Трабант и Вартбург форум
http://www.forum.2tpower.com/

Трабант-прототипи и редки модели
http://www.forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=20&t=3479
Страница 1 от 1

Автор:  бобо [ Неделя, 16.01.2011 г. 02:08 ч. ]
Заглавие:  Трабант-прототипи и редки модели

Уважаеми съфорумци в тази тема ще публикувам информация относно някои лимитирани модели и прототипи,които са интересни:
1.Заксеринг Р240 Repraesentant
Представителният автомобил на германската номенклатура.Реализира се през 1969 година и на практика е недостъпен за обикновените потребители.От гледна точка на лукса автомобилът не отстъпва по нищо на другите съветски лимозини като чешките Татра и руските ЗИЛ и Чайка ГАЗ.Двигателят на този Р240 е използваният от Аугуст Хорх преди войната 6 цилиндров с обем 2,4 литра и мощност от 80 конски сили.
Изображение
Изображение
Изображение
2.Trabant-Wartburg "P-100"
Този прототип се появява през 1961 година и е оборудван с познатият от Вартбург 1000 кубиков 3 цилиндров двигател с водно охлаждане и мощност от 47 конски сили.Любопитното тук е че двигателят е задно разположен,а не както при Вартбург отпред.Именно поради тази причина конструкторите срещат известни трудности с приспособяването на двигателя за задно предаване и това се оказва решаващо за реализацията на проекта.Интересното в случая също е че радиаторът на охлаждането също е разположен отзад.Моделът е известен и под името Палома.
Изображение
Изображение
Изображение
3.Трабант Хеч бек
Този модел е наречен от конструкторите Р602 V.Прототипът представлява хеч бек с 3 врати,който е оборудван с 4-тактов 4 цилиндров двигател на Шкода с обем 1000 кубически сантиметра.Така и не влиза в производство.
Изображение
Изображение
4.Трабант Р 603
Това е моделът,който е трябвало да замести легендарният и добре познат на всички нас Р601.Прототипът е конструиран в средата на 60-те години и за този модел е било предвидено оборудване с Ванкелов двигател с един ротор и мощност 55 конски сили.Този двигател е бил констроуиран и дори са били предвидени модификации съответно с 2 и 3 ротора за следващо поколение автомобили от този модел.За съжаление обаче както Р 603 така и Ванкеловите дивгатели никога не влизат в производство.
Изображение
Изображение
Изображение
Еднороторен Ванкелов двигател:
Изображение
Двуроторен:
Изображение
5.Трабант Р601 дизел
По същото време, в което се конструира прототипа Р603 инжeнерите разработват и 3 цилиндров дизелов агрегат за произвеждащият се Р601
Изображение
Той обаче също остава на хартия.
6.Трабант Р610
В в периода между 1979 и 1982 година конструкторите в Цвикау разработват прототипа Р610 в типичният за тези години стил и купе все още направено от дуропласт.Автомобилът е екипиран с двигател то Шкода 1100,който е 4-тактов,4 цилиндров с мощност 50 конски сили и обем 1100 кубически сантиметра.Конструирани са и модели с двигатели от Вартбург,както и със стандартният двутактов двуцилиндров двигател,който се монтира на модела 601 по това време.В периода 1988-1991 година се появява и модификация на прототипа с двигател на Фолксваген Поло(последната снимка)Този автомобил също никога не вижда бял свят.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
7.Трабант 800RS
През 1986 година в сформиран и заводският състезателен отбор.Произведен е състезателният модел 800RS.Той разполага с 800 кубиков двигател с мощност 65 конски сили,който е разработен на базата на обикновеният двутактов двигател използван в серийното производство.
Изображение
Изображение
8.Трабант 1,1 Е
Това е прототип базиран на серийния модел Р601,но оборудван с двигател от Фолксваген Поло,който се монтира на произвежданият по това време Трабант 1,1.Прототипът представлява грозновата модификация на купето на Р601 и никога не влиза в производство.Конструиран е в края на 80-те години.Заедно с него е конструирано и ново купе съвсем различно от досегашното,което обаче не е оборудвано с никакъв двигател.Това са били и последните отчаяни опити на ръководството на завода и на инжинерите да спасят производството и да избегнат фалита.За съжаление обаче това се случва и на 30-ти април 1991 година.Последният произведен Трабант е розов и е със сериен номер 3 096 099.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
9.UNI 1
Въпреки,че производството спира през 1991 година,завода в Цвикау продължава да произвежда компоненти и прототипи за автомобилната индустрия.Така през 1996 година се заражда идеята за възобновяване на серийното производство на собствен автомобил,който да наследи Трабант Р601.Разработен е прототипът UNI 1.Той представлява миниван с хибриден двигател,който е предназначен за каране в градски условия като таксиметров автомобил или друг вид средство за обществен транспорт.Предвиден е монтаж на двигател Ауди-1,9 литров турбодизел с мощност 90 конски сили или с електрически двигател за градско шофиране.Купето е цялото от алуминий.Производственият капацитет е 10 000 автомобила годишно,но този прототип,който също носи на капака си знака S никога не влиза в производство и се оказва всъщност началото на опитите за възраждане на марката Трабант.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
10.Trabant nT
През 2007 година компанията,която произвежда малки макети на коли-Херпа закупи правата върху марката Трабант с намерение да поднови производство.Така бе създаден прототипът Тrabant nT.Той трябва да бъде градски автомобил.Ще бъде снабден с електрически двигател,който ще изминава 160 километра с едно зареждане.Батерията на автомобила ще може да се зарежда за 2 часа на 380 волта и за 8-на 220 волта.За реализацията на проекта обаче се изискват над 30 милиона евро,които Херпа няма от къде да намери за сега и срок за начало на производството не може да бъде посочен.
Изображение

Автор:  fraxinus [ Неделя, 16.01.2011 г. 08:03 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант-прототипи и редки модели

Нищо важното е че цял свят чу за херпа-интересен начин за реклама.жалко за проекта изглеждаше че този път ще стане, но като опре нещата до пари романтиката и носталгията не стигат в кризата.

Автор:  Dotek [ Събота, 14.11.2020 г. 03:55 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант-прототипи и редки модели

Снимките ги няма. Да се опитам ли да ги възстановя? Ето още нещо:
Трабант 604 (удължен с 4 врати) Ето и малко данни:
Цитат:
Оригинално 4-врато трабантче, едно от 10-те бройки произведени 1981 за X конгрес на Партията (SED - СЕПГ).

Вартбург 353 купе

Прикачени файлове:
IMG_20201114_024318.png
IMG_20201114_024318.png [ 59.17 KiB | Прегледано 12017 пъти ]
IMG_20201114_024243.png
IMG_20201114_024243.png [ 51.02 KiB | Прегледано 12017 пъти ]

Автор:  Dotek [ Вторник, 17.11.2020 г. 03:35 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант-прототипи и редки модели

Трабант 1.1 пикап (quick-trans)
Вартбург 353 хечбек (прототип). Малко прилича на Рено 16, но е много рядък, ако не и единствен в света.

Прикачени файлове:
IMG_20201114_184324.png
IMG_20201114_184324.png [ 54.07 KiB | Прегледано 11994 пъти ]
WARTBURG-HEDGEBAG-PROTOTYP.png
WARTBURG-HEDGEBAG-PROTOTYP.png [ 37.07 KiB | Прегледано 11994 пъти ]

Автор:  Dotek [ Понеделник, 23.11.2020 г. 23:51 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант-прототипи и редки модели

Ето и нещо подобно на Трабант, сглобявано в Унгария с части от Трабант и Фиат 127

Цитат:
Alma (ябълка) 903
Двигател: Фиат 128, 900 куб. см, 47 к.с, Макс. скорост: 110 км/ч
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 22с.
Тегло: 690 кг
Разход: градско 6,3/извънгр. 5,8 л/100 км
Дължина: 3,5 метра
Ширина: 1,56 метра
Височина: 1,45 метра
Години на производство: 1990-1995
Цена през 1995-около 720 хил. HUF


Прикачени файлове:
IMG_20201123_221600.png
IMG_20201123_221600.png [ 41.58 KiB | Прегледано 11942 пъти ]
IMG_20201123_221625.png
IMG_20201123_221625.png [ 39.83 KiB | Прегледано 11942 пъти ]
BIG_0007255744.jpg
BIG_0007255744.jpg [ 70.54 KiB | Прегледано 11942 пъти ]

Автор:  Dotek [ Четвъртък, 26.11.2020 г. 03:40 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант-прототипи и редки модели

За първото: Това НЕ е обикновен 500, това е от нулевата серия от 50 бройки. Вижте емблемата и допълнителният надпис
За второто: ПЪРВИЯТ Трабант 601 (Прототип). Страничните ленти, таблото, седалките, кормилото са от 600.

