Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
въпрос относно помпа от ява за масло 
Автор Съобщение
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч.
Мнения: 550
Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
Мнение въпрос относно помпа от ява за масло
питам тук понеже може някой и на вартбург да я е слагал (питам относно снимките "Газова уредба на Трабант от Rudy")
аз стигнах до момента в който ще нося оста на алтернатора на стругар да изреже отвор за да се пъхне палчето на помпата, алтернатора ми е от рено и помпата може да легне директно на него, не като на снимките където е зацепена такава помпа с пластмасова подложка (между другото имам такова парче и ако на някой му трябва да пита), та въпроса ми е как е свързано там понеже не е показано (какво е сложено между оста и помпата за удължение, понеже може да ми се наложи и аз да го правя така)

_________________
http://totkow.blogspot.com/


Понеделник, 22.10.2012 г. 19:38 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 17:46 ч.
Мнения: 71
Местоположение: Sofiq
Мнение Re: въпрос относно помпа от ява за масло
Няма нужда от удължаване,но ако се наложи,втулка(капа)на оста на ротора.

_________________
ieiei@mail.bg


Четвъртък, 17.01.2013 г. 10:59 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 119
Местоположение: София
Мнение Re: въпрос относно помпа от ява за масло
По принцип всички притежатели на двутактови машини са интелигентни хора. Но не всички са учили механика или просто не са присъствали на този урок или лекция. Затова ще си позволя да внеса малко яснота по въпроса за валовете и осите.

1. - ВАЛ - Валът е конструктивен подвижен елемент, който служи за предаване на въртящия момент (въртенето) от една въртяща се част (елемент) от конструкцията на машина или механизъм на друга.
Опира се о неподвижните части на механизма (корпуса) посредством лагери - търкалящи се (ролкови, конични или иглени) или втулки, които се монтират в цилиндричните му участъци.

Лесно се разбира кое е вал по това, че се върти. И така предава енергията (въртящия момент) на другия въртящ се детайл.

2. - ОС - Ос е конструктивен неподвижен елемент, който служи като опора на въртящи се части /елементи/ от конструкцията на машина или механизъм. А щом е неподвижна, няма как да предава въртящ момент към другите детайли. Оста е закрепена неподвижно към корпуса на машината, а въртящите се части се опират върху оста посредством лагери - търкалящи /съчмени или ролкови/ или плъзгащи /втулки/, които се монтират в цилиндричните участъци на оста.

Щом детайла не се върти - значи е ос. Има и изключения! Например колоосите на железопътните вагони.

Но да не задълбаваме в механиката. Мисля че съм ви бил полезен с тия елементарни определения - трябва да имаме някаква техническа култура. Все пак сме притежатели на уникални машини, произведени в държава, която вече не съществува. :D


Петък, 18.01.2013 г. 11:40 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 314
Мнение Re: въпрос относно помпа от ява за масло
Това е така, но тук болшинството от хората не са нито инженери, нито изобщо учили механика и машинни елементи. Така че това е теоретична постановка и значението му за тоз форум не е решаващо към проблема. Нищо лошо и някои да понаучат нещо, но смятам- всеки е разбрал, че на практика "оста" на генератора на Тотков върти помпата, въпреки, че теоретично това е невъзможно. Ос не може да предва движение или т.к. да върти. Това може да прави вал. Оста може да спомага въртене но не и да го прави. Както и да е.
Аз съветвам Тотков да мазне в мястото на съединението между 2-та вала малко грес, понеже поставянето на ротора на помпата на същата ос , на която се върти ротора на генертора е на практика почти винаги неточно или поне може да съвпадне само случайно, и едно мазане на това място ще елиминира или убедително намали проблемите заради някакво дребно триене като при тез виоки обороти предпази от разбиване на въртящи се части. Като гледам шайбите на коляновия вал и генератора- ротора и помпата могат да стигнат до към 10 х. об. в мин., което е над 2 пъти повече от максималните обороти на коляновия вал.


Неделя, 20.01.2013 г. 23:45 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч.
Мнения: 550
Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
Мнение Re: въпрос относно помпа от ява за масло
вече е поставена и няма как да сложа грес, освен когато си сложа датчик за маслото ще я намажа

_________________
http://totkow.blogspot.com/


Понеделник, 21.01.2013 г. 11:19 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 119
Местоположение: София
Мнение Re: въпрос относно помпа от ява за масло
Не ги упреквам ни най-малко. Човек се учи цял живот независимо от степента на образованието си. А Тотков е и един много деен участник във форума и едно прецизиране на текста не е лошо нещо, пък и понятията не са толкова сложни. :D Това е за обща култура.

Тъй като не можах да намеря статията на Руди, за да видя какво е зацепването, за една такава радиална неточност бих препоръчал кръстат съединител или тъй наречения "Съединител на Олдхам". В Интернет може да се прочете за него. Другият начин за компенсиране на радиална и ъглова неточност е подходяща по диаметър на тела и посока на навиване спирална пружина. Добра е при еднакви диаметри на валовете.


Понеделник, 21.01.2013 г. 11:21 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч.
Мнения: 550
Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
Мнение Re: въпрос относно помпа от ява за масло
За в бъдеще ще гледам да бъда по-точен в коментарите :)
Иначе за помпата вече съм я зацепил и само времето ще покаже дали е правилно, доста си играх да я центровам, понеже все биеше на някъде а и не знаех за гореспоменатите начини за да я направя по-надеждно (все пак се надявам и моя начин да е успешен)

_________________
http://totkow.blogspot.com/


Понеделник, 21.01.2013 г. 11:30 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов