Трабант и Вартбург форум
http://www.forum.2tpower.com/

Масло
http://www.forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=2&t=3376
Страница 2 от 2

Автор:  kirka [ Сряда, 30.01.2013 г. 09:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Масло

Добре, благодаря за включването.

Това че е бездимно не ми е първостепенно, но безспорно е добре, стига да не е в следствие на това, че е "безмазно".

Полусинтетика добре ли е? 2Т двг не искаше ли минерално? Или само другата крайност - пълна синтетика - му беше прекалено "тънка"?

Питам не за друго, а защото вече е задирал веднъж (единствен) заради такова едно... бездимно. Сигурно ментак някакъв е било но знам ли. И това при на ~1:35.

Отдавна беше, но помня че тогава майстора каза: забрави в момента за хубаво 2т масло в БГ. Не трябва така, ама сипвай му друго, по-мазно масло в по-малка пропорция - да не го пре* пак поне.

Автор:  Ivaka [ Сряда, 13.03.2013 г. 18:11 ч. ]
Заглавие:  Re: Масло

Няма как да искате да карате с хубаво масло и в същото време то да струва 3-4лв литъра. Ако си уважавате колите, ще трябва да се разделите с поне 12лв за литър масло, ама поне ще знаете че е както трябва..
Това което аз мога да препоръчам е:
1. Игат, ама полусинтетиката, не минералното - напълно задоволително качество, вероятно е около 11-12лв литъра в момента.
2. Хускварна, без значение минерално или полусинтетика, цената е 13-14лв за литър
3. Кастрол, цена - 16-17лв за литър
4. Лики моли - такова не съм купувал отдавна, но преди няколко години полусинтетиката беше около 13лв за литър, вероятно сега е на цената на Кастрол-а или малко надолу.
5. Репсол - препоръчвам полусинтетиката, макар че и минералното не е лошо, разбира се цената е от 13-14лв за литър нагоре.
6. Щил, без значение минерално или полусинт. - цената пак е около 15лв/л

Гореизброените масла не са подредени нито по качество, нито по цена, просто в такъв ред се сетих за тях затова така съм ги изброил.

Ако пък не ви се жалят средства може да вземете вече споменатия АГИП или Мотул и Моторекс, само дето там като видите цените и ще се откажете...

Общо взето това са маслата от които съм останал с добро впечатление в последните години. Съотношение на смесване - между 15 и 20гр/л, като аз лично сипвам по 18. Повече от 20 не препоръчвам при никакви условия, освен за съвсем нов двигател в разработка, където може да сипвате до 22-23гр/л

Масла като Приста, Плама, Луоил директно ги забравете, ОМВ и Шел също не ги препоръчвам. С Еко съм карал, не е лошо, но лично мен не ме радва, аз лично бих го ползвал като краен вариянт ако няма откъде да взема друго в момента.

Автор:  kirka [ Петък, 29.03.2013 г. 17:05 ч. ]
Заглавие:  Re: Масло

"1. Игат, ама полусинтетиката, не минералното..." Минералното не става ли? Само такова успях да намеря, и то със зор. Не става ли за Вартбурга?

Автор:  Ivaka [ Петък, 29.03.2013 г. 17:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Масло

kirka написа:
"1. Игат, ама полусинтетиката, не минералното..." Минералното не става ли? Само такова успях да намеря, и то със зор. Не става ли за Вартбурга?


Става разбира се, но полусинтетиката е с около 2лв по-скъпа, но доста по- добра и откъм смазване/работа на мотора и по-ниска димност. Лично според мен си струва.
Но щом си взел минерално карай с него, няма никакъв проблем.
Лошите масла са българските - Приста, Плама, Инса и т.н. а също и разните тотално неизвестни производители.
Предвид какво са преживели доста Трабанти и Вартбурзи, благодарение на СИСТЕМНАТА И ВРОДЕНА МЪРЛЯВЩИНА на българина - каране с трансформаторно, трансмисионно, машинно, диференциално и изобщо каквото и да е масло, разтопена грес, преработено 4т масло и т.н.(това са все реални случки, разказани ми от всевъзможни "професори" с добавката - "и на машината нищо и няма...")