Прикачени файлове:
IMG_20201126_023440.png
IMG_20201126_023440.png [ 21.29 KiB | Прегледано 11918 пъти ]
601.prvni.jpg
601.prvni.jpg [ 27.09 KiB | Прегледано 11918 пъти ]

Автор:  smehurkotot [ Четвъртък, 26.11.2020 г. 16:36 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант-прототипи и редки модели

Аз съм горд собственик на Трабант 500 със сериен номер №5 . Колата не е в движение и има доста работа по нея. Не е изгнила, но картонажа е доста увреден от влага. Още се чудя от къде да го започна. Повечето части за отдолу са събрани, но всичко става много бавно.С две малки деца и работа...знаете как е...
Колата е в гараж в Германия, град Ерфщат. Няма да пускам още снимки малко от суеверие. Да се надяваме,че догодина ще е по-добра и ще мога да почна реставрацията.

Автор:  Dotek [ Четвъртък, 26.11.2020 г. 19:02 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант-прототипи и редки модели

Браво! Успех с възстановяването. Такъв Трабант трябва да живее. Може да пуснеш тема отделно, където да разкажеш повече за него.

Автор:  Dotek [ Събота, 05.12.2020 г. 01:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант-прототипи и редки модели

Трабант Uni-1 Пикап

Прикачени файлове:
920.jpg
920.jpg [ 45.74 KiB | Прегледано 11865 пъти ]
920 (1).jpg
920 (1).jpg [ 24.62 KiB | Прегледано 11865 пъти ]
920 (2).jpg
920 (2).jpg [ 24.4 KiB | Прегледано 11865 пъти ]

Автор:  Dotek [ Понеделник, 07.12.2020 г. 23:57 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант-прототипи и редки модели

Trabant 600 kübelwagen
Ето и част от статия. Лично не разбрах накрая дали става въпрос за p50, 500 или 600:

Цитат:
........Trabant 600 kübelwagen........Този модел е разработен за нуждите на източногерманската армия в началото на 60-те години на ХХ век. Базиран е на „обикновения” p500. Разполага със само 18 к.с., но тежи около 400 kg- с 200 по-малко от стандартния. По-ниското тегло и липсата на покрив донякъде компенсират по-малката мощност. Предполага се, че до наши дни са оцелели само 4 броя.........


Прикачени файлове:
IMG_20201207_223944.png
IMG_20201207_223944.png [ 57.72 KiB | Прегледано 11787 пъти ]

Автор:  Dotek [ Петък, 11.12.2020 г. 02:58 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант-прототипи и редки модели

Един от първите четиритактови (1,1) забележете стоповете, броните и стъклата. Същите са от 601. Един от нашия форум имаше със синьо комби 601, 1990 (двутактов), но с капачка на резервоара като за четиритактов.

Прикачени файлове:
p11-50.jpg
p11-50.jpg [ 20.48 KiB | Прегледано 11735 пъти ]
p11-43.jpg
p11-43.jpg [ 18.7 KiB | Прегледано 11735 пъти ]

Автор:  Dotek [ Вторник, 15.12.2020 г. 23:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант-прототипи и редки модели

1. Wartburg 2+2 coupe със задна част от
2. Wartburg 311 coupe и предница от
3. Wartburg 313

Прикачени файлове:
IMG_20201215_225134.png
IMG_20201215_225134.png [ 52.83 KiB | Прегледано 11623 пъти ]
IMG_20201215_225224.png
IMG_20201215_225224.png [ 47.92 KiB | Прегледано 11623 пъти ]
IMG_20201215_225155.png
IMG_20201215_225155.png [ 42.81 KiB | Прегледано 11623 пъти ]

Автор:  Dotek [ Сряда, 16.12.2020 г. 23:08 ч. ]
Заглавие:  Re: Трабант-прототипи и редки модели

1. Wartburg 313 Universal- Вартбург в стил shooting brake
2. Wartburg 311 HT, не е обикновен 311 кабриолет

Прикачени файлове:
IMG_20201216_220505.png
IMG_20201216_220505.png [ 75.28 KiB | Прегледано 11609 пъти ]
WARTBURG-313-HT.png
WARTBURG-313-HT.png [ 215.31 KiB | Прегледано 11609 пъти ]

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/