоселовата клапа имаше паднала една метална част, която наподобява буква "V". Та на тази част с V-образна форма двете рамена са с малки дупчици. Съмняваме, че едното рамо е за подаването на въздуха, а другото за бензина, сиреч тази V-образна джаджа регулира сместта ( бензин/въздух ). Държи се на един винт, който се беше развил от вибрациите явно и V-то е паднало вътре в карбуратора.
Като отстраня тези козметики ще пиша какъв е резултата.
Междувременно всеки съвет за това каква може да е причината за високия разход би била от полза.
Поздрави на всички колеги :D

_________________
Trabant 601s LightBlue


Понеделник, 24.04.2017 г. 06:15 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч.
Мнения: 103
Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
Мнение Re: Проблем с Trabant 601 S. При Подаване на Газ Гасне ???
esko148 написа:
Междувременно всеки съвет за това каква може да е причината за високия разход би била от полза.

1. Въздушния филтър.
2. Затягащи спирачки.
3. Кофти бензин - 4л а95 при мене минаваха 40км, при а98- от 60 до 80км.
4. Стил на каране - При мене в града гореше много, извън града да не кажа 2 пъти по малко, Но всички коли са така при мене.
5. игличката над поплавъка понякога не затваря, дави двигателя - цапа свещи, проблеми с празен ход.
6. Не достатъчно върнат смукач.
7. Високи обороти на празен ход.
8. Недостатъчно напомпени гуми.
9. Багажник на тавана - в книгата пише допълнителен разход 1-2л на 100км.
10. Нерегулирано ниво на поплавъка в карбуратора - малко над нормата колата върви много, гори много.
11.Старите карбуратори преди 28 Н1-1 горят много, но при теб това не е проблем.
12. Много важно - прекъсващи свещи по време на работа - компенсираш с повече газ, единия цилиндър работи, другия почива.
13. Неправилна центровка на запалване - Много аванс води до "чукане", малко до висок разход.
14. Излишен товар в багажника, мокра е изолацията под килима. Изобщо не се шегувам! За първото пише в книгата, второто е от лични наблюдения.
15. Прекалено много масло в горивната смес - в двигателя се образува нагар и пречи на нормалната му работа, затлачва ауспуха.
16. Запушено крайно гърне - стандартен проблем в повечето Трабанти, карани предимно в града. Виждал съм гнезда на оси вътре също!
17. Изгнило/спукано предно гърне - Ниска част в предницата, изключително важна за работата на двутактовия двигател. Същото важи и за колектора прихванат към него.
18. Нерегулирана сходимост на предните колела.

Това е с което мога да помогна и се сещам в момента. Дано помогне на колегите с висок разход. Аз бях сложил спортен филтър, но обеднява сместта във високите обороти, затова не мога да го препоръчам. С багажник на тавана съм карал и потвърждавам, както и отделно с пълен багажник, както и спаднали гуми.
Това е общо взето, чакаме да видим какво ще стане. [smilie=2beers]


Понеделник, 24.04.2017 г. 23:00 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч.
Мнения: 43
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Проблем с Trabant 601 S. При Подаване на Газ Гасне ???
REVOLTAR, евала колега за изчерпателния отговор !
По колата в момента се работи. Като постигна желаното ще пиша какво се е случило :D
Поздрави на всички колеги.

_________________
Trabant 601s LightBlue


Вторник, 25.04.2017 г. 17:03 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч.
Мнения: 43
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Проблем с Trabant 601 S. При Подаване на Газ Гасне ???
Здравейте на всички колеги!
Колата вече е оправена.
Разхода е нечовешки добър :)
Всичко работи както исках :)

Как го постигнах?
Ами, изчистих ОСНОВНО карбуратора :wink:

За съжаление снимков материал не съм правил, но във форума има колеги, които са качили достатъчно снимки на разглобени карбуратори, които ми бяха от полза.
При мене проблема се оказа в иглата на поплавъка, която беше видимо наранена ( не беше идеален конус ) и не затваряше добре, при което горивната камера, където стои поплавъка се препълваше, и при палене колата се задавяше от голямото количество гориво в камерата. Заменя се с такава от стара руска резачка "Урал" или "Дружба". Преди да се замени с нова може да се пробва да се почисти с вълнен парцал и короселин ( в никакъв случай с шкурка !!! ).
Другото. което правих, е че уплътних карбуратора към двигателя с онзи червения силикон за да не засмуква въздух, защото като свалих гарнитурите, те бяха леко навлажнени.
Стегнах лостовата система на газта, защото беше леко хлабава.
Смених и щифта, за който се закача пружинката на газта, защото на стария щифт, пружината беше направила легло и центровката се разваляше много бързо от вибрациите. Въпросния щифт държи ухото за което се закача жилото на газта.
Хубаво е болчето за реглажа на газта да се застопори с контра гайка след като се центрова за да не се разваля центровката от вибрациите за в бъдеще.

EDIT: Съвета ми към всички колеги с моя проблем е да не си въобразяват, че въртейки само двата болта ( на газта и на въздуха ) ще докарат желаните обороти. Майката му е да се свали карбуратора и хубаво да се почисти. Аз си го чистих само с бензин. Ултразвукова вана не съм ползвал.
Също не развивайте всички жигльори, защото има опасност после да хвърлите иначе работещ карбуратор.
Аз отвих и почистих само жигльорите, които се намират в поплавъковата камера. Най долния жигльор на камерата ( прилича на пробка ) е на дъното на камерата. На пръв поглед е голям, но е с най-тесния отвор от всички останали. Затова се чисти само с корда или с влакно от жило.
След като почистите въпросните жигльори в камерата е добре да ги продухате с въздух ( може с обикновена помпа ).
Всички болчета по карбуратора, които са намазани с червен лак не се пипат ( те са за финна центровка, която е настроена в завода ). Прослувутия ЕКО винт също не съм го пипал. Той се вижда при отместване на лостчето на газта. Затапен е с бяла тапичка. Ако няма такава значи някой е бърникал там където не трябва.
След като направите описаните процедури, които на четене са много, но напрактика са много по-малко и далеч по-лесни за изпълнение ще се радвате на една стабилна работа както в ниските така и във високите обороти ;) Ще разберете, че сте почистили карбуратора добре, по разходомера на таблото ви, който започва да се пълни адекватно на подадената от вас газ по време на движение :)

Това е от мен.
Дано съм бил полезен на тези, които са се сблъскали с описания от мене проблем.
Поздрави на всички колеги :wink:

Ето го и него:


Прикачени файлове:
2017-04-30 18.49.23.jpg
2017-04-30 18.49.23.jpg [ 102.59 KiB | Прегледано 4652 пъти ]
2017-04-30 18.49.04.jpg
2017-04-30 18.49.04.jpg [ 110.08 KiB | Прегледано 4652 пъти ]
2017-04-30 18.48.50.jpg
2017-04-30 18.48.50.jpg [ 108.88 KiB | Прегледано 4652 пъти ]
2017-04-30 18.48.23.jpg
2017-04-30 18.48.23.jpg [ 107.44 KiB | Прегледано 4652 пъти ]
2017-04-30 18.48.08.jpg
2017-04-30 18.48.08.jpg [ 105.75 KiB | Прегледано 4652 пъти ]

_________________
Trabant 601s LightBlue
Неделя, 30.04.2017 г. 19:27 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов