Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
BTV Соц-автомобили 
Автор Съобщение
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: BTV Соц-автомобили
2000 Вартбурга срещу над 8000 Лади(забелязах че не са включени моделите 2105 и 2107 които също са внасяни по това време). При това тези 2000 бройки са внесени по време когато завода в Айзенах е бил на своя пик на брой произведени автомобили. Вероятно 70-те са внасяли около 1000бр на година.
Ако сложим средно число 1000 коли на година, което разбира се е силно оптимистично, то между 1960 и 1990 са внесени 30 000 Вартбурга.


Четвъртък, 05.04.2012 г. 15:17 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч.
Мнения: 492
Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
Мнение Re: BTV Соц-автомобили
Има един брой на АМС в който по случай 30 годишнина на IFA в България бяха написали колко коли и камиони са внесени от DDR, но трябва да поровя..

_________________
Изображение


Четвъртък, 05.04.2012 г. 15:24 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Неделя, 12.02.2012 г. 02:34 ч.
Мнения: 20
Местоположение: София
Мнение Re: BTV Соц-автомобили
в радиус от 500 метра от моят блок има 2 броя 353 мисля, че са Де Лукс и 2-та. единия е на около 20000км, но с лош външен вид и май е с оригиналните си гуми, а другият е на повечко километри и почти перфектен външен вид. и двата са зелени и двата не са карани последните години, но са с завити табла и волани с чаршаф - културна работа :lol: има и един Баркас - л@йняно-кафяво, просто отвратителен цвят. мисля, че е със седалки отзад, но не съм сигурен. има няколко трабанта, няколко лади, 1 москвич, 1 волга, единични бройки на жигулки, 2 123-ки, трабанките също са на изчезване. тези дни може да изляза на разходка и да ги наснимам и ще ги кача :wink:

_________________
Изображение


Четвъртък, 05.04.2012 г. 19:23 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: BTV Соц-автомобили
Колеги, това че в един квартал има 2 лади 1 москвич и 1 трабант не е голям повод за гордост(то зависи как се тълкува де), както и да го въртим и сучим, тези коли изчезнаха. Ако ще гледаме нещата така, кажете колко фолксвагена или опела или мерцедеса има в квартала ви?


Четвъртък, 05.04.2012 г. 19:29 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 314
Мнение Re: BTV Соц-автомобили
Намаляването на този брой има доста сериозни обективни предпоставки обаче. Всяко нещо с времето си и след като са спрени от производство преди толкоз години няма как да ги има в изобилие. :wink: Хубаво е да си фен на старите коли, но явно тези които са фенове на техническия прогрес са доста повече. Дори и без да се смята физическо изхабяване и куп други условия трудни да се поддържат старите, които са неизбежни.


Петък, 06.04.2012 г. 10:44 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: BTV Соц-автомобили
Напълно съгласен. Аз затова вметнах че на фона на общо внесените, пак са останали много :)


Петък, 06.04.2012 г. 11:18 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Сряда, 03.09.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 42
Мнение Re: BTV Соц-автомобили
Ивак,
много ясно че мненията са субективни.Аз затова първоначално не го публикувах.
И въпреки всичко не мога да кажа твърдо,че срещам много повече Лади отколкото Вартбурзи или че има 5 Вартбурга в Младост и дядовците ги разтриват всеки ден.Освен в София пътувам и в провинцията и там се срещат,разбира се не са толкова колкото преди 10 или 15г, но ги има.Относно отказването от автомобила,ами има доста възрастни хора,които нямат възможност да плащат 150лв(минимум) ГО,13лв данък,30-50лв ГТП,60лв винетка и т.н. И колкото и да им е запазен и безпроблемен 25 годишния Ханс заминава за скрап.И твърдо не мисля,че такъв човек ще се качи на Опел Астра или Голф 2 просто защото няма елементарна възможност да покрива тези разходи.


