Трабант и Вартбург форум
http://www.forum.2tpower.com/

Трабант и Вартбург 353 на газ
http://www.forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=20&t=619
Страница 3 от 5

Автор:  theultimate [ Сряда, 23.07.2008 г. 12:28 ч. ]
Заглавие: 

Ето малко полезна информация по въпроса:
http://www.bgshare.com/347560/LPG-PDF.pdf
http://www.bgshare.com/get,347562.html

Автор:  shotik [ Сряда, 23.07.2008 г. 15:00 ч. ]
Заглавие:  газ

Преди да се повреди сървъра /или което е било/на форума бях писал по темата ето и моето мнение.
За Трабант-не е за предпочитане,защото смесообразуването на горивната смес е в ниската част на мотора ,маслото не се разтваря/течност в газ по принцип не се разтваря/ и се получава конденз и натрупване на масло при вала,и с течение на времето може да се получи достатъчно количество за получаване на хидравличен удар-познавам човек при когото се беше получило.
За Вартбург-от собствен опит знам че става и близо 3 г. ползвах газ.Може да се прави,защото смесообразуването е във високата част на мотора.Това със засмукването на масло е рисково,защото щуцер за маслото който се навива в карба,трябва да има конусен болт с който да се регулира маслото при различни температури на времето,ако не се направи целия маслопровод и резервоарчето за маслото да се подгряват с охладителната течност на мотора ,като палене на мотора става на бензин до загряване до 50-60 градуса и се гаси на бензин както го бях направил на моя Вартбург.
За помпичките са ми казвали в Самоков ,че човек ги пригласявал към ос на алтернатора ,но не съм имал познат с такъв Вартбург,но щом на скутери и др.мотори е направено ,не е за съмнение ,че и тук може да стане.
И така ако някой има Вартбург и желание да ползва газ ,може да се помъчи да го прави,за Трабант да помисли дали има смисъл от харчене на пари или по добре да присади 4-тактов мотор от друга кола и тогава да сложи АГУ.

Автор:  injenerra [ Понеделник, 04.05.2009 г. 21:42 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант и Вартбург 353 на газ

Аз да ви кажа колеги пробвах с масло на самотек в карба и регулираш винт за количеството което постъпва!
1. Дозирането го докарах без проблем!
2. На самотек нестава според мен защото при мен се запуши маслопровода точно при болта з а регулиране и познайте :o и оставих нещата до там!

Автор:  tarbito [ Събота, 16.01.2010 г. 21:33 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант и Вартбург 353 на газ

всичко ми е ясно само наи елементарното не знам как се вразват кабелите на превключватела дето се слага ватре в купето дали има опатване като се купува

Автор:  vasko [ Неделя, 17.01.2010 г. 01:13 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант и Вартбург 353 на газ

Така стана ми интересна тази ваша тема и понеже имам малко челен опит с двутактов вартбург на газ ще дам принос за общото благо.

Така има едно устройство (състои се от резервоарче за маслото и регулиращ клапан) което се свързва с маркуч в всмукателния колектор (или най-добре с плочка под карбуратора) и така мотора чрез вакума получаващ се в колектора си смуче масло. Реголировката за това колко масло да подава се прави чрез една врътка на клапана. Имам една бройка останала от Вартбурга дето беше с газ и ще я снимам за да видите за какво става дума. Устройството е простичко и надеждно и осигурява на машината добра работа. [smilie=2beers]

п.п. Това с помпите от мотор е стара , сложна и поради сложността си не достатъчно ефективна система

п.п2 Тук във форума има един човек с едно бяло 353 комби на газ който посредством ръчна помпа подава масло в бутилката на газта и казва че колата върви страхотно. Към него също може да се обърнете за съвет. [smilie=2beers]

Автор:  theultimate [ Сряда, 21.07.2010 г. 07:21 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант и Вартбург 353 на газ

И аз видях на събора белия вартбург с АГУ. Само не ми стана ясно това с маслото в бутилката - нали газта се изпарява в изпарителя и влиза в мотора газообразна, какво се случва с маслото? Ако искаш мога да ти пратя чертежи, които ми даде Rudy за 353 с газова, като се ползва помпа от мотор, връзана на гърба на алтернатора.

Автор:  Nasakoto [ Петък, 23.07.2010 г. 23:54 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант и Вартбург 353 на газ

vasko написа:
п.п. Това с помпите от мотор е стара , сложна и поради сложността си не достатъчно ефективна система


... и може би затова тази система се прилага масово и навсякъде в двутактовите мотоциклети на уважаващите себе си производители...

А и според мен е най-ефективната от всички, за които съм чувал до момента. Това със самотека не го коментирам - всеки, който е поне малко наясно с мазането на двутактовия мотор, ще си отговори защо при системата "самотек" двигателя блокира след около 30 хиляди км. (отзивите са от Ивака и от един бивш колега). Инжектирането на маслото в газовата бутилка би имало ефект, ако изпарението ставаше в смукателния колектор. Ама то става в изпарител, следователно всичкото масло ще се отдели там, и до двигателя няма да стигне нищо. Идеята е да се симулира оригиналното мазане, което е от типа "маслена мъгла", а това най-безболезнено до момента става с помпа и с инжектор от дизелов двигател. Ключовата дума тук е "инжектор", защото именно това чудо образува маслената мъгла, която се увлича от постъпващия въздух и стига навсякъде, където има нужда от мазане, без да се натрупва в картера.

В стария форум някой беше публикувал документ, в който детайлно се описваше точно как се изгражда подобна система. Ако някой го има, ще съм му благодарен ако го качи - би икономисал доста спорове и безсмислено чесане на езици :)

Автор:  theultimate [ Понеделник, 04.10.2010 г. 03:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант и Вартбург 353 на газ

Ето материалите, които търсите - документация за газова уредба на Трабант, предоставена ми от колегата Rudy. Вижте последния линк за Трабант.
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=37&t=83&p=482#p482

Автор:  denistopalov [ Сряда, 17.11.2010 г. 06:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант и Вартбург 353 на газ

Здравейте нов съм във форума но идеята за газ е идеална но щесе получи единсшвено със маслена помпа а загряването на изпарителя от тръбата след колекторите със водна риза е гениална :D

Автор:  mladen201 [ Петък, 19.11.2010 г. 16:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант и Вартбург 353 на газ

Аз имам такава система няква бащами я е правил за газ и отзад в багажника си беше сложил газова бутилка такава за домакинска печка 5литра и с нея си караше гореше му 6-7 на 100
при скорост от 60-70 км/ч

Автор:  123 [ Петък, 18.03.2011 г. 08:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант и Вартбург 353 на газ

Колеги,Моля,
някой компетентен да обобщи,за да е завършена темата,какво в крайна сметка става с ДВГ на Трабант на газ,че моя е на 4500км след основен ремонт,струва ли си усилията,не е ли автогол?
Ако се поврежда ДВГ-разделно мазане без газ,по-дълговечно ли е ?

Автор:  theultimate [ Петък, 18.03.2011 г. 22:16 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант и Вартбург 353 на газ

Икономията на газ е между 5 и 7 стотинки на километър. Бензина, който отива зимата докато загрее колата е отделно. Помисли колко километра минаваш годишно и сам ще прецениш дали си заслужава.

Автор:  123 [ Неделя, 20.03.2011 г. 11:30 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант и Вартбург 353 на газ

Прав си колега,
Душата е в оригинала,
Благодаря!

Автор:  6traka [ Понеделник, 06.06.2011 г. 20:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант и Вартбург 353 на газ

здравейте колеги. аз сам преди време си сложих газ на 353. купих една помпа специално за тази цел 80лв. сложих карах 200-300км. и блокира биелния лагер на 3ти цилиндърф. после усаваршенствах системата и нямаше проблем. бащами все ми казваше това мазане не е добре маслото не се разтваря в газта както в безина мисли груго.Ако има заинтерисувани да продължим темата. Също за трабант има лесен начин да се сложи газ :wink:

Автор:  6traka [ Понеделник, 06.06.2011 г. 20:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант и Вартбург 353 на газ

а забравих да кажа за разхода на газ на 353, незнам другите коко горят и дали са реални числата,моя гореше 15-16/100 късо,нооооооооо аз исках и да върви значи по баир 30 -35 градуса налкон вървеше със 110км на 3та ск. [smilie=blowup]

Страница 3 от 5 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/