Автор:  Оги [ Понеделник, 01.04.2013 г. 17:44 ч. ]
Заглавие:  Re: Масло

Някой карал ли е с К-класик 2Т полусинтетика от Кауфланд. Сравнявах етикетите с Кастрол 2Т синтетика по класове- в 1 от трите класа Кастрол превъзхожда К-класик с едно ниво. Останалите 2 са едни и същи. Няма да вдигам над 5000 об. :roll:

Автор:  Ivaka [ Понеделник, 01.04.2013 г. 22:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Масло

Оги написа:
Някой карал ли е с К-класик 2Т полусинтетика от Кауфланд. Сравнявах етикетите с Кастрол 2Т синтетика по класове- в 1 от трите класа Кастрол превъзхожда К-класик с едно ниво. Останалите 2 са едни и същи. Няма да вдигам над 5000 об. :roll:


Ако класовете посочени на етикета са верни, не би трябвало да имаш проблеми, дори и над 5000 оборота.

Автор:  hrisvasilis [ Вторник, 02.04.2013 г. 07:43 ч. ]
Заглавие:  Re: Масло

Аз съм карал малко с полусинтетиката от Кауфланд когато започнаха да го продават и беше по 7лв. и го намирам за едно нормално масло за парите си..А дали е произведено в Германия както пише...Поне го пише де :)

Автор:  Оги [ Сряда, 03.04.2013 г. 17:29 ч. ]
Заглавие:  Re: Масло

Значи API TC; ISO-L-EGD; JASO FC
А Кастрол синт. по JASO е FD.
Маслото в Кауфланд под марка К-класик е Poweroil, произведено е с етикет на търговската марка на Кауфланд. Подробности за него.
Ето го в същата туба с друг цвят и автентичен етикет за продажба в търговската мрежа. Дали се внася тук под неговата си марка- нямам представа.

Автор:  tsveto [ Сряда, 14.03.2018 г. 21:15 ч. ]
Заглавие:  Re: Масло

Надписи по опаковките на маслата – JASO FA,FВ, FС или FD. - Японската Автомобилна Асоциация по стандартите (JASO)

JASO FA - Оригиналната спецификация за двутактово масло установено отговарящо на изискванията за качествено мазане, почистване, триене, дим и зацапване на изпускателната система при японските двутактови двигатели, замерени по процедура M345 на JASO

JASO FB - Подобрено мазане, почистване, по-малко изпускателен дим и намалено зацапване на изпускателната система спрямо FA.

JASO FC - Еднакво мазане и триене с FB, но подобрено почистване, по-малко дим и по-малко зацапване на изпускателната система спрямо FB.

JASO FD - Екивалентно на FC, с по-добро почистване.

ISO (International Organization for Standardization)
Съществува и класификацията по ISO:
ISO-L-EGB - еквивалентна на FB
ISO-L-EGC - еквивалентна на FC
ISO-L-EGD - бездимно надхвърлящо FC.

Това го видях в един др форум.

Полусинтетичните (бюджетни) масла на Manol,IGAT, имат най- високия японски стандарт за 2т масло JASO FD. Мотул 510 е пак такова но там цената която аз съм си купувал е 21лв.
Пристата 2т екстра която е пак полусинтетика пак я дават да надхвърля Японския стандарт ТС ,но нямам мнение за него.

Автор:  esko148 [ Събота, 17.03.2018 г. 14:17 ч. ]
Заглавие:  Re: Масло

Към автора на темата:
Колега, виж сега аз имам 2 трабанта. Единия ми е по-издухан и го карам с Prista 2T Mix, защото е по-евтино. Води си минерално и пуши доста, но не знам дали е заради маслото или заради състоянието на ДВГ.
Другия ми е доста запазен и си му сипвам Prista 2T Extra ( т.нар "червена приста" ). Тази се води пълна синтетика. Казват, че само се бутилира от Prista, a патента е австрийски. Не знам къде е истината, но маслото си заслужава парите ( 10лв литъра от ПРАКТИКЕР, иначе на други места е по 15+лв за 1л ).
Маслата за трабантите ги купувам от Praktiker, защото там са на най-добри цени.

Дано съм ти бил полезен [smilie=2beers]

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/