Събота, 07.04.2012 г. 12:45 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: BTV Соц-автомобили
Тази група хора която описваш - дядовците дето нямали пари за гражданска и си хвърлили вартбурзите е малка част от собствениците отказали се от Вартбург. Не всички карали и каращи Вартбург са дядовци. Баща ми се отказа от Вартбурга преди 12г. когато беше сравнително млад и то не защото нямаше пари да и сипе бензин или да и плати гражданската, нито пък защото колата е създавала проблеми, а просто защото времето на колата и беше минало. Още тогава... И си беше така. Купи си БМВ, което във всяко отношение беше класи над Вартбурга. Тогава поех аз Вартбурга, но след години и аз го смених с БМВ, което е с няколко години по-ново от Вартбурга, но с класи над него. Колата върви, спира, отиваш до морето и обратно без да си разнебитен от път, лятото ти е хладно, а зимата топло и не бършеш стъкла с парцала първия 1км, на дълъг път имаш тишина и спокойствие и т.н. и т.н. Е, вярно тръпката с Вартбурга си е неописуема, да си го караш в хубаво време, на отворен шибидах, но тая тръпка изчезва докато си набутан в трафика в 5 часа, през зимата в студа, бършейки стъклата с парцал... Та затова хората засилиха вартбурзите към скрападжийниците и си купиха практични автомобили. И тези въпросните хора не са дядовци, които нямат пари за гражданска,а това са млади хора, или хора на средна възраст, които просто искат да карат нормална кола. 1-вата причина поради кояти ги оставят е че са морално остарели, което е НАПЪЛНО така. Втората е че няма части. Ходиш си с Вартбурга на работа и един слънчев ден те удрят. И се почва едно търсенеееееее.. преден калник, маска, минава месец, може би два, през това време бичиш пеша или с градския на работа. Намираш частите. Тръгваш да търсиш майстор, всеки тенекеджия като чуе Вартбург направо почва да ти се кара и да те гони. В крайна сметка дори някой да се навие цената която ти обявява е равностойна на цената на колата. Оттам човека си казва че толкова пари за тоя таралясник няма да даде(през това време продължава да ходи с градския на работа...) и накрая я закарва при някой селски майстор който я изправя с теслата, горе-долу и я пръска с емайллак от железарията. Колата изглежда укривена и уритана, а човека е блъскал няколко месеца с градския транспорт, понеже е нямал кола. Е защо да не си купи един ГОЛФ 2, който ще го вози на работа и дори да се счупи части ще се намерят на мига, като в повечето случаи са по евтини от тези за Вартбург и никой майстор няма да те върне?
Да не забравяме некадърните майстори, благодарение на които също много хора се отказаха от 2Т машините. Отива човека да му правят центровка, правят му я, колата не върви, почва да цапа свещи, да гор много, да пали трудно, да загрява. На човека му побеляват косите, и го засилва към първия скраб пункт. Или пък - един слънчев ден му блокира двигателя, човека отива, изръсва се 160 лева за унгарски вал, още 150 за бутала и шлайф. Тръгва, двигателя почва да чука и съвсем скоро отново блокира. Човека тегли една майна и си дава Вартбурга на скраб.
Всички гореописани случаи са истински, припокриващи историите на много собственици на Вартбург които познавам и съм срещал.


Събота, 07.04.2012 г. 14:17 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: BTV Соц-автомобили
Съгласен съм напълно .В момента 90%от двутактовите се карат от пенсионери ,които ходят за риба или за хляб,като изминават 500км на година.Те нямат пари да си купят друга кола и са доволни на каквото има.Ремонтите се правят на приятелско-роднински начала.Единия дядо работел през 1978 година в СБА-то ,другия самоук заварчик с електрожен,пуска се Любка Рондова по радиото,търкалят се бирени капачки по земята и айдееееее...ден , два, три...имат оправдание пред бабите -правят трабанта :)
За работещия човек обаче това не е толкова романтично-6 дена на работа и седмия омазан в грес пред блока и я стане ,я се наложи няква част дето я няма в единствения магазин в областта.И се почва търсене и отлагане за другата седмица...
Повечето хора не могат да си позволят да имат кола само за хоби и искат да карат , да дават газ ,а като се счупи да я тръснат на сервиза и да си гледат кефа.

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Събота, 07.04.2012 г. 22:59 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:06 ч.
Мнения: 326
Skype: kolestral
Automobile: Wartburg 353
Мнение Re: BTV Соц-автомобили
Останах малко объркан от тази тема. Едни са съгласни, други не, има сякаш някакъв спор, ама не ми става ясно за какво се спори в крайна сметка. :D

Соц. автомобилите изчезнаха, това е очевиден факт, а не нещо което тепърва предстои да се обсъжда и установява. Не знам дали някой е очаквал да се случи нещо различно. Нашите коли не се произвеждат вече повече от 20 години, няма части за тях, няма майстори. Като отидеш с Вартбург в сервиз, бояджийница, гумаджийница те гледат като чумав и се чудят как по-бързо да те изгонят още преди да си казал "добър ден". Отношението на хората към тези коли(ако изобщо някой ги забележи) рядко е различно от подигравателен присмех или дори отвращение. Просто няма рационална причина, поради която човек би карал такава кола.

Не че съвсем ги няма, виждам редовно и Вартбурзи, и Трабанти в движение из Плевен и София, но изобщо не може да става въпрос за някаква масовост. Броя им няма нищо общо с това, което беше преди години, а и няма как да е другояче.

_________________
GameOn


Неделя, 08.04.2012 г. 02:01 ч.
Профил WWW
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч.
Мнения: 242
Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: BTV Соц-автомобили
Именно хората се отказват масово от свойте стари автомобили заради това , че нямат време за тях. Вартбурзите и трабантите спрямо москвичите и ладите не се пипат толкова ама все пак... Съвременният човек ,забързан в ежедневието си няма време да гледа колата си , просто иска да бъде закаран от А до Б без да бърше стъкла и т.н. както каза Ивака. Калпавите майстори аман от тях! Преди близо 10 години един майстор да погледне трабанта ни и той не може различи дали работи на 1или 2 цилиндъра. Представете си какво значи това?! Щом не различава това просто нещо , центровка ли ще може да направи? Или пък нещо друго по-сложно? И тези въпросни "майстори" ти "центроват" колата , че започва да гори от 7 - 8л на 10/15л - нормално човекът да си каже че колата му за нищо не става и да я засили. Аз да ви кажа се изненадах ,че са останали 10 000 трабанта в BG.
Очаквах да са към 3000 - 4000. Даже смятам че трябва да сме доволни , че са останали толкова. Каквото и да говорим , ние оставаме все по-малко и по-малко , и нищо друго не можем да направим , освен да запазим нашите автомобили. Единствено можем да намалим намаляването ни , но не и да го спрем...

Искам да споделя нещо:
Една мисъл ме мъчи от 1 месец. Има едно бежаво трабантче зад един автосервиз. (от моят квартал , където имаше близо 15 трабанта преди 4 год , сега има на кръст 3- 4 от тях 2 са гробници, а вартбурзи ако мине 1 - добре) То е смачкано цялото таванът е махнат , опит за кабрио е правен... Панелите са на вафла станали :| . Мъчи ме това , че е поредната машина , която стои във своят гроб и чака да бъде предадена на надинците. Забравен от бога трабант , който отдавна няма надежди да бъде оправен. Мен лично ми е гадно да виждам това всеки ден като излизам и се прибирам. Просто исках да споделя това , защото сигурно много добре знаете какво е.

_________________
Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!


Неделя, 08.04.2012 г. 02:46 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: BTV Соц-автомобили
Бракуваните трабанти са още поне 5 000 като половината от тях се движат незаконно по селата.

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Неделя, 08.04.2012 г. 08:21 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 314
Мнение Re: BTV Соц-автомобили
Винаги за двутактовите е имало проблем със сервизите и майсторите, а понеже купетата им се различават от класическите и за тенекеджиите се отнася същото. И купето на Варг също е отврат за чукане и изправяне и рядко са успявали да ги изправят така, както са изправяли Москвич или Лада. Прочути майстори, които правеха 4-тактови и бяха магьосници по тях- не се справяха с ремонти по моторите на двутактовите, много по-зле бяха откъм центровки. Никога не са били на ниво с малки изключения, разбира се- този проблем не е е от сега. :idea:


Неделя, 08.04.2012 г. 20:27 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: BTV Соц-автомобили
Оги, много добре казано, кратко и ясно! Напълно съгласен с гореизложените факти, много добре си анализирал и описал наблюденията си през годините. Личи си че си бил от съвестните и знаещи водачи на Вартбург.


Понеделник, 09.04.2012 г. 23:26 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: BTV Соц-автомобили
Получих информация от бившия шеф на Мототехника, че през 1989г. в България е бил внесем 50 000-ният Вартбург. Като се има предвид че Мототехника е закрита само година по-късно, общо внесените Вартбурзи едва ли надхвърлят 52 000.


Събота, 14.04.2012 г. 16:10 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов